♥Nemi♥ Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Lager ei rundkake, som godgjør seg i ovnen nå. Og lurer på hvordan forhindrer jeg at den slår store sprekker på toppen? Minker jeg på bakepulver, eller er det noen andre gode råd? Takker for svar!
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Kjøp Moe som heter sponge cake stabilizer det gjør at den blir fuktigere, holder lenger og ikke slår sprekker eller faller sammen fåes i meket cacas kjøp på nett eller kake butikker:)
♥Nemi♥ Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2012 Tusen takk for svar:) Høres ikke dumt ut. Kanskje jeg skal prøve den ut:) Kaka er jo veldig saftig. Så jeg lurer jo litt på om det er fordi den får for mye hevelse. Den blir jo stor:)
♥Nemi♥ Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2012 Legg bakepapir oppå mot slutten. Ok, så fint! Da prøver jeg det neste gang:)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #6 Skrevet 13. februar 2012 Skal du dekke kaken til med f.eks glasur el.l. så er det jo bare til å snu den og avkjølen den med toppen ned , på ett bakepapir. Hvis ikke så er som tidligere, sp tingen:-)
♥Nemi♥ Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2012 Ja, det var det jeg vurderte, men den ble skikkelig avrunda på toppen, så det vil nok se ut som et vippebrett:-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå