Gå til innhold

hun fant ikke noe liv....


marguritten

Anbefalte innlegg

scanningen gikk ikke så bra..

hun fant ikke noe liv... men fostersekken var i rett størrelse..

men hun så bare ikke noe liv.. ingen hjerteslag .. ikke noe..

 

så skal tilbake på fredag.. å prøver igjen..å hvis hun ikke finner noe da,så får jeg noen piller som vill få meg til å fjerne restene..

 

men jeg forstår det simpelten ikke....

 

har litt lyst å prøve en annen læge,,,,, men det vill kanskje ikke forandre resultatet,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja.. jeg krysser fingrene,..

hvis hun ikke finner liv på fredag... så vet jeg ikke om jeg tar pillene...for hvis hun mener det er dødt.. så burde jo kroppen selv kvitte seg med det....

så jeg håper litt på at hun tar feil...

 

men x fingrene.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff nei.. er du langt på vei? håper at det viser seg et flott bankende hjerte på fredag! og at blødningen din ikke har noe betydning!

 

Men håper at du bare var litt uheldig og at det var vanskelig å se akkurat idag!

 

krysser fingrene for deg! og masse lykke til på fredag!

 

( ved MA, kvitter kroppen seg ikke med det av seg selv :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 9+5...

 

men jeg kan ikke helt tro på henne...

at hun har scannet meg feil..

men blødningen var jo kjempe liten...

men vi må se hva som skjer fredag... blir i hvertfall en lang og tung helg hvis jeg skal abortere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, føler så med deg - og håper de ser et friskt og bankende hjerte på fredag! Vi mistet tre mellom de to første barna og den jeg bærer nå. Og det gjør så inderlig vondt :( Og pillene fristes man ikke til å ta, det er jeg helt enig i. Man håper og håper, men min erfaring er allikevel at dersom det først er så ille - føles det også litt godt å få det både bekreftet og overstått... Så kan man gå videre og prøve igjen. Krysser fingrene for deg!! Men skulle det ikke være liv, ville jeg tatt pillene. Vondt og trist, men det blir ikke bedre av å utsette det, er jeg redd :( Stor klem til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off.. jeg syns det er helt forferdelig..

å tenker jo om de er noe galt med "meg"....eller "noe jeg har gjort".

men det er nok bare gått galt....

 

så må vi jo bare prøve igjen om en stund.

 

 

men nu må jeg bare vente til fredagen...

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg igjen - helt sikkert ikke noe du har gjort, og som oftest ikke noe du kunne gjort annerledes heller :( Den ene jeg mistet, kom ut to dager etter at jeg gikk fra hytta til Lillehammer (nesten hele Birkenløypa) på ski, og da hadde jeg såvidt begynt å blø litt dagen før vi gikk. Tenkte lenge at jeg kanskje forårsaket aborten, at den kanskje ville blitt om jeg la meg ned i sengen i stedet..... Men mest sannsynlig ville den uansett kommet ut, og en skitur - til tross for at den var lang, vil jo ikke i seg selv sette igang en abort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg

 

Dette var trist å høre? Har eit lite spm? Så de fosteret, men ikkje hjerte?? Eller såg de ingenting? Eg mistet i MA i fjor. Hadde ingen blødning men på UL i uke 11 fant de heller ingenting utenom fostersekk ol. Hele graviditeten hadde gått som "normalt" men uten at fosteret utviklet seg. Rare greier men kroppen skjønte liksom ingenting. Måtte ta pilller for å sette i gang aborten. Det var vond opplevelse men sånn er desverre livet. Håper likevel ikkje det er dette som skjer m deg. Har du vore på UL tidligere i svangerskapet? Har de sett noe da?

 

Ønsker deg all mulig lykke på veien videre. Tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var min første scanning...

hun så ikke noe hjerte og kunne heller ikke høre det.. hun målte fostersekken og den stemte i forhold til hvor langt jeg var. men hun kunne ikke finne babyen.. prøvde å forstørre bilde..

men var hos en gynekolog,,men min henvisning er også ved en feil blitt sendt til sykehuset,som også har innkalt meg til scanning på torsdag... så jeg tror jeg tar en "dobbel" sjekk,,,, med mindre jeg begynner å blø...

men alle mine gravidtet symptomer er borte... eller.. jeg tisser fremdeles 1 gang i timen..

men hadde en abort i fjor,å er litt redd for at den kan være grunnen til at det gikk galt nu, at det har kommet en infeksjon.

