Gå til innhold

Er hun virkelig gravid? trenger gode råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror på 25 fikk sin 1. kjæreste for ca 7 mnd siden og de ble gravide nesten med en gang, med tvillinger! hun har da en datter på 3 år fra før og er uføretrygdet. Men plutselig så fikk vi høre på bygda at hun lurte eksen sin til å tro at hun var gravid tidligere. hun har termin 26. april og det er umulig å se at hun er gravid, hun er riktignok litt lubben men skulle tro at man hadde tydlig mage når men er så langt på vei med tvillinger! hun har sagt hun har begynnende svangerskapforgiftning, men røyker som en svamp. og de har ikke fått noe ultralydbilde og broren min har heller ikke vært med på noen kontroller eller ultralyd. og her om dagen var hun på rally i 10 minusgrader med noen kompiser mens min bror satt hjemme med 3-åringen! hvordan ville dere gått frem for å finne ut av dette? skal jeg snakkke med min konfliktsky og godtroende bros som er stolt som en hane og gleder seg til å bli pappa, eller skal jeg snakke med henne om mistankene eller bare vente å se når de 9 mnd er gått. Jeg antar at hun kommer til å fake en spontanabort etterhvert...(og da må hun jo føde ut barna, "men det fikser hun sikkert på egenhånd på sykehuset uten min bror..") hjelp, hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff så fælt.....

Litt av en merkelig historie! Men det er farlig å høre på rykter på bygda, og ikke alle kan man se graviditeten så tydelig på. Men det er litt rart at ikke din bror har fått se UL-bilde eller noe... Har du spurt han hvorfor han ikke har vært med? Hvis han ikke har fått "lov", bør han vel være litt mistenksom han også?

HVIS hun lyver, begynner hun sikkert snart å få panikk og må gjøre noe! Vanskelig å fake en abort etter 7 måneders graviditet!

Kanskje du kan spørre henne om å se helsekortet for gravide, med påskudd at du vil sammenligne hennes symfysemål eller blodprosent med dine? OM hun ikke har fått noe UL-bilde, så skal ALLE gravide ha helsekort fra legen....

Skrevet

Uff så fælt.....

Litt av en merkelig historie! Men det er farlig å høre på rykter på bygda, og ikke alle kan man se graviditeten så tydelig på. Men det er litt rart at ikke din bror har fått se UL-bilde eller noe... Har du spurt han hvorfor han ikke har vært med? Hvis han ikke har fått "lov", bør han vel være litt mistenksom han også?

HVIS hun lyver, begynner hun sikkert snart å få panikk og må gjøre noe! Vanskelig å fake en abort etter 7 måneders graviditet!

Kanskje du kan spørre henne om å se helsekortet for gravide, med påskudd at du vil sammenligne hennes symfysemål eller blodprosent med dine? OM hun ikke har fått noe UL-bilde, så skal ALLE gravide ha helsekort fra legen....

jeg har også tenkt på det med det helsekortet, men jeg har jo ikke lenger mitt helsekort, så jeg har liksom ikke funnet noen god grunn til å be om å få se på det. jeg tror hun bare har sagt at min bror bare kan vente i bilen mens hun går inn til kontroll, noe i den duren...

Skrevet

Du kan jo kjøpe en gave til dem -angelsound, slik at far kan få høre hjertelydene hjemme i fred og ro.. Det kan hun vel ikke nekte ham. Da har du gitt dem en gave uten å anklage henne for noe.

Sier hun noe, så kan du bare si at du syntes at det å få høre hjertelyden er noe av det viktigste far kan få oppleve i svangerskapet for å kunne forberede seg til det som kommer, og så lenge hun vil ta kontrollene alene (og det må hun jo få lov til) så ville du gi den vordende far denne gaven.

Gjerne la ham bruke den på deg først, dersom du er gravid og deres forhold tilsier det, slik at han vet hva han skal lytte etter...

Synes det er litt viktig at du passer deg litt, og ikke anklager henne for noe. Hun kan være gravid selv om det ikke vises, og selv om hun har lurt en tidligere ex.. Folk kan forandre seg...

Du kan jo også snakke med broren din og be han snakke med legen hennes ang røykingen. Jeg mener at han må få lov til å vise bekymring dersom hun røyker så mye...

