Prøvekanin86 Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Er fortsatt veldig ny under prøvingen og skal ha IKM snart(vet bare ikke når med tanke på sykluslengden). Har kjøpt et termometer og tenkte jeg skulle prøve å bruke fertilityfriend siden mange snakker om denne siden. Men her skjønner jeg lite. Har lagt inn temperatur på riktig dag og tid. Men hvor ofte skal jeg tempe? Trenger bare litt hjelp til hvordan siden fungerer og hva ting betyr og sånt:)
Ver@ Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Heihå Du skal tempe hver dag med en gang du våkner (helst til samme tid hver dag hvis det lar seg gjøre. Jeg jobber 3-delt turnus, derfor blir det forskjellige tidspunkt for temping). Har du kjøpt termometer med to desimaler? det er viktig ihvertfall. Når du blir kjent med fertility friend kommer du til å digge det! Det har hjulpet meg til å bli kjent med kroppen igjen etter mange års p-pillebruk. Er ikke effektivt før du har tempet noen sykluser, så du må bare ha is i magen Bare spør om det er noe annet du lurer på
Athina' Skrevet 14. februar 2012 #3 Skrevet 14. februar 2012 Jeg temper også og man blir etterhvert kjent med kurvene man får og ser mønstre. Men husk at FF ikke forteller når du har el, den sier fra 3 dager etter du har el at den har vært. Jeg har selv tempet en stund nå så jeg vet når el er, så jeg er ikke så anal på tidspunkt hver morgen i enkelte pp, som denne pp har jeg tempet når jeg har våknet uansett tidspunkt og lagt det inn i ff, samtidig som jeg har tatt CB el-tester og ff plottet inn el på rett tidspunkt for det :-) Jeg sier ikke at du skal være som meg altså, men etterhvert så blir du mer kjent med deg selv og kroppen din :-) Man ser også ett tydelig skifte på før temper og etter, lav før og høy etterpå. Kan være litt opp og ned som en berg og dalbane men det skal du ikke tenke så mye på :-) Jeg har også VIP medlemskap, og da kan man legge inn mye ekstra av symptomer, slik at ff får til å analysere deg og syklusen din bedre. Hvis du har facebook så gå inn på siden deres der, så får du supertilbud på 1 år, og det er verd det :-) Her er linken: https://www.facebook.com/FertilityFriend Lykke til :-)
Maya86 Skrevet 14. februar 2012 #4 Skrevet 14. februar 2012 Jeg digger FF! Verdt å bruke tida på å tempe. Aldri i tvil når EL var og hvor mange dager jeg er over EL. Og igjen vet jeg akkurat når mensen kommer. Tempen synker en dag før, slår aldri feil.
Grynet:) Skrevet 14. februar 2012 #5 Skrevet 14. februar 2012 Jeg er bare inne i andre syklus med tempingen, men synes det er kjempebra! Jeg trodde det skulle bli stress, men det er spennende. De første ukene brukte jeg termometer med en desimal, det gikk bra det og. Har nå et med to desimaler. Jeg bruker færre tester nå, for jeg synes oversikten blir veldig bra. (er litt på hormonell utur etter en MA, men det kan jo ikke FF noe for )
Prøvekanin86 Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2012 Tester dere bare på morgenen når dere står opp? Blir det feil å teste både morgen og kveld?
Grynet:) Skrevet 15. februar 2012 #7 Skrevet 15. februar 2012 Ja test kun rett etter du har våknet, en gang pr dag. Det er det FF legger opp til.
Prøvekanin86 Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2012 Vet noen hva disse betyr? Cervial Fluid: Dry Sticky Creamy Watery Eggwhite Usikker på hva som er hva egentlig, har lite erfaring med å sjekke sånt
Ver@ Skrevet 19. februar 2012 #9 Skrevet 19. februar 2012 Sjekk www.pernille.info, der er det en rubrikk som heter "sekret". Veldig bra beskrevet med bilder og det hele
Gjest bas Skrevet 22. februar 2012 #10 Skrevet 22. februar 2012 Noen drevne som kan gi veiledning på skjema for FF? Når jeg legger inn temp blir denne registrert på skjema med en blå prikk. I dag fikk jeg en hvit prikk (hvit med en tynn blå sirkel rundt). Hva er forskjellen på dette??
Grynet:) Skrevet 22. februar 2012 #11 Skrevet 22. februar 2012 Den hvite prikken er gjeldende, men tar forbehold om feil. Det kan være at du har testet på et litt annet tidspunkt f eks, eller lagt inn motstridende info.
Gjest bas Skrevet 22. februar 2012 #12 Skrevet 22. februar 2012 Den hvite prikken er gjeldende, men tar forbehold om feil. Det kan være at du har testet på et litt annet tidspunkt f eks, eller lagt inn motstridende info. Ja, testet endel tidligere enn vanlig så kanskje derfor. Jeg som håpet at det indikerte høy temp over flere dager så kanskje gravid... Takk for svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå