Gå til innhold

Har rier, men er ikke gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, det er rier, men det er beste måten å forklare hvordan det føles.

Noen ganger i året får jeg disse smertene. De trigges av aktivitet, og kommer med alt fra 1 til noen timers mellomrom i noen dager. Må da stoppe opp litt og puste tungt.

Starter øverst i magen og sprer seg bakover og oppover.

Nå er jeg inni en slik periode igjen. Uroer meg ikke siden jeg vet det går over igjen. Men noen som har hatt det på samme måte og vet noe om hva det kan vær?

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Har du født før da?

Jeg har menssmerter som ter seg som rier, skikkelige rier. Må nesten holde pusten i blant. Kom etter fødselen, enda alle sier man alltid blir bedre av pms etter fødselen...jauvesst...

Skrevet

Hvordan er avføringen din rundt disse periodene?

Jeg har ofte rielignende smerter i magen når det er lenge siden jeg har vært på do. Jeg sliter med magen og tarmene mine, og dette kommer av det. Dette kan vare i 5min til 1time. Helt til tarmen er tømt.

Skrevet

Har født før ja, men det er lenge siden nå.

Det er ikke mens-smerter, eller el-smerter da det ikke har noen fast sammenheng med det. Har verken mens eller el nå.

Og avføringen er bra, går på do ca to ganger om dagen som vanlig. Kanskje en gang ekstra i forbindelse med disse periodene.

HI

Skrevet

Jeg har noe lignende. Og for min del har jeg komt fram til at det er muskelsmerter/kramper. Jeg har de i brystkassa, og når "riene" begynner starter de ute ved lungene og trekker seg sammen mot brystene/hjertet. Og det kommer i tak, begynner svakt og tiltar i styrke/smerte, akkurat som rier. Må puste meg gjennom de verste.

Jeg fikk det første gang når jeg var gravid andre gang, og begynte seriøst ålure om det var rier, men jeg var bare halvveis første gang jeg kjente det så det burde det jo ikke være. Fikk det igjen en gang til i gravidteten.

Det er ca 1 år siden nå.

Nå de siste ukene har jeg fått det igjen og har det ofte, ca annenhver--trredjehver dag. Og nå har jeg veldig stive og ømme muskler i overkroppen. Jeg er samtidig utslitt av langvarig søvnmangel, så jeg antar det også har en sammenheng. Det er uansett fryktelig ubehagelig.

Nå er jeg ikke gravid, så nå kan jeg ta Ibux og det hjelper...der og da hvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...