Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Er dette vanlig? Aldri hørt om dette før i barneskolen (3.trinn). Dette er i tillegg til vanlige lekser.
Nikamo Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Det har aldri ungene her hatt...! Litt spesiell lekse kanskje, men fint at de lærer å strikke da
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 Hørtes jo ut som en litt spesiell men koselig hjemmelekse da
Gjest mela<3 Skrevet 13. februar 2012 #4 Skrevet 13. februar 2012 Ja min hadde det. Naboen også, han gikk på annen barneskole. Men det var 4. og 5. trinn. Han satt ikke mer enn 15-20 min eller så, et par kvelder. Har du fått forståelse for hvor mye de skal strikke pr dag?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 Nei, det er ikke vanlig her. Tvert i mot. Nå jobber jeg på ungdomsskole, så det blir jo litt anderledes, men her får de ikke lov til å ta med seg strikkearbeid hjem en gang. Grunnen er at det er litt for mange som da får hjelp, og når arbeidet skal vurderes så vet en jo ikke om eleven faktisk har strikket selv. Det blir jo ikke samme problemstilling i 3. klasse da, men synes likevel det var en rar lekse. Det er en del foreldre som ikke kan strikke, hvordan skal de da evt kunne hjelpe barnet sitt?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #6 Skrevet 13. februar 2012 Det er i hvertfal en aktivitet som egner seg som lekse. Man må jo gjerne øve en del for å lære det. Veldig bra at de har litt fokus på slike ting også og ikke bare leker kunstnere.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #7 Skrevet 13. februar 2012 Husker at vi hadde med strikking hjem som "lekse" da jeg gikk på skolen. Vi skulle strikke sokker og ikke så mye man får gjort på en håndarbeidstime på skolen. Tror vi gikk i 4-5 klasse da. Dette er nå ca.27 år siden. Jeg holder på å lære 6 åringen min å strikke nå. Nyttig egenskap
Gjest Filifjonka Skrevet 13. februar 2012 #8 Skrevet 13. februar 2012 Ja, det har mine hatt. Hjemmelekse å lære å strikke, de hadde det i 4. klasse riktignok og ikke i 3. Jeg har full forståelse for at det er lettere for oss foreldre å lære ungene våre å strikke når vi kan sitte en voksen med fokus på ett barn, enn det er i skolen hvor det er en voksen på ca 20 barn.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #9 Skrevet 13. februar 2012 Ja, det har mine hatt. Hjemmelekse å lære å strikke, de hadde det i 4. klasse riktignok og ikke i 3. Jeg har full forståelse for at det er lettere for oss foreldre å lære ungene våre å strikke når vi kan sitte en voksen med fokus på ett barn, enn det er i skolen hvor det er en voksen på ca 20 barn. Ja i de tilfeller hvor mor eller far faktisk kan strikke. Det er jo langt fra tilfelle idag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå