Gå til innhold

Flere enn meg som synes det er kjedelig å leke med småunger - selv om det er deres egne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har snart termin, og må innrømme at jeg ikke gleder meg til den delen der. Jeg husker med førstemann hvordan dagene sneglet seg avgårde og jeg måtte ut på farten for å finne på noe hver eneste dag hvis jeg ikke skulle gå på veggen... Altså, ikke helt i starten, men fra et halvt år kanskje?... Jeg syntes det var altså så dørgende kjedelig og nærmest ensomt å leke med han... trille ball, dille, dikke dikk osv... og.. klart jeg fikk dårlig samvittighet også.. Dette skulle vel alle mødre elske? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke unormalt å synes det er kjedelig å leke med småunger.. ;) Ikke alle elsker å dulle hele dagen med en baby, for meg blir det fort kjedelig. Derfor har vi hatt gradert perm, noe som funket veldig for oss ;) Ikke noe vits i å ha dårlig samvittighet for at du er deg. Det er jo ikke sånn at biologien fikser det slik at du nærmest elsker å bade i bæsjebleier, eller leke borte, tittei heeeele dagen. He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, er forferdelig kjedelig... koser meg med å ha barn, når vi er på turer osv, men å sitte på gulvet og leke er bare kjedelig! Selv om jeg har dårlig samvittighet for å føle det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så liten fantasi du har hi!!

Hvem har sagt du skal trille ball dagen lang?

Vær sosial, kom deg ut døra, tren, hør på lydbok, bak.

Det er 1000 ting å finne på. Barnet er fornøyd om det får være med. De krever ikke 24 timers øyekontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at dagene kunne bli litt vel lange med førsemann så med nummer to var jeg litt mer forberedt. Ble med i babysang, barselgruppe, mor&barn trening, kom oss mer ut generellt (fikk vårbarn) og når hun begynte å krabbe gikk vi i åpen bhg. Mye man kan gjøre slik at det blir mindre dikke-dikk og hjemmesitting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så liten fantasi du har hi!!

Hvem har sagt du skal trille ball dagen lang?

Vær sosial, kom deg ut døra, tren, hør på lydbok, bak.

Det er 1000 ting å finne på. Barnet er fornøyd om det får være med. De krever ikke 24 timers øyekontakt.

 

bake med et barn under året som kravler rundt beina og er sprell våken? ja, særlig. Ikke alle har like rolige unger som deg :)

 

Trene? Med en liten i hus? Kunne jeg bare glemme da mine var babyer. Første var kolikk- og generelt hylebaby, og andre var våken hele dagen, hadde vel et par dupp på en halvtime om gangen der jeg måtte få unna det rotet som ble i huset som følge av det å ha barn.

 

Komme seg ut døra med en baby som måtte ha pupp var litt vanskelig da det ikke fantes noen ammerom på noen av sentre vi kunne gå til, og folk glante stygt hvis man ammet på benken eller på kafe. Ingen av ungene tok flaske før de var 10 måneder og begynte med tutekopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha barnet med deg når du gjør ting du gjør. Oppdaget først med nummer to at han elsket og være med meg på mine daglie oppgaver. Se på under trening, når jeg vasket, ryddet i klesskap, tørka støv. Sett på musikk og syng litt,- garantert at ungen har det supert. :) Man trenger ikek LEKE MED barnet, men man må være tilstede..Jeg snakket masse med lillegutt mens jeg gjorde MINE ting. Savner den tiden mtp alt jeg fikk gjort unna av trening og husarbeid. Hver adg, et nytt rom med støvsuging og vasking. Klærne til storesøster gjennomgått regelmessig, tok ut det gamle, fikk tak i nye og samme gjaldt mitt klesskap. Regelmessig utkasting av det jeg ikke brukte/var utslitt :)

 

Stimulering og "lek" med barn, trenger ikke være og sitte samme med barnet og di det oppmerksomhet HELE tiden. Før i tiden var det jo ikke vvanlig at barna lekte før de var gamle nok til og leke med de andre barna. Gikk jo bra det også, men de "var jo med" på det meste,- gitt det at de var tilstede..Og tror dette er likeså verdifullt for små barn som og sitte og lese, synge og leke med de:) DET er selvsagt også viktig, men kanskej en liten lesestund/sang når barnet legges i seng,- og en dag "fast i uka" man enten drar på babysvømming, babysang eller noe annet? Mer for sin egen samvittighet kanksje, enn barnet sin del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...