Gå til innhold

Noen som har vært borti lignende? Ang. jobb...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en fast deltidsjobb i en butikk (butikk 1). Her jobber vi faste dager.

Men ved siden av denne deltidsjobben, så jobber jeg som vikar i en annen butikk (butikk 2).

 

I midten av januar så ringte butikksjefen i butikk 2 og spurte om jeg kunne jobbe to dager i uke 7 (denne uken). Og siden disse to dagene ikke faller på de faste dagene jeg jobber i butikk 1 (+ at sjefen i butikk 1 ikke har spurt meg om å jobbe disse to dagene), så sa jeg ja.

 

Så jeg ble da satt opp på vakt de to dagene i denne uken i butikk 2.

 

Men så ringte sjefen i går sent på kveld og sa at jeg ikke skulle jobbe i butikk 2, for hun trengte meg i butikk 1. Så hun hadde da, uten å spørre meg først, byttet om slik at jeg skulle jobbe i butikk 1 istedenfor 2. Og det uten å gi meg noe forklaring på. Måtte ringe til butikksjefen i butikk 2 for å få forklaring fra henne.

 

Jeg ble selvfølgelig sint, for jeg mener at siden dette var utenom mine faste arbeidsdagene, så hadde hun ikke rett til å gjøre det UTEN å høre med meg først. Syns det var utrolig respektløs av henne å gjøre det uten å høre med meg først.

 

Så da jobber jeg nå i butikk 1, men kommer til å miste hvertfall 4 timer som jeg kunne ha fått i butikk 2. Vi jobber ikke så mange timer her.

 

Syns dere det er frekk av meg å sette opp disse 4 timene som butikksjefen i butikk 1 skal betale meg for, som jeg har mistet ved å jobbe her? Håper noen skjønte hva jeg skrev, det kan være litt forvirrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det to butikker i samme kjede? Da kan de to butikksjefene som jo er kollegaer i samme bedrift dele på deltidsansatte etter bedriftens beste om du har gått med på å ta vakter i begge butikkene.

 

Om det er to butikker som overhodet ikke har noe med hverandre å gjøre, f.eks Kiwi og H&M er det hovedarbeidsgiveren din som har førsteretten på deg, altså butikk 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette er helt greit av sjefen din. Du er jo fast ansatt der, så hun må kunne bruke deg når hun trenger deg. Med mindre de vaktene du skulle jobbet på butikk2 har stått på vaktlisten i 3 uker eller mer, har du såvidt jeg vet ikke krav på pengene for de timene du mister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er butikk fra samme kjede ja. Jeg er fast ansatt deltid (bare kveldstid), ikke heltid. Disse timene i butikk 2 er på dagtid. Så når jeg ikke jobber på de faste dagene, så har jeg mulighet til å si nei hvis hun spør om jeg kan jobbe utenom de faste dagene (har gjort det før). Og vakten i butikk 2 har stått i nesten 4 uker.

 

Vanligvis spør butikksjef i butikk 1 om jeg kan jobbe hvertfall par dager på forhånd, og flere ganger har jeg sagt nei uten å MåTTE stille opp. Men denne gangen spurte hun ikke, hun bare forventet at jeg kunne jobbe disse to dagene.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...