Gå til innhold

nav svindel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått høre at en bekjent av meg mottar trygder hun ikke har krav på, som allene mor...... Hun har flyttet sammen med faren!

Jeg vet ikke om dette stemmer men lurer svært på hva jeg skal gjør? kontakte nav med den infoen jeg har eller bare glemme det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VET du det, eller TROR noen det?

TA rede på det først er du snill. Viser det seg at hun har flyttet sammen med ham, kan du jo sikkert melde, men har hun uikke det, lar du det ligge. Å få en melding på seg som ikke stemmer, kan lage veldig mye krøll..jeg fikk brev fra nav om at de anså det sannsynlig at jeg hadde fått barn med min samboer (Jeg er alene, og har alltid vært det) JEg hadde et barn fra før, og fikk et til etter en litt ubetenksom natt. (jada, far er opplyst, og har god kontakt med barnet og samvær). Det de da gjør istedetfor å sjekke om dette virkelig stemmer, er å stande alle stønader, innebærende at jeg gikk en måned uten penger, og måtte søke alt på nytt. Argumenetet deres: vi anså det for sannsynlig at du hadde samboer, de fleste har jo det. (De fleste er enten enslig eller gift..)

Det ordnet seg etterhvert, men vær helt sikker før du sender inn en melding.

Skrevet

For å være ærlig synes jeg du rett og slett skal drite i dette. Hvordan har du oversikt over alle stønader hun har, og hvorfor skla du springe rundt å leke politi? Dette er mellom nav og denne bekjenten din

Skrevet

Å melde noen pÅ grunn av drittsladder og "hearsay" er det verste jeg vet. Ei venninne av meg fikk ny samboer, og sa fra til NAV at hun flyttet sammen med en som ikke var barnefar. Plutselig fikk hun besøk pÅ døra, siden de har hørt at hun flyttet sammen med barnefaren av noen drittkjerringer pÅ bygda. Hun mÅtte da sÅ sant som det er si, at Å flytte sammen med barnefar var ikke sÅ aktuelt siden barnefar var død og lÅ 6 fot under bakken. De mÅtte da unnskylde seg, men kan ikke tenke meg at det var noe artig opplevelse for henne.

Skrevet

Enig i at man ikke skal sladre og slarve, hvis man ikke VET at det er svindel.

Men, det er engang slik at de som svindler må meldes og må tas. Vet du sikkert, så melder du henne. Svindlere ødelegger for alle andre i en reell behovssituasjon.

Skrevet

Jeg vet de bor sammen, men ikke er ikke helt sikre på hva de får utbetalt av NAV. Har selv fått brev på en anmeldelse som ikke stemte. Så jeg vet hvordan det er..... Ih

Skrevet

Vet du om de i hele tatt får noe av NAV som har med enslig forsørger å gjøre?

Du trenger ikke melde noe du ikke vet noe om, vet du. Folk kan faktisk flytte sammen, selv om de har bodd hver for seg og mottatt støtte tidligere.

Har du sjekket posten og sett lappene fra NAV, eller? ;) Det kan være sykepenger, AAP, barnetrygd eller annet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...