Gå til innhold

Hvorfor har noen tidlig UL?


Bergen87

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er i dag 5+2 uker på vei.

Fikk ringt legen min og vil egentlig inn å få bekreftet at alt er i orden, men damen på legekontoret sa det jeg regnet med hun kom til å si, at jeg er velkommen på første kontroll 8. mars. Da er jeg nesten 9 uker på vei.

 

Men ettersom at jeg mistet i uke 7 i Aug. i fjor, så kan man si jeg er litt vel bekymret..... :/

Jeg vet at i løpet av denne uken skal hjertet begynne å slå, og gjør det det, er sjangsene større for at ting går bra videre.

Så det som frister meg er å bestille en privat UL i neste uke. Er dette helt unødvendig av meg? Skal jeg heller vente til første timen min hos lege og se hva hun sier?

Trenger man forresten henvisning til lege for tidlig UL, eller er dette noe man ordner helt selv?

 

Leste her inne at det var ganske mangen som hadde tidlig UL, kan jeg få spørre hvorfor og hvor langt på vei dere var da dere gikk på UL?

 

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror folk går fordi dem vil se at alt er ok. skal til samtale uke 9 selv. skal få ul uke 11 pga fostervan sdiagnostikk. jeg velger med å vente å se barnet til det er mer sikkert for å ikke miste.. orker ikke knytte sterke bånd når risikoen for spontanabort fortsatt er stor.... så håper å se en frisk baby uke 11/12:-):-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har planer om å bestille en privat tidlig ultralyd for å se at alt er bra i uke 11. Vil ikke få henvisning fra legen til det, da jeg ikke har noen medisinsk grunn til å få det, det er kun min egen og den kommende fars nysgjerrighet og urolighet for at alt er bra som fører til at vi gjør det. Dessuten tror jeg at det hjelper litt på for far å faktisk se at det ser noe i magen og ikke bare jeg er oppfører meg rart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...