Gå til innhold

Gravid i 8. uke og KONSTANT sulten!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er helt vanvittig. Jeg spiser sunn og god frokost, gjerne to brødskiver, grøt eller kellogs allbran. 1,5 timer senere er jeg skrubbsulten.

 

Spiser et knekkebrød midt mellom frokost og lunch, og når det er tid for lunch er jeg igjen dødssulten.

Deretter vil sulten ingen ende ta. En halvtime etter lunch holder jeg på å dø av sult. Blir kvalm og skjelven hvis jeg ikke fyller på med minst to mellommåltider før middag, og etter middag går jeg resten av kvelden og er småsulten og spiser altfor mye.

 

Jeg har ikke lagt på meg mer enn en kg så langt, og det er helt ok for jeg veide for mye i utgangspunktet.

 

Kan noen fortelle meg at denne ulvehungeren går over?!! Eller gi meg noen tips til hva jeg kan spise for å holde meg mett lengre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går over! Jeg hadde det akkurat på samme måten, samtidig som jeg var så sliten og trøtt at jeg tilbrakte all min fritid med å sove på sofaen... Tenkte i mitt stille sinn at å sove på sofaen i flere uker samtidig som jeg spiste HELE tiden umulig kunne være særlig gunstig for vekta, men gikk opp kun 2 kg på 8 uker. Mener å huske at den værste sulten gikk over rundt uke 12 for min egen del, men det varierer sikkert.

 

Uansett, du er ikke den eneste som har det sånn, og heldigvis går det over! Det var utrolig slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del gikk det ikke over. Da jeg ble gravid med spiral, så var det nettopp denne sulten som gjorde meg oppmerksom på at jeg kanskje var gravid :).

Jeg har tre barn, og la på meg 20-30 kilo hver gang. Mesteparten forsvant av seg selv etter amming og div.. bare de siste kiloene jeg måtte sloss mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner følelsen av å være mett jeg!! For å sette det litt på spissen :-P Neida, men jeg også var sånn, spiste hele tiden omtrent! Men mesteparten har heldigvis gått til den lille :-D Litt værre nå syns jeg, er 17 uker på vei, må spise regelmessig, altså så regelmessig at jeg omtrent må ta tiden å spise på minuttet max to timer etter forrige måltid.. Herregud, kommer til å bli kjempe diger.. :-S Men det er jo verdt det, ikke sant?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanvittig. Jeg spiser sunn og god frokost, gjerne to brødskiver, grøt eller kellogs allbran. 1,5 timer senere er jeg skrubbsulten.

 

Spiser et knekkebrød midt mellom frokost og lunch, og når det er tid for lunch er jeg igjen dødssulten.

Deretter vil sulten ingen ende ta. En halvtime etter lunch holder jeg på å dø av sult. Blir kvalm og skjelven hvis jeg ikke fyller på med minst to mellommåltider før middag, og etter middag går jeg resten av kvelden og er småsulten og spiser altfor mye.

 

Jeg har ikke lagt på meg mer enn en kg så langt, og det er helt ok for jeg veide for mye i utgangspunktet.

 

Kan noen fortelle meg at denne ulvehungeren går over?!! Eller gi meg noen tips til hva jeg kan spise for å holde meg mett lengre?

jeg var sulten hele forrige sv.skap.. Fikk kommentarer på at jeg akkurat hadde spist:-P

 

Jeg fikk dilla på brownies og sjokoladeboller så det ble lagd 1-2 ganger i uka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også var konstant sulten en stund i svangerskapet, gikk over da jeg var i 4-5 mnd. For min del lønte det seg å spise ting som havregrøt, grove kornprodukter ol. som satt litt lengre i magen :) Sånne lyse hvetemelmat (boller, loff) var som å spise luft, fikk masse gass og var dødssulten etter to minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...