Gå til innhold

UVI og penicilin i 10 dager, 4 ganger daglig. Er ikke det veldig lenge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og veldig mye?

 

Har ikke noen symptomer på det engang jeg, og jeg har både hatt urinveisinfeksjon, blærekatar og nyrebekkenbetennelse tidligere før svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får som regel ikke så mye symptomer på uvi i svangerskapet. Derfor du testes for det på hver kontroll.

 

Og dosen høres ut som en helt normal penicilinkur. Da trenger du nok den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så uvanlig. Og kanskje spesielt fordi du har hatt det tidligere. Da er det svært viktig å behandle skikkelig for å bli 100% kvitt infeksjonen. Hvis ikke risikerer du å få det tilbake, men med bakterier som er resistente for penicillin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig som ikke alle vet angående antibiotikakurer er at det er viktig å ta de hele kuren ut. Grunnen er at om en stopper kuren for tidlig, så er der noen overlevende bakterier igjen. Du ville høyst sannsynlig blitt frisk, og kroppen din hadde fått den hjelpen den trengte til å bli bra igjen. Det som er skummelt er at de bakteriene som er igjen kan "huske" antibiotikaen. senere i livet når en får et utbrudd og trenger antibiotika, så biter kanskje ikke kure på bakteriene. Allerede nå finnes det MRSA (multi resistende bakterier) i mange land. Ingen antibiotika biter på disse. De har laget datter-celler, som også husker antibiotikaen. Det finnes mange voksne kronisk syke som er resistent mot de fleste typer antibiotika. Blir de syke, må kroppen ordne opp på egen hånd. Dette er grunnen til at det ble strengere angående bruk av antibiotika for noen år tilbake. Får en en kur, så ta den helt ut, selv om symptomer er borte og en blir frisk, så må en få kverket alle bakteriene, så ingen blir igjen som "minneceller". =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere! Jeg stusset bare fordi det er den lengste kuren jeg noen gang har fått i mitt liv, og jeg har gått på mange "kurer" i ulike sammenhenger i mitt liv:) Begynte jo å tro at jeg var alvorlig syk her:( hehe

 

Jeg skal selvfølgelig fullføre kuren:) Jeg vil verken ha miniceller eller datterceller;)

 

Bare så rart jeg ikke kjenner noen ting, og jeg drikker jo så mye at jeg tisser blankt hver gang jeg går på do jo (men unntak av morgenurin) jaja, inn til kontroll om en uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, første gang jeg hadde uvi mens jeg gikk gravid, var det eneste symptomet at jeg plutselig fikk helt dilla på sure ting,

 

Jeg gikk til legen og sa" jeg tror jeg har uvi"

"jaha? Har du vondt?"

"nei, jeg drikker kefir!"

 

Og det stemte det gitt. Kraftig infeksjon også.

Sp da blei det ti dagers kur på meg,,,hehe.

 

Så så lite kan man merke det!

 

 

Det er viktig å ikke gå med uvi når man er gravid, det kan føre til prematur fødsel, bl,a, eller nyrebekkenbetennelse, som er helt alldeles grusomt. Så bare vær glad for at det ble oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja der ser du Vintersol! Kefir, fysja! ;)

 

Ja jeg er jo glad det ble oppdaget! Var på andre svangerskapskontroll dette her, og jeg hadde med meg morgenurin som ble sendt videre til dyrking:) Og så fikk jeg brev i posten på Lørdag med resept...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...