Gå til innhold

Noen som kjenner til diagnosen Schizoid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror mamma har det, noen som kan fortelle litt om denne sykdommen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk diagnosen paranoid, schizoid og antisosial personlighetsforstyrrelse ( dette er mange år siden, jeg lider ikke av dette lenger..) Det jeg opplevde som schizoid, var at jeg ble fysisk uvel av andre mennesker, jeg måtte gå av bussen og kaste opp f.eks, og at jeg følte meg totalt anneredes enn andre. Jeg husker ikke så mange detaljer, men de første mnd etter at jeg ble innlagt syns jeg alle de andre pasientene var ekle og patetiske, og gjemte meg gjerne under et bord så jeg kunne være i fred.

Jeg hadde et hat mot mennesker, og var direkte mannevond - dyttet gamle folk av bussen, kjefta på småunger som grein i butikken, etc. Husker jeg hele tiden hadde lyst til å skrike "ha dere vekk" til alle - paranoian var nok også en stor del av dette.

Jeg var innlagt et år ( som dagpasient, 8 t ,5 d uka), og det tok mye intensiv terapi og medisinering før jeg ble bedre.

det er ikke noe som går over av seg selv, så jeg anbefaler deg å søke profesjonell hjelp til moren din.

Vet ikke om dette hjalp deg stort - det finns støttegrupper for pårørende av psykisk syke, kanskje du kan søke noe mer der.

Jeg har ikke lenger denne diagnosen, takk og lov. Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...