Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på tidlig UL og fikk vite at nakkefolden var 3 mm og legen spurte om jeg ville på videre utredning på Riksen. Noe jeg takket ja til.

Dette var før helgen og da det hadde blitt noe feil fikk jeg ikke time før i slutten av denne uken.

Helt grusomt å sitte sånn å vente og tenke på at det muligens er noe feil med babyen i magen:(

Jeg tenker aelvfølegelig det værste og har det virkelig helt grusomt og dagene til jeg skal på riksen kan ikke gå saktere.

Er det noen som har vært i samme sitvasjon og kan fortelle meg litt hva jeg har i vente. Hva som skjer på riksen og om noen har erfaringer med dette med forhøyet nakkefold.

Takker masse for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fosteret mitt, nå en frisk fin gutt, hadde 3 mm nakkefold. Nakkefolden ble målt i forbinndelse med duotest og satt i sammen med blodprøver, som ikke var så veldig bra, til sjansen 1:249 for at fosteret hadde downs. Tok fostervannsprøve som utelukket down og andre feil. Mens jeg ventet på svar var jeg som deg veldig nervøs. Husker jeg ringte en spesialist, han sa at en nakkefold på 3 mm ikke var så mye. Han hadde målt opptil 4 mm uten at det var noe galt, og også målt mindre, der det var noe galt med fosteret. Det er visst vanskelig å måle også... Prøv å slappe av... Skjønner at det ikke er lett, men det går helst bra ! Klem

Endret av Mrs Smith
Skrevet

Fosteret mitt, nå en frisk fin gutt, hadde 3 mm nakkefold. Nakkefolden ble målt i forbinndelse med duotest og satt i sammen med blodprøver, som ikke var så veldig bra, til sjansen 1:249 for at fosteret hadde downs. Tok fostervannsprøve som utelukket down og andre feil. Mens jeg ventet på svar var jeg som deg veldig nervøs. Husker jeg ringte en spesialist, han sa at en nakkefold på 3 mm ikke var så mye. Han hadde målt opptil 4 mm uten at det var noe galt, og også målt mindre, der det var noe galt med fosteret. Det er visst vanskelig å måle også... Prøv å slappe av... Skjønner at det ikke er lett, men det går helst bra ! Klem

Ok, godt å høre. Kan ikke si at disse dagene er særlig koselige:( Kjenner jeg er så nervøs for morgendagen, men skal også bli litt deilig å kanskje få noen flere svar. Men så er det bare å vente på at alle svarer kommer innen 3-4 uker, og det føles IKKE bra.

Tusen takk for svar:) Hjelper veldig på å lese sånne historier:)

Skrevet

Masse lykke til, vet hvordan det er å vente...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...