Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Når er du for syk til å være på jobb og hvor går grensen mellom for syk og i dårlig form for deg? Mener da ved eks forkjørelse. I mitt tilfelle skal det mye til før jeg kaster inn håndkledet, ikke fordi jeg skal være martyr, men fordi jeg føler jeg skulker hvis jeg holder meg hjemme når jeg er i dårlig form. Hvis jeg skal være hjemme må jeg faktisk være så syk at jeg ikke klarer å utføre den fysiske jobben min og det sitter langt inne å innrømme ovenfor meg seg...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Er jeg bare vanlig forkjølet så går jeg på jobb. Er jeg uggen med feber osv, så holder jeg meg hjemme. Har jeg influensa eller andre smittsomme sykdommer så holder jeg meg hjemme. Det tjener ingen at jeg går syk på jobb å smitter kollegaer eller brukerene på jobben.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 14. februar 2012 #3 Skrevet 14. februar 2012 Jeg kan være hjemme med en heftig forkjølelse med snørr, host og nys, men det er mest for å unngå å være smittebombe. Jobber i skoleverket og er i små, tette klasserom med 30 elever hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #4 Skrevet 14. februar 2012 Tja, sist jeg var syk, så gikk jeg hjem fordi jeg holdt på å svime av på jobb. DA satte jeg grensen, og fant ut at jeg måtte bare bli frisk før jeg gikk på jobb igjen. Men tanken min er at helsen har man bare en av, og den skal vare livet ut. Sånn er det ikke med jobb, heldigvis.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 14. februar 2012 #5 Skrevet 14. februar 2012 Jeg går på jobb så lenge jeg føler at jeg kan gjøre jobben min skikkelig OG jeg ikke har noe som jeg selv ikke ville blitt smittet av som f.eks omgangssyke. Jeg er lærer, og selv om jeg jobber med ungdommer, så blir det overraskende mye "tett" kontakt med elevene hvor det også vil bli spredd mye smitte. Jeg må også klare å være nok på topp til å takle alle mulige rare situasjoner så jeg kan holde meg hjemme selv om jeg er feberfri dersom jeg er så bomull i hode og "ute" at jeg ikke føler jeg er sterk nok som voksenperson alene i klassen (er en del elever som må holdes i harde tøyler i ene klassen jeg er inne i, så må alltid være skjerpet der). Så terskelen min er definitivt lavere her enn den ville vært med en enklere klasse, og lavere enn om jeg hadde hatt et roligere yrke der jeg ikke var oppi andre mennesker hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #6 Skrevet 14. februar 2012 I sommer fikk jeg lungebetennelse og var på jobb. Dårlig som bare det, med feber og utrolig dårlig almenntilstand. Jeg lærte da at det var det dummeste jeg noensinne hadde gjort, fordi jeg var syk i 4 mndr etterpå. Rakk ikke å bli frisk.... Når jeg endelig ble frisk var jeg hoste-fri i 3 uker, før jeg fikk en ny runde med lungebetennelse... Da var jeg hjemme i 1 uke. Rett og slett fordi jeg må sette meg selv og familien først. Når jeg bruker all energi på å klare å gå på jobb, for så å ikke ha overskudd til å lage middag til mine egne unger, da har det gått for langt....for min del. Nå har jeg en jobb hvor jeg ikke er ønsket når jeg er syk da, vel og merke. De vil de ansattes beste (til motsetning fra der jeg jobbet før) og vi får blomster på døra når vi har vært syke mer enn 1 uke...
midgard Skrevet 14. februar 2012 #7 Skrevet 14. februar 2012 Dette er det ikke noe fasitsvar på, men jeg blir steikeforbanna når folk går på jobb når de er syke - jeg kan ikke bli syk, for da kan jeg ikke være der for min kreftsyke mor. Kom ikke på jobb for å spille martyr (for det er det en del som gjør...), hold deg hjemme! Nå skal det sies at jeg har et ganske godt imunforsvar etter ti år i skoleverket (skal faktisk litt til for at sykdom biter på).
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #8 Skrevet 14. februar 2012 Om jeg ikke kan gjøre jobben min skikkelig blir jeg hjemme. Synes det bare er tull når folk hangler seg avgårde på jobb dag etter dag. Da er det bedre for alle at man blir hjemme og blir frisk. Har opplevd å presse meg på jobb, for så å ligge rett ut i 14 dager etterpå. Det tjener hverken arbeidsgiver eller familien på.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. februar 2012 #9 Skrevet 14. februar 2012 det er umulig å svare på. Når jeg føler at jeg er for syk til å gi 100% på jobb må jeg bli hjemme. Vanskelig å beskrive en slik følelse egentlig...
LuksusLiv Skrevet 14. februar 2012 #10 Skrevet 14. februar 2012 Hvis jeg er smittsom for andre går jeg ikke på jobb. Er jeg i dårlig form så prøver jeg å gå på jobb, som regel går det seg til i løpet av dagen. Strengt tatt så føler jeg meg nesten syk hver eneste morgen, er så trøtt at jeg er kvalm. Men etter en tur i dusjen og en kaffekopp eller to er jeg klar til nok en arbeidsdag.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #11 Skrevet 14. februar 2012 Når jeg hoster(litt kraftig) snørrer og er tett så har jeg faktisk ikke lov å gå på jobb( i følge legen) jeg jobber en plass der det er matservering, og da skal vi i teorien ikke gå på jobb, men skal en del mer til før jeg ligger strak ut altså..selv med diare skal vi egentlig ikke på jobb. Men spyr jeg eller legen preser meg ut i sykemld så må jeg jo være hjemme
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #12 Skrevet 14. februar 2012 Jeg holder meg hjemme hvis jeg har feber og er slapp, eller hvis jeg er en diger smittebombe ved forkjølelse.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #13 Skrevet 14. februar 2012 Det er litt forskjellig. Det skal endel til, men når jeg feks har uker der jeg jobber ekstremt mye, så skal det mindre til før jeg blir hjemme. Ganske enkelt fordi det da skal mindre til for å slå meg ut.
LuksusLiv Skrevet 14. februar 2012 #14 Skrevet 14. februar 2012 det er umulig å svare på. Når jeg føler at jeg er for syk til å gi 100% på jobb må jeg bli hjemme. Vanskelig å beskrive en slik følelse egentlig... Nå ble jeg nysgjerrig, har du en spesiell type jobb siden du må kunne gi 100 % for å kunne gå på jobb? Jeg kan godt gå på jobb selv om jeg ikke kan gi 100 %, ikke alle dagene man er på topp liksom.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. februar 2012 #15 Skrevet 14. februar 2012 nja, ikke så veldig spesiell Jobber med psykisk utviklingshemmede. Veldig viktig å kunne være i forkant hele tiden, både for brukeren og personalet. Lite fysisk krevende, men svært psykisk krevende. I tillegg er det jo negativt å dra med seg smitte dit. Nå er jeg svært sjeldent syk da, kan ikke huske sist jeg brukte en egenmelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå