Gå til innhold

Hva gjør man når mannen gir faen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 34 og har vært innlagt på sykehus 3 ganger siste 3 uker. Jeg fikk sist reise hjem om jeg lovet å ta ting med ro. Det betydde at mannen i huset måtte hjelpe mer til.

Nå ligger jeg med feber og sier til mannen at han må legge barna. Nei må stikke på styremøte hadet. Så drar han.

Så jeg må ringe svigermor for å be henne komme og hjelpe og legge barna.

Er jeg helt idiot om jeg sier at jeg mener han burde avlyse møtet når jeg ligger så syk.

Faen hadde jeg klart å komme meg på bena så hadde jeg gjort det. Nå måtte jeg ta Paracet fordi det tok tid før svigermor kom så feberen har gått litt ned. Huff så lei av at han ikke bryr seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde mannen min dratt på det styremøtet så hadde han først forsikret seg om at noen kom å hjalp til her med barna, det er helt sikkert. Jeg kunne ikke vært sammen med en som ga faen i meg, jeg fortjener bedre faktisk.

God bedring!

Skrevet

Takk for svar. Er bare så skuffet. I helga dreit han i morsdagen. Han måtte på kurs. Skjønte jo det men ikke noe frokost ingen gave ikke noe. Jeg sto opp og måtte lage kaffe til han. Han hastet ut døren kl 9 og kom hjem sliten 19.00 og la seg for å sove.

I dag da jeg sa jeg synes det var dårlig gjort å glemme meg på morsdagen sier han at jeg raserte planene hans da jeg tok bilen lørdag kveld ut til en venninne. Han hadde vært på kurs fra 9-18 og jeg hadde hatt 4 barn hele dagen og trengte å komme meg ut litt. Ettersom jeg dro med bilen og hadde lovet barna at de skulle få se MGP ødela jeg kvelden hans og dermed også min egen morsdag mener han.

Skrevet

SKjønner ikke hvorfor enkelte menn vil ha barn? Når de synes det er så slit å tilbringe tid med dem? Typisk av enkelte menn - at de er borte og reker hele uka er greit, men at dama vil ut av huset og finne på noe bare hun - nei, da blir de sur og føler seg urettferdig behandlet

Skrevet

Det var jo kjekt å få vite at jeg var ansvarlig for å ha spolert min egen morsdag.

Jeg kunne skrevet så mye mer men det hjelper meg bare ikke.

Tror aldri han kommer til å bry seg om meg på den måten jeg innerst inne ønsker.

På søndag før han sovnet klarte han å lire ut av seg at det var forfriskende å se så mange slanke kvinnekropper på kurset. De hadde noen obligatoriske timer i basseng. Jo takk jeg er ikke 50 kg mer lengre... Det VET jeg... Snufs:(

Skrevet

Det var jo kjekt å få vite at jeg var ansvarlig for å ha spolert min egen morsdag.

Tror aldri han kommer til å bry seg om meg på den måten jeg innerst inne ønsker.

På søndag før han sovnet klarte han å lire ut av seg at det var forfriskende å se så mange slanke kvinnekropper på kurset. De hadde noen obligatoriske timer i basseng. Jo takk jeg er ikke 50 kg mer lengre... Det VET jeg... Snufs:(

Herregud, han er jo rett og slett ondskapsfull! For en taper av en mann, fysj!

Klem til deg, du er garantert alt for god for han!

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Fyfaen!!! Hadde faktisk kasta drittsekken ut! Han ødelegger deg jo!

Skrevet

Hvorfor finner du deg i dette her? Du er nødt til å fortelle ham at han må begynne å oppføre seg bedre mot det, du må sette foten ned og tydelig gi beskjed om at dette er uakseptabelt.

Skrevet

Stakkar deg!! :(

Uff altså jeg har ingen perfekt mann, vi har begge våre svake sider. Men det der er jo som noen allerede har sagt bare ondskapsfullt!!

Hva sier svigermor når hun må komme å legge sønnen sine barn for at han setter jobben før familien?

Skrevet

Ojojoj.... hva i alle dager svarte du da han kom med den kommentaren om slanke kvinnekropper?

Fy søren, jeg kjenner at jeg koker. Hadde klikket!!!

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet (endret)

Mannen er psykopat med dårlig selvtillit. Han driter i deg og ditt ve og vel, og prøver å psyke deg ned og såre deg for å føle seg bedre. Føle seg som sjefen, "the man". Tror jeg hadde vurdert alenemortilværelsen... Når man først har begynt med mangel på respekt, blir det som regel ikke bedre. Sett foten ned og fortell ham, at hvis han kommer med mer dritt til deg, så kan han bare begynne å beregne bidrag...

Og det sier jeg ikke for å være ekkel, men fordi jeg har opplevd akkurat det samme selv. Var ung og dum og skjønte det ikke før det har gått et par år.

Endret av *himmelblå*
Skrevet

Jeg er normalt 55 kg og er bare 62 nå og får masse komplimenter fra andre om at jeg ser bra ut så jeg driter i det han sier. Men når man er gravid er man mer sårbar og det gjør vondt uansett.

Svigermor kunne si at jeg bare skulle ringe henne så skulle hun komme men jeg sa at det er ikke hun som skal løse alt for sønnen hele tiden...

Skrevet

Snakk med hverandre. Legg opp en slagplan sammen om hvordan dere sal takle hverdagen. Han har tydligvis en jobb eller andre verv som krever at han er borte en del. Kansje dere må være enige om å bruke barnevakt mer frem til fødselen? Kansje du må være flinkere til å forklare hva du kan og hva du ikke kan gjøre. Det er ikke sikkert han forstår at det er vansklig for deg å legge ungene når du kan kjøre bil og besøke venner om kvelden.

Skrevet

huff tror neppe at jeg ville hatt en sånn mann nei...

Skrevet

Sa han det?? Jeg måper her jeg sitter!! "det var forfriskende å se noen slanke kvinnekropper???" Og dette sier han til sin høygravide kone som snart skal føde hans barn??? Fy faen....

Synes synd på deg...

Men kjære deg..dere har allerde 4 barn (!) sammen, og så får du barn nummer 5 snart med denne mannen?:/

Skrevet

Nei vi har to men hver hadde en på besøk:)

Skrevet

Ok..litt bedre:/ Men håper virkelig det ordner seg for deg. Synes det er trist at du skal ha det slik når du er høygravid. Kan svigermor prate litt vett inn i hodet på han? Har du tatt en alvorsprat med han? Høres dessverre ut for meg som om denne mannen er ganske så egoistisk og uansett kan være vanskelig å prate til? :(

Skrevet

Vel det ble legevakt på meg i natt og mulig sv skaps forgiftning. Må inn på sykehus i dag.

Han skulle ta barna men det ble en katastrofe. Datteren nektet han å gi med frukt på skolen. Ingen måtte komme å si at han måtte skjære frukt til noen. Og sønnen gråt fordi han måtte ta med seg sine ski fra da han var 2 år på skidagen. Mannen mente de nye skiene måtte stå hjemme.

Fader jeg er så forbanna lei han og hans væremåte. Til og med helsesøster har sagt til han at han har altfor mange regler for så små barn.

Klarer jo ikke flytte fra idioten nå? Må uansett vente til etter fødsel men hvordan skal jeg klare å komme meg gjennom dette sammen med barna.

Mannen må jo ha mistet noe i topplokket???

Skrevet

Ja, han mangler åpenbart noe i topplokket- og ikke minst empati.

Ta kontakt med familievernkontoret, og gå evt alene, så du får luftet deg, og får råd om hva du skal gjøre fremover. De har jo også informasjon om evt støtteordninger om du bestemmer deg for å gå fra ham.

Etter min erfaring blir slike ting ofte verre med tiden, og barna dine har det jo åpenbart ikke godt i denne situasjonen.

Skrevet

Jeg levde med en ego mann, som manglet alt av empati og sympati med noen andre enn seg selv. Ting ble aldri bedre, å jeg prøvde alt!

Familieterapi, pause i forholde og myyye snakking.

Men, snakking går ikke helt "inn" med menn som er egoe og ikke har empati, han mente at alt var min feil uansett. Han var jo "kongen" . Vi bodde sammen i 13 år, har 4 barn sammen. Jeg tenkte som deg når jeg gikk gravid sist gang, jeg kan jo ikke gå fra han nå?! Men når babyen kom, så ble alt mye verre.

Da mente han at jeg ikke hadde unnskylding lenger for å være sliten, siden jeg ikke var høygravid. Han så aldri at jeg var våken på natta med babyen, at vi hadde

Denne mannen er nå min eks mann.

Etter at han ble alenepappa, så har han faktisk blitt en mye bedre pappa, for nå ma han gjøre alt selv med barna.

Håper det ordner seg for deg, uansett hvilken vei du går.

Lykke til med resten av svangerskapet :)

Skrevet

Ja, hva skal man gjøre.. finnes nok ikke noe fasit på det. Fatter ikke hvorfor han skal være slik drittsekk, både mot deg og barna. Nye ski har en vel for å kunne bruke vel.. kjenner jeg ble veldig sår, da jeg takler dårlig at barn blir urettferdig behandlet.

Og du skal ikke finne deg i dette, verken på egne eller barnas vegne. Istedet for å sette han til veggs (noe jeg faktisk kunne tenkt å gjøre med mannen din..hehe), hadde jeg spurt han hvordan han selv oppfatter seg som far, hvordan han vil at barna skal oppfatte han, hva han tenker om dere to osv. Jeg hadde nok også sagt litt om hvilke tanker jeg selv har omkring forhold og familie. Han høres ikke ut som en type som vil bli fortalt hvordan han skal oppføre seg, så kanskje han bør bli satt på sporet til å tenke seg litt om selv...

Ja,ja, sikkert ikke mye hjelp i dette, men høres ut som dere trenger en forandring hjemme hos dere. ønsker deg lykke til!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...