Skrevet

Du kan jo kjøpe en gave til dem -angelsound, slik at far kan få høre hjertelydene hjemme i fred og ro.. Det kan hun vel ikke nekte ham. Da har du gitt dem en gave uten å anklage henne for noe.

Sier hun noe, så kan du bare si at du syntes at det å få høre hjertelyden er noe av det viktigste far kan få oppleve i svangerskapet for å kunne forberede seg til det som kommer, og så lenge hun vil ta kontrollene alene (og det må hun jo få lov til) så ville du gi den vordende far denne gaven.

Gjerne la ham bruke den på deg først, dersom du er gravid og deres forhold tilsier det, slik at han vet hva han skal lytte etter...

Synes det er litt viktig at du passer deg litt, og ikke anklager henne for noe. Hun kan være gravid selv om det ikke vises, og selv om hun har lurt en tidligere ex.. Folk kan forandre seg...

Du kan jo også snakke med broren din og be han snakke med legen hennes ang røykingen. Jeg mener at han må få lov til å vise bekymring dersom hun røyker så mye...

jeg tror hun kan klare å lure han med angelsound, han er veldig lettlurt og det er fort gjort å finne sin egen puls å si at det er barnets. jeg er ikke gravid lenger så jeg kan ikke vise på meg selv heller. jeg må gå veldig varsomt frem, for det er mange måter å trå feil på her. derfor spør jeg om gode råd. jeg kommer ikke til å anklage henne, men fortelle henne på en ordentlig hvorfor vi har mistanker om dette. men hva så etter det tenker jeg...skal jeg oppfordre henne til å fortelle det som det er til min bror, med trussel om at hvis ikke hun sier det så sier jeg det?

Skrevet

jeg tror hun kan klare å lure han med angelsound, han er veldig lettlurt og det er fort gjort å finne sin egen puls å si at det er barnets. jeg er ikke gravid lenger så jeg kan ikke vise på meg selv heller. jeg må gå veldig varsomt frem, for det er mange måter å trå feil på her. derfor spør jeg om gode råd. jeg kommer ikke til å anklage henne, men fortelle henne på en ordentlig hvorfor vi har mistanker om dette. men hva så etter det tenker jeg...skal jeg oppfordre henne til å fortelle det som det er til min bror, med trussel om at hvis ikke hun sier det så sier jeg det?

huff,dette hørtes ikke bra ut.. jeg har en kompis som ble lurt av ei som dette, hun var lubben så det vistes ikke noe på henne, hun brukte også lånte UL bilder og viste han. kompisen min bodde et stykke unna så han så henne ikke så ofte, så da fødselen liksom hadde startet ringte hun han og sa at barnet døde. han var på vei oppåver til begravelse da han fikk en telefon fra noen som fant ut av hva hun drev med som fortalte han alt.. han hadde det helt grusomt etter dette. håper du finner ut av dette :)

Skrevet

Broren din burde vel se det på henne om hun er gravid?

eller er hu kraftig, så det er vanskelig å se det, selv uten klær?

Skrevet

Han skal jo kunne se/føle om babyene styrer på når han holder rundt henne da?

Så kraftig at det ikke vises at hun skal ha tvillinger det går ikke an, da er hun kraftig :) Så ei på sykehuset, hun var iallefall 100kg i seg selv, middels høyde og skulle ha tvillinger, hun hadde stor mage :)

lykke til i dektektiv arbeidet. lurer hun broren din med noe slikt så er det utilgivelig, det er bare syke mennesker som kan fake om noe slikt. scary.

Skrevet

off dette hørtes fælt ut.. du kan jo be om å få kjenne på magen hennes etter spark osv.. et ultralyd bilde er ingen sikker bevis.. vi fikk ikkje bilde der vi var pga at dei hadde ikkje film og stat kutt over alt så fekk dei ikkje helller så dei to siste babyene mine har eg ikkje ultralyd bilde.. men han må da være stokk dum viss han trur hu er gravid viss hu ikkje er det.. er ugler i mosen her, men spør og grav.. ei med tvilinger har stor mage, dei fleste blir sjukemeldt etter uke 20, så spør...

Skrevet

Be broren din "spandere" på henne 3D ultralyd. Har han ikke kontakt med foreldrene? Kanskje du kan ringe å høre om hun har alt til de kommer. Fot å fiske litt. Ville vært ganske så sært om hun og lyger for de...

Skrevet

En "overraskelses" 3D ultralyd høres ut som en god ide.. Få broren din til å ta henne med på en klinikk uten at hun vet det, hun burde ha en rimelig god unnskyldning for å ikke ville ta ul der og da.....

Skrevet

Det skal ikke være så lett å lure ham med angelsound.

Den gravides puls ligger på rundt 80-90, mens barnet ligger på 120-160.

Skrevet

Syns det er mange gode ideer her, angelsounden skal ligge på over 120 hvis det er babyen, det må du evt poengtere til broren din slik at han vet at det er babyene han hører, og ikke hennes puls. Så når han får den og åpner forteller du forskjellen på hennes og babyenes puls. Så kan han dra hjem å prøve, evt gi den til dem mens de er på besøk, så kan de få prøve :-)

Syns også at det å ringe foreldrene hennes var en kjempe god ide, du ringer jo for at du har lyst til å kjøpe noe til dem og det skal være en overraskelse. Og foreldrene hennes burde jo vite hva hun trenger ;-)

Eller, hvis du har god kontakt med de så si at du har en overraskelse til dem, kjør uten å fortelle hvor dere skal, ta dem med på 3d ul, å fortell at du hadde lyst til å glede din bror :-)

Du kan jo også late som du skal på sykehuset/helsestasjon/lege samtidig som henne, tilfeldigvis møte henne der, og si at du akkurat var ferdig, men at du gjerne vil vente sammen med henne til hun skal inn på kontroll, fordi du har ingen planer osv.. Så venter du å ser om hun blir ropt opp :-) Ikke godta ett nei hvis hun mener det er unødvendig, finn på grunner til å bli sittende sammen med henne :-)

Alt er verdt ett forsøk hvis hun faktisk lyver!

Skrevet

Tror jeg ville holdt meg unna her, og heller ventet og sett.

Hvis du snakker med ham om det nå, vil det bare sette ham i en vanskelig situasjon i forhold til både henne og deg, og hvis hun nå faktisk føder tvillinger om et par måneder, vil det kunne skade forholdet ditt til både ham og henne (og barna?) kraftig.

Er hun ikke gravid, vil din bror uansett oppdage dette i løpet av et par måneders tid, ettersom det ikke er mulig å fake en tvillingfødsel etter syv måneders graviditet.

Skulle hun nå plutselig komme med en suspekt historie om senabort eller noe sånt, ville jeg heller prøvd å fortelle ham om ryktene på en skånsom måte.

Skrevet

Syns det er mange gode ideer her, angelsounden skal ligge på over 120 hvis det er babyen, det må du evt poengtere til broren din slik at han vet at det er babyene han hører, og ikke hennes puls. Så når han får den og åpner forteller du forskjellen på hennes og babyenes puls. Så kan han dra hjem å prøve, evt gi den til dem mens de er på besøk, så kan de få prøve :-)

Syns også at det å ringe foreldrene hennes var en kjempe god ide, du ringer jo for at du har lyst til å kjøpe noe til dem og det skal være en overraskelse. Og foreldrene hennes burde jo vite hva hun trenger ;-)

Eller, hvis du har god kontakt med de så si at du har en overraskelse til dem, kjør uten å fortelle hvor dere skal, ta dem med på 3d ul, å fortell at du hadde lyst til å glede din bror :-)

Du kan jo også late som du skal på sykehuset/helsestasjon/lege samtidig som henne, tilfeldigvis møte henne der, og si at du akkurat var ferdig, men at du gjerne vil vente sammen med henne til hun skal inn på kontroll, fordi du har ingen planer osv.. Så venter du å ser om hun blir ropt opp :-) Ikke godta ett nei hvis hun mener det er unødvendig, finn på grunner til å bli sittende sammen med henne :-)

hun har ikke kontakt med foreldrene sine, hun har heller ikke fortalt de eller søsknene sine at hun er gravid(!) vi bor ikke på samme sted så jeg kan ikke møte henne på helsestasjonen e.l

angelsound er vel ganske dyrt er det ikke? samme med 3d ultralyd, jeg har ikke råd til å spandere det, men jeg kan jo anbefale han å gå til innkjøp av det. broren min er som sagt en lettlurt kar, dumsnill, så han aner fred og ingen fare og er så forelska og lykkelig som bare det. jeg vipper litt mellom å la være å si noe eller å ta det opp på en pen måte. men det er jo kansje ikke noe bedre å la han bli holdt for narr heller...

