Gå til innhold

Hodepine konstant


Lykkelig mamma til 2 Prinser

Anbefalte innlegg

sliter så forferdelig med hodepine. Har fått beskjed fra lege at jeg har migrene og fått tabeletter for det. men jeg går ver dag med hodepine og jeg føler det sitter i nakken. Har vært med kiropraktor og jeg var veldig stiv og hadde 2 låsninger. men alikavell så har jeg hodepine.. sliter litt med dette . er det noen som kan komme med noen tips råd .. Orker ikke dette i noe lengder :( klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv akupungtur. Jeg har hodesmerter konstant, etter en ulykke jeg var i for mange år siden. Legen min henviste meg til en fysioterapaut som også holder på med akupungtur. Hun tok en rask utredning og mente akupungtur kunne hjelpe litt, fysioterapi trodde hun ikke hadde noe å si. Akupungtur hjalp, det får det ikke bort men det får dempet det såpass at det er levlig og smertestillende tar nesten resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt migrene, men spenningshodepine. Noe som har like symtomer som du beskriver. Gikk til fysoiterapi, kiropraktor +++ uten noen varig effekt i det hele tatt. Det som til slutt hjalp var å

1. Psykomotorisk fysioterapi. Ikke la deg "skremme" av navnet, det er ikke bare psykologi, men de ser kroppen mye mer som en del og behandler alt og ikke bare nakken/ hodet når der er der det verke. Det viste seg at jeg hadde spenninger i absolutt hele kroppen. Hun begynnte med å løse opp spenninger i bene og jobbet seg gradevis oppover. Her fikk jeg en times behandling med en spessialisert fysioterapaut som kun hadde meg som kunde. Ellers syntes jeg fysikalsk behandling kan virke litt stressende, da det er korte timer (20 - 30 min) og ofte har de flere kunder sammtidig som de prøver å sjonglere best mulig. Ulempen er at det er svært lang ventetid på de fleste steder for denne type behandling om man ikke vil ta det privat.

 

Her lærte jeg meg også å finne kilden til alt stresset mitt :)

 

2. kuttet ned på bruk av ibux. spiste 600 - 1200mg 3 - 4 ganger om dagen. En av bivirkningen er ironisk nok hodepine, jeg fikk også beskjed om at når kroppen ble avhengig ville kunne reagere med hodepine om den ikke fikk "dosen" sin.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hodepine konstant, tviler jeg faktisk litt på migrene. Det er en "anfallssykdom" slik jeg kjenner den. Hvis ikke migrenemedisinene virker, så er det antagelig ikke migrene. Ut i fra hva du beskriver, så har du heller ikke blitt utredet for det.

Hvis jeg har skjønt det rett, så har du fått løst opp låsninger, og da er det vel spenninger som står igjen. Lær deg avspenningsteknikker. Det tar liten tid å lære seg dette, men lang tid å få det inn som en vane i hverdagen (passe på at du ikke er spent i kjeve, nakke skuldre osv) Tren, tøy ut og hvil.

Mye bruk av smertestillende, kan gi deg hodepine!

Pass på regelmessighet i søvn og spising og drikk masse vann!

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hodepine konstant, tviler jeg faktisk litt på migrene. Det er en "anfallssykdom" slik jeg kjenner den. Hvis ikke migrenemedisinene virker, så er det antagelig ikke migrene. Ut i fra hva du beskriver, så har du heller ikke blitt utredet for det.

Hvis jeg har skjønt det rett, så har du fått løst opp låsninger, og da er det vel spenninger som står igjen. Lær deg avspenningsteknikker. Det tar liten tid å lære seg dette, men lang tid å få det inn som en vane i hverdagen (passe på at du ikke er spent i kjeve, nakke skuldre osv) Tren, tøy ut og hvil.

Mye bruk av smertestillende, kan gi deg hodepine!

Pass på regelmessighet i søvn og spising og drikk masse vann!

 

God bedring!

 

Tja, jeg har hatt migrene (utvilsomt) i snart 20 år, og jeg skal love deg at jeg iallefall i perioder har vondt i hodet omtrent hele tiden...;-) Slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var som deg. Hadde vondt i hodet hver dag. I tillegg hadde jeg sporadiske migrene anfall.

 

Jeg kjente det satt i nakken og til slutt var jeg så fortvilet at jeg gikk til en massør som masserte rygg og nakke.

 

De første gangene gikk jeg litt oftere, men nå holder det med ca hver 3-4 uke. og bank i bordet jeg har nesten ikke hodepine lenger heller.

 

Drøyer jeg det for mange uker så kjenner jeg det kommer.

 

Fikk et annet tips av massøren også, og det var å ta magnesium tilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...