 

 

men hva skjer hvis dette er en MA og jeg ikke tar pillene?

jeg håper så mye på at dette er en feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg igjen - helt sikkert ikke noe du har gjort, og som oftest ikke noe du kunne gjort annerledes heller :( Den ene jeg mistet, kom ut to dager etter at jeg gikk fra hytta til Lillehammer (nesten hele Birkenløypa) på ski, og da hadde jeg såvidt begynt å blø litt dagen før vi gikk. Tenkte lenge at jeg kanskje forårsaket aborten, at den kanskje ville blitt om jeg la meg ned i sengen i stedet..... Men mest sannsynlig ville den uansett kommet ut, og en skitur - til tross for at den var lang, vil jo ikke i seg selv sette igang en abort...

 

ja man begynner jo å tenke.

men man sier jo at man skal leve som man har gjort før.

så tror ikke det hadde noe med skituren.. men man begynner jo å tenke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest i et annet forum om en som var på scanning og de ikke kunne høre hjerte. Og da sa jordmoren at det var helt normalt. Noen kunne en ikke høre hjertelyden til før i uke 16. Jeg skal ikke si det for sikkert, men jeg mener det var det jeg las. Lykke til på fredag! *Trøsteklem!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest i et annet forum om en som var på scanning og de ikke kunne høre hjerte. Og da sa jordmoren at det var helt normalt. Noen kunne en ikke høre hjertelyden til før i uke 16. Jeg skal ikke si det for sikkert, men jeg mener det var det jeg las. Lykke til på fredag! *Trøsteklem!*

 

det som bekymrer meg litt er at hun brukte 1 minutt på å scanne meg...men hun kunne se "noe" i fostersekken..

men jeg vet ikke helt... må bare vente å se hva som skjer.

kanskje man ikke kan høre den.. men hun burde ha sett hjerte eller baby på scanningen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville også prøvd en annen lege, eller fått en annen leges mening før jeg hadde tatt noen pille.. hjertelyd kan være vanskelig å finne når fosteret er så lite .. tror jeg er sånn 7 uker eller noe.. og legen min sa at fosteret var for lite til å begynne å måle hjertelyden. evnt at jeg måtte dra til sykehuset for å ta ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ________

Tok du utvendig ul? Jeg ville Bedd om innvendig for når du er så tidlig ser man bedre med den :)

 

...om du har hatt MA skal jo fosteret være i sekken og man kan se det når du er så langt på vei, masse lykke til, håper dette bare fn miss fra sykehusets side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var invendig UL.. men skal dobbel tjekkes før jeg tar de piller...

jeg skal være helt sikker på at det ikke er liv før jeg gjør noe som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har en MA kan man gå LEnGE uten at fosteret/graviditetsrestene "skilles" ut av kroppen. Mitt foster hadde jo aldri utviklet seg men det ble helt tilfeldig oppdaget i uke 11:( Så en MA er rare greier... Lurer egentlig på hvor lenge eg kunne gått uten å då noen tegn.

 

Marguritten: bra du skal på ny UL på torsdag. du får oppdatere oss!! Kan jo være et forferdelig dårlig og gammelt apparat som er blitt brukt. Eller kan du være kortere på vei enn du trur? Eg var på utvendig UL da eg var 8+5. Da så vi en "bamsemums" og et hjerte. Men er visst veldig individuelt hva en kan se på utvendig UL. Eg skal

På ny UL i morgo og gruer meg som vanlig....

 

Håper du har noen som tar vare på deg i denne tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel en mening med alt..

men vi må se hva som skjer...

 

men merkelig at fostersekken kan vokse,uten at det er noe inne i den... håper den andre legen kan gi meg noen brukbare svar.

skal nok holde dere oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embryo kan gå i "dvale" også. Dvs at det utvikles et par uker etter det du tror selv, og derfor ser du ikke hjertet enda.

 

Et lite halmstrå til deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i uke 6+ noen dager..

Fikk se et bankende hjerte, men så ikkeså mye baby. den var bare et par millimeter.Det var bittebittelite.

Det kan jo hende du ikke er så langt på vei som du tror og at babyen bare er så liten at man nesten ikke kan se den?

 

lykke til hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel en mening med alt..

men vi må se hva som skjer...

 

men merkelig at fostersekken kan vokse,uten at det er noe inne i den... håper den andre legen kan gi meg noen brukbare svar.

skal nok holde dere oppdatert.

 

Hvordan går det med deg? har du vert på flere ultralyder? Håper dem fant en liten baby og at der er hjerteaktivitet! krysser fingrer for deg! og håper så inderlig!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...