Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Er det noen som har hatt hjernehinnebetennelse eller har kunnskap om hjernehinnebetennelse her? Jeg hadde bakteriellhjernehinnebetennelse i november, men har en del ettervirkninger og er fremdeles sykemeldt. Jeg er veldig trøtt og sliten har økt søvnbehov, konsentrasjonsvansker og er glemsk og har en del hodepine. Jeg lurer på hvor lenge andre har hatt slike plager og om noen vil dele sine erfaringer med meg?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #3 Skrevet 14. februar 2012 Har hatt en i nær familie som har hatt det. Slet veeeeldig lenge med tingene du skriver. I tillegg (litt) lyssky veldig lenge, samtidig som ble veldig sliten hvis det var for mørkt. Husker ikke helt siden det er en stund siden, men tror hun var sykmeldt i nærmere 1 år totalt.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #4 Skrevet 14. februar 2012 Hei. Jeg hadde hjernehinnebetennelse for 10 år siden. Dette var vel og merke en virus variant, men jeg var ganske så dårlig med enorme smerter i hodet. Selve akutte fasen varte "bare" i en uke. Men jeg var ufør i 4 år etter dette. Jeg fikk trøtthetssyndrom i tillegg til en del migrene/hodepine. Var da også i et svært dårlig forhold der jeg ble nedpsyket, så jeg er litt usikker i ettertid om det var meningitten eller forholdet som gjorde meg syk så lenge. Tror egentlig det dårlige forholdet har 85% av skylda. Eksen min var ikke helt god. Jeg vet det er vanlig å ha litt plager i ettertid av en slik sykdom uansett om det gjelder virus eller den enda alvorligere bakterielle meningitten. Alle blir bedre med tiden. Bare gi kroppen din den pleie den trenger både psykisk og fysisk. Det er viktig at legen er en god støttespiller for deg. Du har vært gjennom en trøkk ganske nylig og det er helt normalt at du kan føle slikt nå i denne tiden. Ikke si til deg selv at du er unormal.... det er et viktig poeng. Hvis du kritiserer og er negativ til deg selv så forlenger du prosessen med å bli friskere. Ta tiden til hjelp og gjør ting som gjør deg glad. Hobby, venner, få deg et kjæledyr, reis litt osv... Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #5 Skrevet 14. februar 2012 Tusen takk for utfyllende svar! Jeg frykter mest at dette blir varig, så det er godt å høre at det kan bli bedre etterhvert, men det er tydelig at man kanskje må belage seg på at det kan ta lang tid. V il gjerne høre fra flere! Hi
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #8 Skrevet 14. februar 2012 Min søster hadde Meningitt C i tenårene. Hun er i dag 3-barnsmor, og i full jobb. Og er uten plager av den sykdommen, selv om det hang i i noen år etter. Men det var nok ganske svakt. Det hun slet med var vel lett å få stressnakke, litt hodepine(sikkert stress det også), og litt lyssky(kun de første månedene etterpå). Ellers har hun ikke mèn av sykdommen Hun begynte på skolen igjen bare en måned eller så etter sykehusoppholdet, men tok det med ro(som gym og sånt). Tenk ikke at det kommer til å vare evig, men at det trenger tid på å heles helt Tenker du er fin igjen til sommeren
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #9 Skrevet 14. februar 2012 Takk for oppløftende svar:-) sist jeg var hos legen så mente han jeg sannsynligvis hadde fått en form for ME som ikke er uvanlig få som følge av meningitt. Som oftest forbigående sa han. Flere? Hi
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #10 Skrevet 14. februar 2012 Takk for oppløftende svar:-) sist jeg var hos legen så mente han jeg sannsynligvis hadde fått en form for ME som ikke er uvanlig få som følge av meningitt. Som oftest forbigående sa han. Flere? Hi Det var jeg som svarte deg og skrev jeg hadde hatt meningitt for ti år siden. Jeg kunne kanskje tilføyd at jeg har hatt helse til å jobbe fullt i flere år nå. Starta i redusert stilling. Venter barn nummer to og er helt i farta Så dette blir helt sikkert bedre for deg også. Du bare føler at det er så evig når du er midt opp i det. klem
Pirkeanonym Skrevet 14. februar 2012 #11 Skrevet 14. februar 2012 Jeg hadde hjernehinnebetennelse i 2007. Var sykemeldt i 4 måneder. Etter dette har jeg utviklet migrene og kronisk hodepine, stresshodepine, samt jeg er veldig lyssky (bruker alltid solbriller ute, til tider også ute). Jeg anser meg som frisk som en fisk. Jeg er i full jobb, har mann og barn, trener og er over gjennomsnittet sosial.4Har oppfølging av nevrolog 3 -4 ganger i året pga migrenen. Lykke til og god bedring til deg. Håper at du kommer deg fort.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #12 Skrevet 14. februar 2012 Nr 10: så flott å høre at du er i full jobb og har et aktivt liv nå:-) jeg jobbet 100% før dette og håper selvfølgelig å være tilbake i jobb og fungere som før..
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #13 Skrevet 14. februar 2012 12 var Hi. Nr 11 Takk for svar og nok en positiv utgang. NÅår du sier du plages med hodepine er ikke dette noe som reduserer livskvaliteten og er det ting du ikke får vært m ed på? Fungerer du like godt i jobb som før? Jeg jobber som farmasøyt der nøyaktighet er veldig viktig. Det at jeg har konsentrasjonsproblemer og er mer glemsk m.m gjør at jeg blir litt usikker på fremtiden..,men får la tiden vise. Flere? Hi
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #17 Skrevet 25. februar 2012 Nr 11 Takk for svar og nok en positiv utgang. NÅÅr du sier du plages med hodepine er ikke dette noe som reduserer livskvaliteten og er det ting du ikke fÅr vært m ed pÅ? Fungerer du like godt i jobb som før? Jeg jobber som farmasøyt der nøyaktighet er veldig viktig. Det at jeg har konsentrasjonsproblemer og er mer glemsk m.m gjør at jeg blir litt usikker pÅ fremtiden..,men fÅr la tiden vise. Hodepinen har blitt en vanesak. Livskvaliteten min er pÅ topp! NÅr hodepinen blir intens sÅ kan det gÅ ut over tÅlmodighet og humør. Jeg kan ikke presse meg pÅ trening, da fÅr jeg sterk hodepine og migreneanfall. I kaldt vær sÅ mÅ jeg kle meg godt og bruke lue- kulde gjør hodepinen verre. Dette er ting som jeg aldri tenker over, det har blitt en del av hvem jeg er. Jeg har byttet jobb, jobber pÅ kontor nÅ- lange og travle dager. Det fungerer veldig bra. Jeg arbeidet som terapeut tidligere, det ble for slitsomt og intenst nÅr jobben besto i full konsentrasjon om andres problemer 7 timer daglig. Hvordan gÅr det med deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå