Gå til innhold

Heksesot, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Oppdaget i helga at det plutselig og uventet har kommet gråsorte sotflekker over hele leiligheta (vegger, tak, skap, dører osv osv). Etter noe googling kan jeg si nesten sikkert at det er såkalt heksesot, uten at prøver er tatt av soten.

Så lurer jeg på om noen av dere har erfaringer med dette? Jeg leier her jeg bor, er litt sånn redd for at depositumet skal ryke, hvis jeg ikke får vekk disse flekkene. Har gnikket med alle mulige vaskemidler, men ingen ting hjelper. Er eneste mulighet å male over, og late som ingen ting? Bør jeg informere huseier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen tips jeg da, men kan aldri tenke meg at depositumet ryker på grunn av dette. Det er jo ikke din feil! Og ja, jeg synes du bør informere huseier, men du kan jo høre hva andre her sier først da;)

Gjest irismor
Skrevet

Har du prøvd med en klut vridd opp i varmt vann og så har du litt salmiakk rett på kluten og gnir. Men regner nesten med at du har prøvd det.

Skrevet

Heksesot er ikke noe du kan lastes for. Jeg leste et sted at det har med malingen å gjøre kombinert med dårligere ventilasjon inne. De nye malingene inneholder stoffer som gjør at heksesot oppstår hyppigere.

Vet ikke hva du kan bruke for å vaske det bort, eller om det er enklere å male om igjen.

Men informer huseier, det er han som i så fall skal fikse det etter min mening.

Skrevet

PS: Det sto en del om dette i bladet som Huseiernes Landsforening gir ut. Sjekk om det står noe på nettsidene deres.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Har du prøvd med en klut vridd opp i varmt vann og så har du litt salmiakk rett på kluten og gnir. Men regner nesten med at du har prøvd det.

Jeg hadde salmaik i en bøtte med varmt vann, men jeg kan prøve å ta rett på kluten, kan jo tenkes det gir bedre effekt!

De er noen luringer, de jeg leier hos, så jeg bør kanskje si fra, Bare så jeg har mitt på det rene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...