Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 http://www.tryggtrafikk.no/Feilinformerer+om+barns+sikkerhet+i+bil.b7C_wJDGZZ.ips At det er mulig..
☆☆☆ Skrevet 14. februar 2012 #3 Skrevet 14. februar 2012 Lurer på om denne styreformannen har fullført grunnskolen, jeg. At han tror at forskning utelukkende foregår med laboratoriedukker er en ting, men at han faktisk tror småprat over disken med et urepresentativt utvalg foreldre holder mål som dokumentasjon er jo helt horribelt. Særlig siden man må kunne gå ut fra at foreldrene han har snakket med neppe har vært i ulykke med barna, siden de færreste av oss har det. Forskningen går jo mest ut på å undersøke ulykker. Hvilken vei satt barna, og hvor alvorlig ble de skadd?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #4 Skrevet 14. februar 2012 Fikk anbefaling om forovervent her i byen... MEN det hadde med at valget var sikret forovervent, eller usikret i buss (å sitte løst i ei vogn i en buss, eller på fanget er ikke sikret etter min mening). Bakovervente seter gikk ikke inn i bilen til min mor, så dermed måtte det snues, ellers så må forsete fjernes (det var helt framme og setet kunne ikke sikres på riktig måte, selv ikke av ansatt i butikk). Det var bedre og være sikret forovervent riktig, enn usikret i buss eller sikret på feil måte bakovervent. (å montere et bakovervent/forovervent sete feil kan gi fatale konsekvenser, vet om et tilfelle der en unge har omkommet pga feil montering.)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #5 Skrevet 14. februar 2012 Det kommer helt ann på hvordan du kræsjer, hva som er tryggest. Front mot front er bakovervendt tryggest. Bakfra er det forovervendt som er tryggest. Kjører man feks mye i byen så er forovervendt tryggest for det er størst sjans for at man blir truffet bakfra.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #6 Skrevet 14. februar 2012 Men blir man truffet bakfra er farten aldri så stor som ved en frontkolisjon og skader er sjeldent.. Så uansett blir fortsatt bakovervendt sikrest med tanke på at man kan havne i front mot front. Den faren er der uansett hvor man kjører, selv i byn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå