Gå til innhold

Hvordan slanke meg 4-5 kilo over tid?


Gjest Lykkeliggift_

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliggift_

Har bestandig vært tynn som tenåring, og bruker fortsatt str S (i alt annet enn dongeri, som jeg ikke kan bruke på grunn av hengehud etter 2 fødsler). Men etter at jeg fikk meg samboer, så gikk jeg 4-5 kilo opp i vekt siden vi koser oss ofte med god mat på kvelden, mot at jeg sløyfet kveldsmaten helt da jeg var singel.

 

Så, spørsmålet er, hvordan slanke seg forsikrig 4-5 kilo over, la oss si, 4-5 måneder? Uten at jeg må leve på grovbrød, kokte grønnsaker og anna ræl fremover? Vil ikke slanke meg for mye, for da blir jeg seende ut som skjelett og mister puppene helt. Trives faktisk mer med kroppen nå enn før, men ingen klær passer over magen lenger. Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en rokkering og bruk den minst annenhver dag, da får midjen en god massasje, blodgjennomstrømningen blir bedre akkurat der og du strammer opp musklene. Det gjør at fettet lettere slipper taket derfra når du sakte men sikkert går ned i vekt.

 

Om du ikke vil legge om kosten noe særlig må du gjøre noe annet for å få et energiunderskudd, enten trene litt mer eller ta litt mindre porsjoner mat. Da vil inntaket bli litt mindre enn forbruket og du vil gå litt ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Kjøp en rokkering og bruk den minst annenhver dag, da får midjen en god massasje, blodgjennomstrømningen blir bedre akkurat der og du strammer opp musklene. Det gjør at fettet lettere slipper taket derfra når du sakte men sikkert går ned i vekt.

 

Om du ikke vil legge om kosten noe særlig må du gjøre noe annet for å få et energiunderskudd, enten trene litt mer eller ta litt mindre porsjoner mat. Da vil inntaket bli litt mindre enn forbruket og du vil gå litt ned i vekt.

 

Tusen takk for begge svar. Hadde tenkt å prøve zumba-dvder og rockering, men har aldri fått til å rocke da jeg var liten, så vet ikke helt hvordan det går nå. Kunne tenke meg å stramme opp musklene, er skikeklig dvask mange plasser, men har ingen mulighet til regelmessig trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rokkering med vekter og har ingen problemer med å rokke, den er så tung at når du får fart på den holder den seg i midjehøyde.. Jeg kan stå så lenge jeg gidder uten å "miste" ringen.

 

Men prøvde rokkeringen til datteren min som er kjøpt i lekebutikken og jeg hadde ikke sjangs, det er kjempevanskelig å rokke med den lette plastringen altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heller ingen rockemester i min ungdom, men den med vekter er lettere å få til. Det er sinnsykt vondt i starten, men så roer det seg. Nå rocker jeg lett 7 minutter hver vei!! Så den treningen har du mulighet til å gjennomføre regelmessig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykkeliggift_

Hvor lang tid tar det fra man begynner å rocke til det slutter å gjøre vondt? Og hvilken trening kan man gjøre i stua på kveldstid, med virkelig MANGEL på ordentlig fritid alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også anbefale rockeringen :) etter førstemann brukte jeg den jevnlig og gikk ned mange cm :)

 

Jeg trenger bare å stramme opp magen, veier ikke så mye. å, jeg må begynne å rocke igjen merker jeg, hehe

 

Kjempe lett å rocke med slikt tung, nettopp pga vekten:) Men kjempeviktig å huske at du må rocke like lenge begge retninger, ellers blir du veldig sterk på en litt skjev måte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Jeg kan også anbefale rockeringen :) etter førstemann brukte jeg den jevnlig og gikk ned mange cm :)

 

Jeg trenger bare å stramme opp magen, veier ikke så mye. å, jeg må begynne å rocke igjen merker jeg, hehe

 

Kjempe lett å rocke med slikt tung, nettopp pga vekten:) Men kjempeviktig å huske at du må rocke like lenge begge retninger, ellers blir du veldig sterk på en litt skjev måte ;)

 

Løper og kjøper rockering i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min koser seg med å se på at jeg rocker om kveldene:) For meg tok det en uke fra jeg begynte , men den første uken var jeg full av blåmerker, spesieltpå bekkenbeina. Når teknikken sitter er det ikke vondt i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med 2.5 minutter hver retning. altså 5 minutter.

Så 5 minutter, 7.5 minutter osv.

Da jeg var flinkest så sto jeg og rocket 15 minutter hver vei, 30 minutter totalt :) Hjelper hvis du står og ser på en litt lett tv-serie

 

Men håpløst å rocke med barna rundt, mine syns det ser gøy ut og løper rett inn i rockeringen, haha! DUNK....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Start med 2.5 minutter hver retning. altså 5 minutter.

Så 5 minutter, 7.5 minutter osv.

Da jeg var flinkest så sto jeg og rocket 15 minutter hver vei, 30 minutter totalt :) Hjelper hvis du står og ser på en litt lett tv-serie

 

Men håpløst å rocke med barna rundt, mine syns det ser gøy ut og løper rett inn i rockeringen, haha! DUNK....

 

Rockinga blir nok foregå etter barnas leggetid, for å unngå skader :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...