elin Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Heisann. Siden dere er medlem her hos oss, har vi lyst til å gi dere et godt tilbud. Nå kan du få fem nummer av Foreldre & Barn til kun 175 kroner! (Ordinær pris 345,-). Klikk her for mer informasjon
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Det er ikke noe "supertilbud" og om dere virklig begynner å bruke debattsidene til reklame begynner sidene å stinke. En ting er at det står reklame på sidene der vi tydelig ser at det er reklame, men når du selv går ut og tilbyr dette direkt, uten en gang å gjøre oppmerksom på at det er reklame er jeg ikke en gang sikker på at det er lovlig.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 Det er ikke noe "supertilbud" og om dere virklig begynner å bruke debattsidene til reklame begynner sidene å stinke. En ting er at det står reklame på sidene der vi tydelig ser at det er reklame, men når du selv går ut og tilbyr dette direkt, uten en gang å gjøre oppmerksom på at det er reklame er jeg ikke en gang sikker på at det er lovlig. ENIG!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 Er det noen som har misforstått litt her? Hva tror dere disse sidene bære oppe av? Hvor tror dere inntekten til de som jobber med sidene kommer fra? Annonser, selvfølgelig. Egenreklame er ulovlig for oss BRUKERE, men det er da vitterlig ikke ulovlig for forlaget å legge ut tilbud og reklame på sine EGNE sider! Herregud...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #6 Skrevet 13. februar 2012 Er det noen som har misforstått litt her? Hva tror dere disse sidene bære oppe av? Hvor tror dere inntekten til de som jobber med sidene kommer fra? Annonser, selvfølgelig. Egenreklame er ulovlig for oss BRUKERE, men det er da vitterlig ikke ulovlig for forlaget å legge ut tilbud og reklame på sine EGNE sider! Herregud... Markedsføringsloven § 3. Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring. å tilby noe som påstås å være et godt tilbud, spessielt for oss her inne, uten å merke det med reklame mener jeg strider mot denne paragrafen. Uansett om det skulle være lovlig eller ikke mener jeg det er usmaklig og at det et man blir utsatt for sånt gjør siden dårligere. Det gjør også at jeg mister tiltro til elin-forumansvarlig. Hun kan da ikke oppfattes som nøytral i noen sammenhenger slik som en redaktør eller journalisti en avis kan.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #7 Skrevet 13. februar 2012 Jeg ikke helt poenget med å ha det som en forumtråd. Det sto da som reklamebanner over her tidligere? Lov eller ikke lov, umoralsk eller hva enn debatten går i... Selv synes jeg det blir litt påtrengende. Litt sånn: "Så dere ikke reklamen, eller? Da skal dere tvinges til å legge merke til tilbudet. Trykk! Kjøp! Nå!" Tenker reklamen dere hadde tidligere ikke gav nok resultater, men dette er ikke veien å gå. Da kunne dere heller endret farge eller plassering på den. Forumtrådene bør helst være reklamefrie. Er litt enig med hun som skrev over her. Jeg synes Elin akkurat nå fremstår mer som en reklameselger enn en forumadmin, og dette blir nok for mange irriterende på samme måte som spam mail og telefonsalg.
Gjest sug lut Skrevet 13. februar 2012 #8 Skrevet 13. februar 2012 (endret) Sorry, dette synes jeg er kjipt, rolleblandinga blir for grell når du skal promotere dette, Elin. (Du har sikkert rett i at det ligger til jobben din - men i så fall bør du holde det hemmelig.) Og å få det som et innlegg fra deg på forum fremmer dessuten ikke en følelse av å være heldig, men bare av å få markedsføringstrakta stukket ned i halsen som ei annen gås. Endret 13. februar 2012 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #10 Skrevet 13. februar 2012 Jeg synes oppriktig talt det er nok reklame på disse sidene som det er altså, forumtrådene bør være reklamefri sone! Greit at reklamen er det som holder siden oppe uten at vi trenger betale noen medlemsavgift, men om forumene også skal stappes med reklame blir det rett og slett altfor mye.
Mor Løvehjerte Skrevet 13. februar 2012 #11 Skrevet 13. februar 2012 Kjenner det toppet seg for meg i går, da jeg oppdaget den grå boksen øverst på siden, som ikke Adblocken en gang oppfattet som reklame. Rett og slett drit!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2012 #12 Skrevet 13. februar 2012 Så de skal bare drive forumet gratis? Tror vi må innse at dette drives av alle de kjente "barnemerkene"
Gjest Siklerotte Skrevet 13. februar 2012 #13 Skrevet 13. februar 2012 Selvfølgelig driver der ikke forumet gratis, det viser jo all den blinkende reklamen på siden. Det de derimot kan holde seg for gode for er å snikreklamere i egne innlegg. Sticky gjør de dem og.
Musemorbr / Skrevet 14. februar 2012 #14 Skrevet 14. februar 2012 Det gjør seg bedre med en banner enn en tråd. Hvor ble det av tråden om sammenslåing av anonymene? Hva ble det til?
elin Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #15 Skrevet 15. februar 2012 Hehe.. Dette skal ikke være lett nei. Trodde dette var et hyggelig tilbud, men om det blir oppfattet som både spam og usmakelig så fjerner jeg det.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. februar 2012 #16 Skrevet 15. februar 2012 Vi finner det bare unødvendig all den tid et svært banner hyler mot oss på fremsiden her uansett. Da trenger vi ingen tråd som tar opp enda mer plass i forumet i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå