Gå til innhold

Noen her som har gitt opp jakten på den "perfekte" kroppen fordi...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...det krever ALTFOR mye i en hverdag med hus, hjem, jobb, barn og alt som hører med?

Vi vet alle at for å ha en stram og fit kropp så krever det MYE og TUNG trening, ikke bare litt mosjon i ny og ne. Pluss at man SJELDEN kan unne seg noe i hverdagen.

Hva tenker du om dette?

Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror flere damer må lære seg å like den kroppen de har. å slutte å tenke "nå skal jeg slanke meg" Men heller tenke at nå skal vi gjøre en livsstilsendreing, få mer energi i hverdagen! å man må slutte å tenke at "nå som jeg slanker meg, må jeg IKKE spise sjokolade" - da er det, det eneste du har lyst på.

 

Hvis man klarar å endre livsstilen sin, vil man få en slankere kropp med tiden! Det har, for de fleste tatt lang tid å få på de ekstra 10kiloene, så da tar det lang tid å få de av også.

 

Jeg er 22år, 2 barn, en hund, en mann og jeg studerer. Jeg har klart å finne en måte å få en sunn livsstil, som passer inn i vår hverdag :) Nå har jeg mye mer energi, å jeg mister ca 0,5kg hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer fortsatt om det du kaller en perfekt kropp. Eller, jeg vil ned en størrelse eller to, og jeg vil bli kvitt håndtak og mage. Men problemet er som du sier å få tiden til å strekke til når man har et fullt liv ved siden av. Jeg sliter med å komme igang, bl.a fordi jeg ikke trives på treningssenteret i nærheten her. For å få trent må jeg da kjøre ca en time, og det blir litt dumt... Håper imidlertid å få endret på trivselen på det lokale treningsstudioet etterhvert, men enn så lenge så føler jeg meg ikke vel der, og da blir det vanskeligere å dra på trening :(

Er forresten 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer fortsatt om det du kaller en perfekt kropp. Eller, jeg vil ned en størrelse eller to, og jeg vil bli kvitt håndtak og mage. Men problemet er som du sier å få tiden til å strekke til når man har et fullt liv ved siden av. Jeg sliter med å komme igang, bl.a fordi jeg ikke trives på treningssenteret i nærheten her. For å få trent må jeg da kjøre ca en time, og det blir litt dumt... Håper imidlertid å få endret på trivselen på det lokale treningsstudioet etterhvert, men enn så lenge så føler jeg meg ikke vel der, og da blir det vanskeligere å dra på trening :(

Er forresten 30 år.

 

Den beste treningen er en tur i naturen! + at da får du såå mye mer opplevelser enn inne på et svett treningssenter :) Jeg bruker å gå i en turløype vi har i nerheten. jeg har både sett elg, hare, "bambi" (?haha) og ekkorn. Da har jeg jo noe å fortelle når jeg kommer hjem, istede for: åh, du skulle ha sett, det var en mann som tok 70kg i benkpress, eller i dag var alle 3dmøllene opptatte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Min kropp kommer aldri til å bli "perfekt" uansett hvordan jeg spiser, trener what so ever. Huden min er dessverre ikke elastisk nok til at magen kan se ut som da jeg var 18 år. Jo tynnere jeg blir, jo mer heng jeg får på magen. Hengen er ikke stor nok til at jeg får dekket operasjon, men stor nok til at ingen dongeribukser passer. Har ikke vært heldig med utseende på ansiktet da skjønnheten var utdelt, så gidder ikke bruke 1 time på sminke om dagen, blir uansett ikke noe fint. Puppene er små OG med heng, heller ingenting jeg kan gjøre noe med. Har hatt kviser siden jeg var 11, og ingen hudspesialister har noen gang klart å gjøre noe med det.

 

Så siden jeg ikke har 100 000 å bruke på bukplastikk, puppeforstørrelse og plastiske operasjoner i ansiktet, tenker jeg ikke så mye på å BARE spise "riktig", hiver meg ut i trening uansett form eller er hysterisk opptatt av kalorier, ansiktskremer eller sminke. Jeg koser meg og bruker tiden på å forsone meg med den kroppen jeg har per i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer fortsatt om det du kaller en perfekt kropp. Eller, jeg vil ned en størrelse eller to, og jeg vil bli kvitt håndtak og mage. Men problemet er som du sier å få tiden til å strekke til når man har et fullt liv ved siden av. Jeg sliter med å komme igang, bl.a fordi jeg ikke trives på treningssenteret i nærheten her. For å få trent må jeg da kjøre ca en time, og det blir litt dumt... Håper imidlertid å få endret på trivselen på det lokale treningsstudioet etterhvert, men enn så lenge så føler jeg meg ikke vel der, og da blir det vanskeligere å dra på trening :(

Er forresten 30 år.

 

Den beste treningen er en tur i naturen! + at da får du såå mye mer opplevelser enn inne på et svett treningssenter :) Jeg bruker å gå i en turløype vi har i nerheten. jeg har både sett elg, hare, "bambi" (?haha) og ekkorn. Da har jeg jo noe å fortelle når jeg kommer hjem, istede for: åh, du skulle ha sett, det var en mann som tok 70kg i benkpress, eller i dag var alle 3dmøllene opptatte! ;)

 

3dmølle?? Seriøst??? Hahaha, lurer på hvordan slik mølle ser ut jeg :P Det var virkelig dagens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drømmer fortsatt om det du kaller en perfekt kropp. Eller, jeg vil ned en størrelse eller to, og jeg vil bli kvitt håndtak og mage. Men problemet er som du sier å få tiden til å strekke til når man har et fullt liv ved siden av. Jeg sliter med å komme igang, bl.a fordi jeg ikke trives på treningssenteret i nærheten her. For å få trent må jeg da kjøre ca en time, og det blir litt dumt... Håper imidlertid å få endret på trivselen på det lokale treningsstudioet etterhvert, men enn så lenge så føler jeg meg ikke vel der, og da blir det vanskeligere å dra på trening :(

Er forresten 30 år.

 

Den beste treningen er en tur i naturen! + at da får du såå mye mer opplevelser enn inne på et svett treningssenter :) Jeg bruker å gå i en turløype vi har i nerheten. jeg har både sett elg, hare, "bambi" (?haha) og ekkorn. Da har jeg jo noe å fortelle når jeg kommer hjem, istede for: åh, du skulle ha sett, det var en mann som tok 70kg i benkpress, eller i dag var alle 3dmøllene opptatte! ;)

 

3dmølle?? Seriøst??? Hahaha, lurer på hvordan slik mølle ser ut jeg :P Det var virkelig dagens!

 

hehe:P tredemølle, bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har innsett at jeg må trene og spise noenlunde sundt for helsa sin del..Dette skjedde for noen år siden, og etter det har jeg tatt av noen få kilo og fått en strammere kropp. oe jeg oppdaget "Plutselig" en dag lenge etter jeg hadde endret mål med treninga. Trening er nå gøy og et pusterom og avbrekk fra hverdagen. Det er lenge mellom hver gang jeg gruer meg til ei økt.

 

Når jeg begynner og kjenne på at jeg er litt lei, så prøver jeg og sette meg nye mål og nå. Kan være og øke hastighet på ei av joggeløypene mine, eller løpe lenger enn jeg noensinne har gjort, eller som nå,- STYRKETRENING til armer og bryst...Og har gått fra 0 push-ups til 5 stk på 3 uker :) Megamotiverende og nå skal jeg gå til innkjøp av styrkeapparat til hjemmebruk. Håper jeg greier og bruke det like flittig som alle kondisapparater jeg har hatt og slitt ut i løpet av min nå 9 år lange trimkarriere :)

 

Begynner man og trene for helsa sin del, og setter seg mål som går på ulike prestasjoner, så er det så mye enklere og trene og leve sundt. Og trene og spise sundt for utseende sin del er ikke verdt det,- for det føler som man "ofrer" så mye for så lite...Men fokuserer man på helse, velvære og igjen prestasjoner, så er det så mye enklere og SE og MåLE fremgang, og man holder motivasjon og lyst oppe:) Jeg er nå 35, og "så lyset" da jeg var 28/29 år gammel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer fortsatt om det du kaller en perfekt kropp. Eller, jeg vil ned en størrelse eller to, og jeg vil bli kvitt håndtak og mage. Men problemet er som du sier å få tiden til å strekke til når man har et fullt liv ved siden av. Jeg sliter med å komme igang, bl.a fordi jeg ikke trives på treningssenteret i nærheten her. For å få trent må jeg da kjøre ca en time, og det blir litt dumt... Håper imidlertid å få endret på trivselen på det lokale treningsstudioet etterhvert, men enn så lenge så føler jeg meg ikke vel der, og da blir det vanskeligere å dra på trening :(

Er forresten 30 år.

 

Den beste treningen er en tur i naturen! + at da får du såå mye mer opplevelser enn inne på et svett treningssenter :) Jeg bruker å gå i en turløype vi har i nerheten. jeg har både sett elg, hare, "bambi" (?haha) og ekkorn. Da har jeg jo noe å fortelle når jeg kommer hjem, istede for: åh, du skulle ha sett, det var en mann som tok 70kg i benkpress, eller i dag var alle 3dmøllene opptatte! ;)

 

Jo takk, skulle gjerne! Men her er det ikke brøytet i skogen, snøen bare laver ned og jeg orker ikke tanken på å vasse i snø til over knærne (selv om det er veldig god trening).. Men til våren er det fram med sykkelen, og før den tid så må jeg bare manne meg opp og dra på det dumme treningsstudioet ;) Får ta med masse høy musikk på øra og lukke meg inne i min lille boble, så går det vel an. Det aller verste her er vel dørstokken, den er snart en mil høy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert om! Jeg har kavet opp og ned og slanket meg litt frem og tilbake i snart 2 år. (Har egentlig slanket meg mer eller mindre halve livet)

Har tilsammen tatt av 20 kilo nå på snart 2 år. Jeg fant ut at jeg ikke vil være feit og ha dårlig helse resten av livet! Jeg fant ut at jeg vil gjøre noe med det! Det er jeg som har gjort at jeg så ut slik, og bare jeg kan gjøre noe med det! I stedenfor å klage, alltid ha dårlig samvittighet for de ekstra kiloene når det er jul, når jeg baker, når jeg er ute på byen, så fant jeg ut at jeg vil ofre den tiden det tar for å finne den kroppen jeg vil ha og legge om livsstilen og kostholdet og deretter spise kake i begrensede mengder uten den stemmen i hodet som kjefter på meg og snakker nedlatende på meg. Jeg vil kunne stå i køen på mc donald eller på et bakeri eller hvor det er uten å lure på hva de rundt meg tenker om meg.

Jeg har enda 5-10 kilo som skal av, men det går rett vei og jeg er glad jeg har tatt tak.

Jeg blir 30 i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt blir jeg aldri, og det har jeg ikke noe ønske om heller. Men jeg merker at trivselsnivået mitt er mye høyere når jeg føler meg sunn, sprek og "fit". Så derfor er det også noe jeg prioriterer. Og når jeg bare trener nok, og spiser fornuftig de aller fleste dager, så er det heller ikke noe problem å unne seg noe godt når en ønsker det. Jeg kommer aldri til å gå opp å spise sene middager med vin til, sjokolade, snop, kaker osv, det er mer hyppighet og mengde jeg forsøker å modere ;)

 

Jeg er 31 år. Og jeg må si at jeg synes det blir litt galt å si at det ikke er tid nok til trening med hus, barn, jobb osv, fordi det i hvertfall for meg er nettopp treningen som gir meg overskudd nok til nevnte hus, barn, jobb osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt blir jeg aldri, og det har jeg ikke noe ønske om heller. Men jeg merker at trivselsnivået mitt er mye høyere når jeg føler meg sunn, sprek og "fit". Så derfor er det også noe jeg prioriterer. Og når jeg bare trener nok, og spiser fornuftig de aller fleste dager, så er det heller ikke noe problem å unne seg noe godt når en ønsker det. Jeg kommer aldri til å gå opp å spise sene middager med vin til, sjokolade, snop, kaker osv, det er mer hyppighet og mengde jeg forsøker å modere ;)

 

Jeg er 31 år. Og jeg må si at jeg synes det blir litt galt å si at det ikke er tid nok til trening med hus, barn, jobb osv, fordi det i hvertfall for meg er nettopp treningen som gir meg overskudd nok til nevnte hus, barn, jobb osv.

 

Signerer her. Dessverre har jeg så å si aldri barnevakt, og en liten leilighet der det ikke går an å ha verken tredemølle eller ergometersykkel. Så eneste jeg kan gjøre i virkeligheten er å spise mindre. Trening må jeg nok vente med til ungene er større og kan være hjemme alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke villig til å la det å få drømmekroppen gå ut over andre ting. Jeg har fulgt med på en av de ledene damene i body fitness i Norge, hun er råflott utenom sesongen. De fine lårmusklene, hun har lenge vært mitt idol. Leste at en av instruktørene hennes skrev at det var ingen undskylding for oss småbarnsmødre, bare se på ******** hun har et lite barn og jobber, men får alikevel tid til å trene så mye at hun når toppen...Men bobla sprakk da jeg fikk vite at hun er fratatt omsorgen til sønnen sin fordi hun ikke har tatt seg godt nok av ham.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...