Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Tenkte å lage et emne der folk kan komme med gode råd og tips (Kald det gjerne kjerringråd :-) ) Jeg går her og koser meg i barseltida, og har kanskje litt lite å ta meg til, såee... Jeg starter gjerne med et par gode tips. - Får du hårfarge på klærne? Spray hårspray på med EN gang, så forsvinner det lettere i vask. - Er du plaget med stygge fingermerker på metall-/aluminiumsflater? Tørk over med en klut/ et stykke papir med matolje på. - Virker ikke kulepennen når du sårt trenger den? Sug på tuppen (Uten å være i med tunga, selvfølgelig :-) ) Så kommer blekket tilbake. - Fjerning av lim/klistermerke på vindu: Spray på zalovann og skrap av med et skarpt knivblad av en sort. - Noen ganger om sommeren blir bilen (Spesielt eldre biler med gammel lakk) dekket med insektblod i fronten. Det kan best fjernes med såpevann / jif. Sprit duger ikke.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Rødvinsflekker: Hell litt hvitvin på, la det virke, og vask vekk. Potetmel funker også. Det skal virke litt, så potetmelet trekker vinen til seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå