Magia Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Har en gutt på 2 år, og i barnehagen mener de at han har astma. Han hoster til han brekker seg når han girer seg opp eller blir anpusten, og har vært generelt mye slimete/snørrete i vinter. Det som er så rart er at vi ikke ser det samme hjemme. Vi har tenkt at han bare har vært mye snørrete og slimete siden det er første året i barnehage. Har vært hos legen, og hun sa at man ikke ser forskjell på første-året-i-barnehage-forkjølelse og astma, så hun ville ikke stille noen diagnose før han er like dårlig neste vinter. I barnehagen er det ekstremt varmt. De har gulvvarme, og sikkert godt over 25 varmegrader (vet ikke nøyaktig hvor varmt, men kjenner det er mye varmere enn vi har det hjemme hvertfall). Når vi henter og skal kle på alle vinterklærne blir vi alle kokt, og jeg ser titt og ofte at guttungen er rødsprengt i ansiktet og klam i nakken når jeg kommer. Kan det at det er så varmt der forårsake mer sykdom hos han? Evt. trigge astmaanfall? Har prøvd å snakke med de om at de har det for varmt, men de blir liksom bare tause, og gir meg litt følelsen av at de syns jeg kommer med urimelige krav når jeg spør om de kan skru ned litt på varmen. Blir så oppgitt!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Snakk med astma og allergiforbundet - de har utrolig flinke rådgivere som kan masse om dette med inneklima og astma. De kan sikkert hjelpe deg, gi deg noen gode råd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå