Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere venner som mener dette? Det vil da ikke gå så mye utover ett barn som blir født sent på året i forhold til en som er født tidlig. ? Noen meninger om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er selv født i oktober, og jeg syntes det var kjipt, spesielt når det kom til milepæler som å få begynne å øvelseskjøre, ta lappen, bli 18 år osv. Men for all del, det var ikke verre enn at det irriterte meg litt, og tenker selv å lage barn nå og håper på nov/des-barn :)

Endret av AnneS
Skrevet

Det mest uhøvelige med høstbarn sånn rent praktisk er at hvis dere bor i et område med mangel på barnehageplass, så har dere ikke rett på barnehageplass før august når barnet er nesten 2 år...

Skrevet

Men barnet blir jo like velkommen uansett når det er født :P

Jeg skjønner jo at noen tenker det der med barnehage plass men for en 11-12 mån gammel kan uansett være bedre å ha dagmamma elller mamma hjemme....

Skrevet

Flere har kommentert til meg at det var dumt av oss å få desemberbarn. Kjenner jeg blir provosert. Vi har en super gutt som ikke ligger langt bak de som er født tidlig på året. Mest merkbart når de er små, men jo eldre de blir jo mindre betyr det.

Er selv sen november barn, og det plaget ikke meg at mine venner ble 18 år før meg. Den eneste tiden det spiller noen rolle er vel den tiden dine venner er 18 og du ikke er det. Som regel er det bare snakk om noen mnd, og liten betydning i et helt liv ;-)

Skrevet

Hadde ikke akkurat planer om et desemberbarn, men da vi endelig klarte å lage han, så kunne jeg ikke brydd meg mindre om når på året han var født. Det er en bagatell!

Har en i April og etterhvert en i Juni også.. Et fett! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

hadde jeg kunne planlegge helt fritt,hadde jeg fått baby i februar...er veldig glad i å bursdag tidlig på året selv:)spesielt når man blir 18,20 å slik:)men siden jeg er en av de som ikke blir så lett gravid(snakker flere år med prøving) så spiller det ingen rolle...kom gjerne siste dagen i desember :)

Skrevet

...av egenerfaring kan jeg si at det var litt kjipt å være født 2 dager før jul. Ingen hadde tid til å komme på bursdagen...pga julaften. Ingen gaver på bursdagen etter fylte 12 år...pga julaften. Det er ihvertfall det eneste negative jeg kan komme på i forbindelse med å ha bursdag (veldig) seint på året.

Skrevet

Jeg er født i november, og som nevnt over så var det kanskje litt "kjipt" akkurat ved milepæler i livet som 18 og 20 år, spesiellt da bestevenninna mi var født tidlig i januar :P Men det er bare et par år hvor det gjør noe. Etter det så har det ikke hastet sånn med å bli eldre så nå er det helt fint å ha bursdag sent på året. Har en venninne som har bursdag sent i desember og mamma har første juledag. De syns selvfølgelig det var litt trist når de var yngre og få bursdag og julegave i en,bursdaggave innpakket i julepapir og at alle var "opptatt" med andre merkedager på deres dag. Barn skal møte mye motgang i livet og vil ikke si det er synd på de som er født sent på året. De overlever det :)

Skrevet

For noen år siden var jeg veldig opptatt av å få sommerbarn pga utfordringene med barnehage. Nå har jeg innsett for lenge siden at dette er bagateller...

Skrevet

Det kan da raskt være en utfordring ang. barnehageplass dersom barnet er født i januar/februar oxo! Er selv sent novemberbarn og hadde aldri problemer med å følge de som var eldre enn meg i klassen. Var kun de få mnd de andre var 18 og ikke jeg som var noe kjedelige, men som noen andre sa, det dreier seg om en kort periode av livet. Tanken om at man bør få barn tidlig på året hadde aldri slått meg før en kompis nevnte dette, da de unngikk å prøve i en periode nettopp pga dette.. Jeg synes fortsatt det er tullete, og hadde brydd meg mindre så lenge man i det hele tatt får barn og de er velskapte!

Skrevet

Har eit oktoberbarn, og det synest eg var ei heilt ypperleg tidspunkt å få barn på!:) Slapp å gå gravid på glatta og ha problem med å finne passelege vinterkle. På sommaren var ikkje ting for tungt, og ein treng ikkje så mykje kle;) Ungen var ute i god tid før jul, så vi følte oss "konfortable" med den nye tilværelsen før julestresset slo inn over landet:P

Denne gongen blir det marsbaby, og kjenner det er STOR forskjell å gå gravid no på vinterstid...held meg ofte inne om eg kan;P

Vil ikkje forstekke sener og øydelegge bekken ved å vere ute på glatta. Dessuten pasar ikkje kleda så godt lengre.

Einaste ulempa mange ser, er det med barnehageplass. Sjølv har vi ikkje hatt problem med det.

Barn vil alltids klare å finne noko å klage på etter som dei vert eldre, om dei vil (feil årstid, feil namn, ingen som har bursdag i same månad/for mange som har bursdag på same tid osv). Kjem heilt an på ungen;P

Nei, barn er velkomne, uansett kva tid dei måtte kome. Både julafta, nyttårsafta, skotårsdagen, 1.april, 17.mai, eller kva tid som helst;)

Få barn når det passar dykk, ikkje høyr på kva andre meinar. Det er ikkje deira bran. :)

Skrevet

Synes ikke det er dumt å få barn på høsten. Et barn er velkommen uansett hvilken tid på året det er født!!

Selv har vi en datter som er født på julaften og som fikk feire hver julaften på formiddagen da hun var mindre, men nå som hun er blitt litt eldre feirer vi det en uke før.

Hvis det klaffer nå på nytt kommer neste omtrent på samme tid, håper kanskje at denne kommer på nyttårsaften, men hadde ikke gjort noe om h*n kom på julaften :P

Skrevet

Har maibarn fra før, å det var selvfølgelig godt å være færdig før sommern kom. Denne gangen blir det august, sen sommer det da, men er jo ikke alltid så lett å planlegge dette. Er selv født i november, å det har jo gått fint det å, var litt surt i ungdomstida, men nå er d jo bare fint, er jo ung iforhold til de som er født i januar samme år... hehe

Skrevet

Om en skal begynne å analysere sånn passer det jo egentlig aldri. Har selv et desemberbarn, og det er jo "dumt" fordi det blir nærme jul som jeg ser det har blitt kommentert før (selv tenker jeg at det er alt etter hva en gjør det til, jeg er bevisst på å skille jul og bursdag). men det er jo "dumt" med sommerbarn også. For det første er det jo enormt slitsomt å gå høygravid på sommeren, samtidig blir det jo kjedelig å ikke få feire sammen med klassekamerater på dagen (da mange er bortreist på ferier og slikt). I bhg og skole blir jo sommerbarna feiret før eller etter, det er jo litt kjipt..

Og sånn kan en fortsette og tenke.. Men barnet vet jo ikke annet, og enten det feirer bursdag i februar eller i september så er det jo like glad hver gang det er bursdag, samme når det er!?

Ser noen nevner det med 18 og 20 års dagen, men hvor mange ganger er det egentlig et problem? Kun noen få måneder i løpet av hele livet. Dessuten er det ikke så artig å være først heller, og være den eneste som kommer inn på utesteder, mens alle kameratene må være på privatfest. Min erfaring er at da havner gjerne den som har passert 18 på privatfest også. Mulig dette har noe med hvor en kommer fra da, er vel ikke samme kulturen over hele landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...