Gå til innhold

Hvorfor i huleste e den vaksinetråden så lang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er yppert tilbake?

Orker ikke åpne og lese meg gjennom. Så en oppsummering hadde vært fint :D

Men noe sykt må ha skjedd der inne siden den er på 14 sider!!

Litt lei av å se den ligge konstant på topp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, har tenkt det samme.

Gidder ikke gå inn og se jeg heller... Sikkert noen som er uenige i noe.

Skrevet

Sikkert vaksinemotstandere. Er som amstaffer.. Ekstremt utholdende og aggressive. Men liten hjerne.

Skrevet

Fordi vaksinefanatikerne (både for og mot) er som religiøse; veldig opptatt av å formidle sitt synspunkt og veldig lite interessert i å høre andre sider av saken.

De kommer nok ikke til å bli lei av å diskutere noen av dem før de oppdager at motparten er samme ulla som dem selv..

Skrevet

Sikkert vaksinemotstandere. Er som amstaffer.. Ekstremt utholdende og aggressive. Men liten hjerne.

Helt utenom tema,men hvor i alle dager har du den "kunnskapen" om amstaffen fra??

For det der er bare tull!

Skrevet

Haha.. Å, vet mye om amstaffer. Og om folka som liker amstaffer. (som kan minne om vaksinemotstandere når jeg tenker meg om)

De er forbudt her til lands for eksempel.

Skrevet

Vil også protestere mot at stakkars amstaffer skal sammenlignes med disse menneskene, det har de ikke fortjent.

Skrevet

ALLE vaksinetråder blir lange.

å nevne ordet vaksine vekker et eller annet vilt i enkelte, både på dette forumet og på de fleste andre forum.

Skrevet

Helt utenom tema her og! :

Har hatt amstaff for en tid tilbake. Finnes få som er såå glad i mennesker som den rasen der (om de oppdras riktig. Som med alle andre hunder)

Men mot andre hunder derimot, kan de være aggressive. Ligger i deres natur..

Den kunne mye! veldig vel- oppdragen hund. Smartere enn mange andre.

Feil og dra alle hunder av samme rase under en kam ;)

Skrevet

Men den ypperste kamphunden pga det klikker for de når de først blir sint.

Og selv om de er så søte, greie og riktige oppdratt så kan de rive av hodet på en puddel om den ikke har dagsformen. Det er jævla sjukt!

Og i feil oppdragelsesmiljø blir de satan sjøl.

Gjest Jenta til Henrik
Skrevet (endret)

Oh Hellige Jul! Ikke si at dette blir en 14siders lang diskusjon om amstaffer... hehehe... ;)

Endret av Jenta til Henrik
Skrevet

Haha.. Å, vet mye om amstaffer. Og om folka som liker amstaffer. (som kan minne om vaksinemotstandere nÅr jeg tenker meg om)

Sorry,det du skriver kan ikke tas alvorlig,for det er et stort tull.Har masse erfaring med rasen,har selv en btw,og jeg kan ikke forestille meg en mer rolig,avbalansert,snill,barnevennlig og smart hund.Hun er nÅ blitt 9 År,sÅ begynner Å bli gammel dame.

Ang forbudet har jeg mye Å si,men jeg gidder ikke Å begynne..

Og ang at de er aggresive mot andre hunder er ogsÅ feil.Ja,de kan trenes opp til det,men det kan man med mange hunder.

For Å ikke snakke om papilon og andre smÅhunder,der snakker vi mer fare for Å være aggresive mot bÅde mennesker og dyr.

Skrevet

Og selv om de er så søte, greie og riktige oppdratt så kan de rive av hodet på en puddel om den ikke har dagsformen. Det er jævla sjuk

Men det kan en labrador også

Skrevet

Men den ypperste kamphunden pga det klikker for de når de først blir sint.

Og selv om de er så søte, greie og riktige oppdratt så kan de rive av hodet på en puddel om den ikke har dagsformen. Det er jævla sjukt!

Og i feil oppdragelsesmiljø blir de satan sjøl.

Du vet at de blir mye brukt som bla bombehunder i statene?Og såkalte nursingdogs?Hvorfor?Fordi det er få hunder som er så avbalansert som dem,de blir ikke stresset i stessende situasjoner,de er rolig og kan "lese" mennesker.

Skrevet

Haha.. Å, vet mye om amstaffer. Og om folka som liker amstaffer. (som kan minne om vaksinemotstandere nÅr jeg tenker meg om)

jeg ble litt i tvil her, er det vaksinemotstandere eller folk som liker amstaff som er forbudt her til lands?

Skrevet

jeg ble litt i tvil her, er det vaksinemotstandere eller folk som liker amstaff som er forbudt her til lands?

Neinei,det er vaksinemotstandere som _har_amstaff som er forbudt.

Skrevet

Neinei,det er vaksinemotstandere som _har_amstaff som er forbudt.

pokker, jeg som tenkte å skaffe meg en... De krever lite mosjon og kan fint være alene hjemme en helg... Men da får jeg vel legge det på is til regelverket er myket opp litt...

Skrevet

Er yppert tilbake?

Orker ikke åpne og lese meg gjennom. Så en oppsummering hadde vært fint :D

Men noe sykt må ha skjedd der inne siden den er på 14 sider!!

Litt lei av å se den ligge konstant på topp.

De fanatiske motstanderne og de som er fanatisk for vaksinering har gått til kamp mot hverandre. Ganske underholdende egentlig.

:)

Skrevet

Evt kan du skaffe deg en nå og ligge _den_ på is til regelverket mørner litt?

Holder seg lenge da!

Skrevet

Alle hunder kan gjøre stor skade hvis de virkelig vil... Kanskje ikke disse mini`ene.. Men ihvertfall alle store og mellomstore hunder..

Og dere som ikke har peiling på hunder og bare lytter til media og alle andre som er negative mot denne fine rasen, dere kan bare klappe igjen. Merker jeg blir provosert når folk uttaler seg om noe de absolutt ikke har peiling på.

Noen har erfaringer som sier de at disse hundene er ustabile. Jeg har erfaringer med at Schæfere er totalt ustabile.

Andre har dårlige erfaringer med mastiffer, rottweilere og alle andre rett og slett..

Selv om jeg har dårlig erfaring med schæfere, så vil jeg ikke dra alle under en kam, da jeg vet det finnes mange supersnille og flinke hunder av denne rasen.

Hvis dere klarer og tenke klart, så skjønner dere at det ikke bare er deres egne erfaringer, og synser og sanser som er riktige!

Der fikk jeg blåst ut min mening. Ferdig!

Skrevet

Sorry,det du skriver kan ikke tas alvorlig,for det er et stort tull.Har masse erfaring med rasen,har selv en btw,og jeg kan ikke forestille meg en mer rolig,avbalansert,snill,barnevennlig og smart hund.Hun er nÅ blitt 9 År,sÅ begynner Å bli gammel dame.

Og ang at de er aggresive mot andre hunder er ogsÅ feil.Ja,de kan trenes opp til det,men det kan man med mange hunder.

For Å ikke snakke om papilon og andre smÅhunder,der snakker vi mer fare for Å være aggresive mot bÅde mennesker og dyr.

Å gjesp så lei jeg er argumentene til mennesker med utrolig lite perspektiv som tror at deres lille Brutus hjemme er representativt for den rasen.

At du har en hund som ser opp til deg (alle amstaffer tror eieren er Gud) betyr ikke at du er ekspert på hele rasen.

Snakk med folk som jobber på et bredere plan med dyr, politi, dyrevern og vetrinærer for å nevne noen instanser.

Det finnes politifolk over hele verden som er spesialtrent på hunder.

Og man kan bare dra til helvete med argumentene om at dagser, papiloner og golden retrivere er verre.

Selv Rotweilere i virkelig gale hender er blåbær mot amstaffer.

De har gjort undersøkelser på alle forskjellige raser i angripsposisjon og der alle andre raser feiger ut knuser amstaffer de andre. De gir seg ikke og stopper ikke før det er kjøttstrimler av offeret. Om det er en hund eller et menneske. Og når de setter i gang mister de tankekapasitet, hører ikke på tilrop og føler lite smerter.

Så i undersøkelsen kom det frem at der de andre hundene gjerne bet en til to ganger så maltrakterte amstaffene byttet.

Jeg har hund selv og har venner i politiet som jobber med hund hver dag. Og en ting er sikkert. At hunder det kan klikke så til de grader for har ingenting å gjøre ute blant folk.

Ikke for å snakke om den subben

Skrevet

Fortsettelse: av folk som blir tiltrekt disse hundene. Kriminelle folk som blåser i forbudet.

Skrevet

Å gjesp sÅ lei jeg er argumentene til mennesker med utrolig lite perspektiv som tror at deres lille Brutus hjemme er representativt for den rasen.

At du har en hund som ser opp til deg (alle amstaffer tror eieren er Gud) betyr ikke at du er ekspert pÅ hele rasen.

Snakk med folk som jobber pÅ et bredere plan med dyr, politi, dyrevern og vetrinærer for Å nevne noen instanser.

Det finnes politifolk over hele verden som er spesialtrent pÅ hunder.

Og man kan bare dra til helvete med argumentene om at dagser, papiloner og golden retrivere er verre.

Selv Rotweilere i virkelig gale hender er blÅbær mot amstaffer.

De har gjort undersøkelser pÅ alle forskjellige raser i angripsposisjon og der alle andre raser feiger ut knuser amstaffer de andre. De gir seg ikke og stopper ikke før det er kjøttstrimler av offeret. Om det er en hund eller et menneske. Og nÅr de setter i gang mister de tankekapasitet, hører ikke pÅ tilrop og føler lite smerter.

SÅ i undersøkelsen kom det frem at der de andre hundene gjerne bet en til to ganger sÅ maltrakterte amstaffene byttet.

Jeg har hund selv og har venner i politiet som jobber med hund hver dag. Og en ting er sikkert. At hunder det kan klikke sÅ til de grader for har ingenting Å gjøre ute blant folk.

Ikke for Å snakke om den subben

AltsÅ,hadde vært fint Å se relevant dokumentasjon pÅ dette?

GÅr utifra du lett kan finne fram til det?

Skrevet

må si jeg stusset fælt da jeg så på listen over nye innlegg. Tittelen var hvorfor i huleste e den vaksinetråden så lang? Og svaret som stod under var: det er labradorer også!

Så ikke helt sammenhengen der...

Men tror nok jeg skaffer meg en vaksinemotstander med amstaff til å ha i frysa. Kan brukes som kjøleelement til sommeren...

Skrevet

Hehe.. Ja det ble litt komisk dette.

Hva mener dere? Bør amstaffer vaksineres? Eventuelt mot sin vilje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...