Gå til innhold

noen her som er sterilisert?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir det etterpå? Har man hormonsyklus likevel? Jeg får så mye smerter under mensen og eggløsning. Alt pga hormoner!

 

Jeg vil så gjerne blir kvitt dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting blir forandret etterpå.

 

Om du ser på et bilde av kvinnens forplantingsorganer består de av livmor, eggledere og eggstokker.

Når man blir sterilisert kutter man over egglederne og den eneste funksjonen disse har er å være veien for eggene ned til livmoren.

 

Hormonene og eggene kommer fra eggstokkene og de blir ikke rørt under en sterilisering. Slimhinnene bygger seg opp og blør ut fra livmoren, denne blir heller ikke rørt under en sterilisering.

 

Alt fungerer altså som før, hormonene gjør som de alltid har gjort, mensen kommer som den alltid har gjort, men eggene kommer ikke fra eggstokken til livmoren (men blir tatt opp igjen av kroppen) så du kan ikke bli gravid.

 

Jeg er sterilisert, men kroppen fungerer som før.

Skrevet

Får å "bli kvitt" de plagene du beskriver så må du gjøre en hysterektomi, altså fjerne livmoren din. Og det er ett omfattende inngrep som du neppe vil få gjøre på bakgrunn av ubehagelig mensen........

Skrevet

Hvis du blør veldig mye, går det ann å få svidd av slimhinnene i livmoren. En slags ballong med varmt vann som føres inni livmoren. Dette inngrepet vil føre til mindre smerter og blødning.

Utføres som dagkirurgi i narkose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...