Skrevet

hun har ikke kontakt med foreldrene sine, hun har heller ikke fortalt de eller søsknene sine at hun er gravid(!) vi bor ikke på samme sted så jeg kan ikke møte henne på helsestasjonen e.l

angelsound er vel ganske dyrt er det ikke? samme med 3d ultralyd, jeg har ikke råd til å spandere det, men jeg kan jo anbefale han å gå til innkjøp av det. broren min er som sagt en lettlurt kar, dumsnill, så han aner fred og ingen fare og er så forelska og lykkelig som bare det. jeg vipper litt mellom å la være å si noe eller å ta det opp på en pen måte. men det er jo kansje ikke noe bedre å la han bli holdt for narr heller...

så det nå at man får ganske billige doppler, så da er jo det absolut en mulighet! :)
Skrevet

jeg er gravid med tvillinger i uke 26 og målte magen min i dag og den ligger på gj.snitt av et enligersvangerskap i uke 36. nå er jeg riktignok ikke overvektig, men det er helt umulig å skjule...

håper det ordner seg.

Skrevet

Veel.. Om hun er gravid med tvillinger så skal hun jo på gjevnlige ultralyder. 2 ganger i mnd nå ca? Det måtte iallfall jeg.

Og om det er enegga som deler morkake så skal det være oftere.. Så ul bilde og at han kunne blitt med på det skulle ikke vært noe problem.

Tror kanskje jeg ville vært litt forsiktig egentlig,men samtidig så forstår jeg deg veldig godt. Hadde ei dame forsøkt å lure min bror så hadde jeg blitt sinna.

Skrevet

Du trenger uke kjøpe.. Bare si du ønsker å spandere 3D. Så ser du jo reaksjonen hennes. Snakk med foreldrene deres om de kan steppe inn den 900lappen det koster OM hun så skulle vært gravid.

Skrevet

Min bror på 25 fikk sin 1. kjæreste for ca 7 mnd siden og de ble gravide nesten med en gang, med tvillinger! hun har da en datter på 3 år fra før og er uføretrygdet. Men plutselig så fikk vi høre på bygda at hun lurte eksen sin til å tro at hun var gravid tidligere. hun har termin 26. april og det er umulig å se at hun er gravid, hun er riktignok litt lubben men skulle tro at man hadde tydlig mage når men er så langt på vei med tvillinger! hun har sagt hun har begynnende svangerskapforgiftning, men røyker som en svamp. og de har ikke fått noe ultralydbilde og broren min har heller ikke vært med på noen kontroller eller ultralyd. og her om dagen var hun på rally i 10 minusgrader med noen kompiser mens min bror satt hjemme med 3-åringen! hvordan ville dere gått frem for å finne ut av dette? skal jeg snakkke med min konfliktsky og godtroende bros som er stolt som en hane og gleder seg til å bli pappa, eller skal jeg snakke med henne om mistankene eller bare vente å se når de 9 mnd er gått. Jeg antar at hun kommer til å fake en spontanabort etterhvert...(og da må hun jo føde ut barna, "men det fikser hun sikkert på egenhånd på sykehuset uten min bror..") hjelp, hva gjør jeg?

Høres ut som eksen til min samboer. Dødfødsel i 7 mnd, et nytt svangerskap som liksom endte i fødsel, noe som ikke er tilfelle. Dama kan ikke bli gravid uten prøverør, og har aldri kunnet det. Men det er veldig skremmende å se hvor langt noen kan være villig til å gå, og hvor dypt de kan synke i egen løgn. Men når de er avslørt er det straks enklere å overse de. Håper ikke det er et slikt menneske dere må hanskes med.
Skrevet

Uff, dette høres jo helt forferdelig ut! Jeg håper dette ordner deg for dere, på en eller annen måte :)

Skrevet

Har du prøvd å konfrontere broren din med ryktene du har hørt? Hvis han tenker seg om, og ting ikke stemmer, så bør det jo gå opp noen lys for han hvis han får høre ryktene...

Han blir sikkert ikke glad, men jeg tror nok det er best for han å være forberedt i tilfelle hun viser seg å være en lystløgner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...