Gå til innhold

Kan man gjøre noe for å hindre at kålrabien skal lukte så vondt??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student, og hver dag tar jeg med meg en stor boks oppskårne grønnsaker på universitetet. Jeg har veldig småspisebehov, og det fungerer fint å småspise grønnsaker gjennom dagen. Har gulrøtter, kålrabi, sukkererter, småtomater, agurkskiver etc. Men noen ganger lukter kålrabien så vondt at jeg ikek får meg til å åpne boksen på lesesalen. Det lukter rett og slett fis! Kan man unngå dette på noen måte? Synes kålrabi er godt, og det er både sunt og billig. Men fysj, for en lukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvd å legge rotgrønnsakene i vann?

 

Nei, det har jeg ikke prøvd. Hvor lenge skal de ligge i vann? Ikke meningen at de skal ligge i vann frem til de spises, eller?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å legge rotgrønnsakene i vann?

 

Nei, det har jeg ikke prøvd. Hvor lenge skal de ligge i vann? Ikke meningen at de skal ligge i vann frem til de spises, eller?

 

HI

 

Dropp kål på lesesalen, og spar både deg selv og medstudenter for lukten... Du Må ikke ha kål i matpakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dem liggende i vann til de skal spises;) Har en tett boks med vann, gulrøtter og kålrot. Har ikke vært veldig plaget med lukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvd å legge rotgrønnsakene i vann?

 

Nei, det har jeg ikke prøvd. Hvor lenge skal de ligge i vann? Ikke meningen at de skal ligge i vann frem til de spises, eller?

 

HI

 

Dropp kål på lesesalen, og spar både deg selv og medstudenter for lukten... Du Må ikke ha kål i matpakka

Prøvd å legge rotgrønnsakene i vann?

 

Nei, det har jeg ikke prøvd. Hvor lenge skal de ligge i vann? Ikke meningen at de skal ligge i vann frem til de spises, eller?

 

HI

 

Dropp kål på lesesalen, og spar både deg selv og medstudenter for lukten... Du Må ikke ha kål i matpakka

 

Nei, jeg Må ikke, men jeg vil gjerne. Det er sunt og billig, og det er for meg et godt argument. Jeg får i meg mesteparten av dagens fem grønnsaker på lesesalen, så jeg har ikke tenkt til å slutte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dem liggende i vann til de skal spises;) Har en tett boks med vann, gulrøtter og kålrot. Har ikke vært veldig plaget med lukt!

 

Logisk, egentlig. Takk for tips, skal prøve det med kålroten. Gulrøttene har jeg aldri merket noe lukt fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukten kunne jeg som medstudent levd med, men det er verre med lyden.

KNEKK, KNAS, KNEKK, KNAS, KNEKK....

Slike harde grønnsaker som kålrot og grønnsaker er jo like irriterende som knekkebrød og potegull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...