Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Ei venninne som er 4 barnsmor var her ei helg og skiftet da litt på minstemann. Hun spør meg plutselig hva jeg bruker på den atopiske huden hans... Hva tenker jeg? Hva vil det si? Turte ikke si at jeg ikke visste hva det var eller at han har hudproblemer?? Følte meg som verdens dårligste mor. Jeg ser at han er litt tørr her og der, og smører ham. Bruker olje i badevannet, ikke såpe. Skulle jeg gjort noe mer?? Han ser ikke ut til å plages...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Mitt barn hadde atopisk eksem, smurte han med Aderma krem fra apoteket, fikk anbefalt den av hudlegen. det er ganske mye du kan gjøre for at det skal bli bra, bl.a ikke bruke ull klær. Det gjør det værre. Spør helsesøster om råd Du er IKKE verdens dårligste mor, noen ganger er det slik at ting vi er vandt med på barna, tenker vi ikke over. F.eks ei venninne av meg hadde et barn som gikk litt skjevt, ikke mye, men litt. Hun tenkte ikke over det, trodde at barnet gikk slik, at det var barnets greie. Ei spurte henne en dag om hvordan det gikk med skjevheten til jenta hennes, hva legen sa de skulle gjøre? Venninna mi ble helt paff, hun bare "hva" ?? De dro selvsagt til legen, og barnet hadde skjeve hofter som hun fikk hjelp til. Noen ganger er det bare slik, at man trenger en liten dytt, fordi man ser barnet sitt, og ikke det alle andre ser.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #3 Skrevet 14. februar 2012 Jeg og to av ungene mine har atopisk hud. For oss vil det si at vi har veldig sensitiv hud som lett blir rødflammete og klør, vi er allergiske mot ull, har tørre flekker på kroppen og nå på vinterstid har vi gjerne noe eksem på hendene. Jeg har også eksem øverst på ryggen. Eldstemann er nå 10 år og har veldig tørr hud på hendene som klør, men han har ikke noe særlig sprekker og sår (det har jeg på hendene), da han var baby hadde han tørre flekker som klødde i ansiktet og på kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå