Gå til innhold

bursdagsfeiring med barn fra barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet som ped.leder i flere år nå og jeg skjønner meg ikke på dette. år etter år er dette et problem i barnehagen. Noen barn blir utelatt. Hva tenker dere foreldre om dette?

For meg er det vanskelig å forstå hvordan foreldre kan synes det er ok å utelate to eller tre barn? Hvert år er det foreldre som stolte og fornøyde henger opp invitasjoner i garderoben hvor kun to tre plasser står uten lapp når de går. >Jeg blir så lei meg på disse barnas vegne.

Vi tar det opp hvert år. Skal man dele ut invitasjoner i barnehagen skal enten alle påm samme årskull bes eller man må be barna på privaten. Synes egentlig ikke dette er noe bra løsning siden det uasett blir prat mellom barna og de som ikke er invitert så alt for tydelig får med seg dette.

Skulle ønske dere foreldre kunne tenke over hvordan det faktisk oppleves å være en få som ikke blir invitert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan forstå at ikke alle har anledning til å be alle på avdelingen, men her har dere faktisk satt det helt ned på årskullnivå, og da er det kun hjerteløse foreldre som får seg til å gjøre dette.

Har selv opplevd at det ene barnet mitt har sagt at jeg vil ikke be den og den, fordi de er ikke snille med meg, men da har jeg sagt "alle eller ingen". Det har vært trangt om plassen når 10-15 barnehagebarn kommer på besøk, men det er disse to timene det dreier seg om...

Hjerterått at enkelte får seg til å gjøre slik...

Skrevet

Jeg jobber også i barnehage, men har jenta mi i en annen i samme bygd. I begge barnehagene har vi en regel om at alle i årskullet skal bes hvis de ber mange. Altså hvis barnet ber 2 av ti, så er ikke det noe problem, men hvis 8 av 10 blir bedt er ikke det ok. Har blitt respektert i disse barnehagene ja, og da har jo foreldrene vært med på å bestemme det selvsagt :) Sånn er det i klassen på skolen til gutten min også :)

Skrevet

Sist hos oss nå har det vært to bursdager med et par ukers mellomrom hvor begge velger å utelate et par barn av 8 på samme årskull.

Vi jobber hele tiden for at barna skal lære å inkludere alle og at det ikke er ok å stenge noen ute. Blir bare helt matt når foreldre velger å gjøre noe sånt og skjønner ikke hvordan de kan mene dette er ok.

Jeg er enig i at det er ok hvis kun et eller to barn blir bed, men ikke at et eller to blir utelatt. Dere som har bestemt at at et eller to barn eller hele årskullet. Er det kun at invitasjoner ikke kan deles ut i barnehagen eller gjelder det uasett.

Jeg føler mange bestemmer at invitasjoner ikke kan deles ut i barnehagen dersom ikke alle blir bed, men føler problemet for barna blir det samme om invitasjoinene deles ut privat. Noen føler seg uønsket og utelatt og ingen barn skulle behøve å føle dette.

Skrevet

Sist hos oss nå har det vært to bursdager med et par ukers mellomrom hvor begge velger å utelate et par barn av 8 på samme årskull.

Vi jobber hele tiden for at barna skal lære å inkludere alle og at det ikke er ok å stenge noen ute. Blir bare helt matt når foreldre velger å gjøre noe sånt og skjønner ikke hvordan de kan mene dette er ok.

Jeg er enig i at det er ok hvis kun et eller to barn blir bed, men ikke at et eller to blir utelatt. Dere som har bestemt at at et eller to barn eller hele årskullet. Er det kun at invitasjoner ikke kan deles ut i barnehagen eller gjelder det uasett.

Jeg føler mange bestemmer at invitasjoner ikke kan deles ut i barnehagen dersom ikke alle blir bed, men føler problemet for barna blir det samme om invitasjoinene deles ut privat. Noen føler seg uønsket og utelatt og ingen barn skulle behøve å føle dette.

Det har i utgangspunktet vært utdeling av invitasjoner på barnehagen ja, men siden dette ble tatt opp som et tema på foreldremøte, så diskuterte foreldre og ansatte seg fram til at alle eller ingen var en god ide. Derfor blir dette overholdt på privaten også. Har ikke hørt om annet :)

Skrevet

Men da lurer jeg på noe. Er det greit å be alle guttene på en avd, men ikke jentene?

Nå vet ikke jeg helt m vi skal feire bursdagens hans iår, men om vi skal, så syns jeg det blir litt mye med 10 2-3åringer som det er på hans avd, hvertfall når han er så liten selv og. Men kan gjerne be alle guttene om det blir feiring.

Skrevet

Det synes jeg må være greit (med mindre det er kun en jente eller noe da ;)) Kan jo bli fryktelig mange om de går i en stor base/avd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...