Gå til innhold

Hvordan klarer dere en hel dag? Hjelp meg!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid (2 trimester) med to unger fra før og full jobb. Er ganske heldig ift. svangerskapet og har ikke noen plager egentlig, bortsett fra at jeg blir så veldig fort sliten, og er kjempetrøtt hele tiden.

 

Jeg kommer meg på jobb, og holder ut to -tre timer, og så blir jeg bare mer sliten fra der av. Det er sånn at når klokka nærmer seg 14 -15 så er jeg så sliten av jeg skjelver i hele kroppen, og er kjempesvimmel. Har besvimt mange ganger (kanskje ca. 10 ganger den siste mnd). Og faktisk skadet meg to av gangene fordi jeg har slått meg i fallet (men ikke alvorlig skadet, bare kuler og kutt). Og flere ganger om dagen må jeg inn på do og kaste opp, ikke fordi jeg er kvalm i den forstand, men fordi jeg er så sliten.

 

Når jeg kommer hjem klarer jeg ikke annet enn å gråte. Fungerer ikke i det heletatt. Og ofte må jeg bare gå rett og legge meg og sove til neste morgen igjen. Ofte ser jeg ikke ungene på ettermiddag/kveld.

 

HVA skal jeg gjøre? Jeg vet det er normalt å være trøtt og sliten, og at man bare må bite det i seg. Legen sier også at svimmelheten og besvimelsene er helt normalt og ikke noe jeg bør bekymre meg over (lavt blodtrykk) men det er jo så ubehagelig og skummelt.

 

Jeg har godt kosthold, drikker tran og spiser multivitminer hver dag.

 

Har dere et supertips for å klare sej gjennom dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjære deg, hvis du er så sliten så bør du tenke på å trappe ned jobbingen altså. Du skal være gravid bare en liten del av livet. Så da bør ikke du drive slik rovdrift på deg selv, det er ingen som takker deg for det! Prøv også å få litt avlastning hjemme, kanskje har du noen slektninger eller venner som kan hjelpe deg litt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykmeld deg.

Jobbe kan du gjør resten av livet.

rart de vil ha deg på jobb. (ikke slik men de må no se du ikke har det bra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar

 

Tenkte kanskje det ikke var sykmeldingsgrunn? Jeg er jo bare sliten. Jeg har blitt bedt om å gå hjem fra jobb noen ganger (av sjefen), fordi jeg ikke har klart å stå på beina, men da har jeg bare brukt egenmelding. Jeg er så redd for å være "sytete" hos legen. Så når han sier at alle er trøtte og slitne i svangerskapet, så føler jeg meg bare dum som tok det opp. Jeg var ikke sånn som dette i de to andre svangerskapene mine. Trøtt og sliten ja, men ikke sånn som nå.

 

Huff, håpte dere skulle ha et slags mirakelmiddel eller noe.

 

Har heldigvis masse avlasting hjemme. Mannen min gjør så godt som alt. Prøver å hjelpe til når jeg orker, men jeg har ikke så mye i meg. Selv ikke når det er helg. Har så sinnsykt dårlig samvittighet overfor barna.

 

"Nei, mamma kan ikke høre hvordan du har hatt det i barnegagen, for mamma er så sliten at hun ikke klarer holde seg våken, prøv igjen en annen dag" :(

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykemelding neste, før du kollapser fullstendig. Dette er ikke å være litt sliten pga.graviditet. Du fungerer jo ikke på jobb, eller hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morn du

Sier bare som de over; sykmelding er det eneste fornuftige nå.

Er jo ikke meningen at man skal besvime og ikke orke en dritt ellers. Du fungerer ikke på jobb og du fungerer ikke hjemme. Da er det på tide å gjøre noe. Om du blir oppfattet som sytete av legen din, da er det legen det er noe galt med!

 

Ring og bestill time i morgen.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du hildrande du! Jeg aner ikke hvilket land du bor i eller hvor du jobber, men fikk noen bilder pÅ netthinnen nÅ av ei butikkdame som ligger besvimt over disken og pÅ ren og skjær naiv vilje ser skrÅtt opp pÅ kunden og sier: "Og hva kan jeg hjelpe deg med?"

 

Det jeg fÅr ut av innlegget ditt er at verken du eller legen din har det ufødtes ve og vel i tankene om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er normalt å være sliten når man er gravid. Men noen blir mer en andre. På samme måte som at mange er kvalme i veldig ulik grad, blir man også sliten i ulik grad. Jeg har gått to svangerksap med ekstrem svangerskapskvalme + at jeg her vært helt utslitt. Spessielt i siste svangerskap, med veldig lavt blodtrykk. Føltes konstant ut som om at jeg hadde tilbakelagt et par maraton :( absolutt helt tom for energi.

 

Min erfaring med helsevesenet er at jeg var "heldig" som ikke "bare" var sliten. For den ekstreme svangerskaps kvalmen var enklere å "skylde" på når det kom til sykemelding. Egentlig helt latterlig for selv om kvalmen var j... så var den følelsen av å være absolutt helt skrapet for energi minst like ille :(

 

Få deg en sykemeldig og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...