Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 med kviser!! Noen her som har vørt plaget med kviser,men som har fått hjelp til å bli kvitt problemet? Jeg har helt siden tenårene hatt kviser. Fikk en P-pille i min ungdom som kontrollerte det intil en viss grad,men kvisene var der alltid alikavell,men til å leve med. Nå har jeg fått barn,og vil helst ikke begynne på p-piller igjen. Kvisene blomstrer som aldri før,nå er det skikkelig ille,og jeg er møkklei av å føle meg ækkelt pga dette- i en alder på 32 år! Skal det aldri gå over liksom?? Jeg har gode hudpleieprodukter,spiser sunt og er ute i frisk luft hver dag. Har bestillt time hos hudspesialist nå,men hva "kan jeg forvente" egentlig? Jeg ser mørkt på dette. i 5 uker nå,har jeg gått på Tetracyklin Arco og Basironkrem jeg fikk utskrevet av fastlegen,uten noen virkning what so ever! Noen med et trøstendes og oppløftendes ord på lager her?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Neotigason eller noe som før het Roaccutan. Tabletter.... Mange bivirkninger, men hjelper. Dette kan man få hos hudspesialist. Men ikke om du tenker på å bli gravid. Neotigason har en graviditetskarantine på 2 år etter endt behandling, og Roaccutan har bare 1 måned, eller noe.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 hei jeg føler så enormt med deg, jeg har akkurat samme problem som deg, og har hatt det siden jeg var 15år, er nå 29 og det ser ikke ut som det har tenkt å gi seg nei... Jeg har vært fin i begge mine to svangerskap utrolig nok, men noen måneder senere har det kommet tilbake med full styrke, og da kan jeg jo ikke ta så mye behandling for det siden jeg ammer. Noe dritt altså! Jeg har gått på to kurer med roaccutan tidligere, med god effekt, men jeg er fremdeles ikke kvitt problemet. Pillene heter noe annet nå til dags men husker ikke helt. Det påstås at de fleste som tar disse (90% eller noe sånt) blir kvitt problemet for alltid, men jeg vet ikke, har hørt flere med meg som har fått tilbakene plagene etter en tid, om enn noe redusert. Må gå på disse pillene i noen måneder og kan ikke bli gravid mens man går på de og en tid etterpå. Som starthjelp fikk jeg noen tabletter med predisolon som er en sterk betennelsesdempende tablett, da det tar en tid før effekten av roaccutan slår inn. Jeg har også gått på tetracykliner, men det hjalp nesten ikke på meg. Og jeg tenker at dette er midlertidig behandling, evt starthjelp mens man samtidig smører huden med en krembehandling. Men mulig andre har hatt hjelp av det. Men noen endelig kur tror jeg ikke det er, har hørt noen som har gått på x antall slike kurer. Og andre som har fått hjelp av det, men må nok være med mindre standhaftige plager enn meg tenker jeg. Det som har hjulpet meg er p-pillen Diane, men den kan heller ikke taes under graviditet eller amming. Den blir stort sett bare gitt til de som sliter med hud, og ikke som en ren p-pille. Men den har p-pille effekt..Yasmin er en p-pille som endel også har effekt med, men Diane har hjulpet best hos meg. Lykke til, håper veldig at du får hjelp og at det er en grei hudlege. Det du kan forvente er i alle fall noen som har god kunnskap om problemhud (håper jeg, har vært borti noen som ikke virket så engasjerte..), og at du får en behandling som kan hjelpe deg på det jevne. Jeg vet hvor forferdelig det er å føle seg slik!!! Klem.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #4 Skrevet 13. februar 2012 Har du prøvd total avhold fra sukker og koffein? Stort sett er varige kviser et tegn på sterk hornonblnae der Mb har overproduksjon av mannlige hormoner man bare skal ha litt av. Derfor spiller det ofte liten eller kortsiktig rolle hva man smører utenpå. Det samme gjelder antibakterielle produkt som Delacin og tetracykliner. Og siden noen blir bedre med Dine så tyder det desto mer på at det er hornonelt. Prøv 6-8 uker helt uten sukker og koffein. Fordelen er at du vil også rase ned i vekt og bli veldig opplagt :-)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 Hehe. Er på liten telefon så spør om det var noe dere ikke forstod.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #6 Skrevet 13. februar 2012 Jeg sliter også med kviser og har prøvd alt det vanlige som Diane, Yasmin, Tetracycliner og nå er jeg på Isototretinion (tidligere Roaccutane). Har gått på kuren i 6 måneder, men er ikke blitt bra. Ikke i det hele tatt! I tillegg til tablettene, så bruker jeg Dalacin morgen og kveld. Skal til hudlege igjen på onsdag, lurer på hva han sier når det har gått så lang tid uten effekt. Så du har all min sympati! Jeg er snart 30 og har sett slik ut i ansiktet siden jeg var 13. Fordelen for oss som har litt grovere hud (les: kviser) er at vi får rynker senere, så mens våre kvisefrie medsøstre blir rynketroll, så har vi fortsatt forholdsvis glatt hud :-D
*Nøtta* Skrevet 13. februar 2012 #7 Skrevet 13. februar 2012 Uff,dette var egentlgi lite oppløftende lesing. Foruten den der siste ang rynkefri hud da. Haha! Men jeg noterer meg alle navn på preparater her,og tar med meg listen til hudlegen neste uke.. så får en se hva han sier. Jeg hååååper noe kan hjelpe! Takk for alle tips. Sukkertipset er vanskelig å holde,men i hele år har jeg spist myyye mindre sukker enn vanlig (da jeg holder på å slanke meg) og aldri har kvisene vært verre enn nå. *grøss* Jeg vet at mine kviser bunner ut i hormoner,da det varierer veldig i samband med menssyklus osv.. Trøsteklem tilbake til alle mine kvisete medsøstre her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå