Gå til innhold

Akseptabelt og være sykemeldt når man ikke føler seg 100% frisk og er sliten og sover dårlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er sykemeldt en uke fordi jeg sover dårlig om nettene, har en fysisk krevende jobb som spesialsykepleier og har slitt med både hodepine, nakkesmerter ++ den siste tiden.

 

Er første gang jeg er sykemeldt for slike ting og føler jobben tror jeg har tatt meg ferie for og komme til hektene igjen:( Altså det er ikke noe de har sagt direkte til meg, men føler de tror det er slik det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iom. at legen din faktisk har sykemeldt deg så er det sikkert greit. Men jeg må innrømme at det ikke hadde falt meg inn å be om sykemelding på et slikt grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor lite du faktisk sover, siden du ikke skriver noe om dette. Men det er forferdelig slitsomt for både kropp og hode å ikke få nok hvile. Selv har jeg vært sykemeldt for insomnia i lengre tid, og sjefen min har hatt full forståelse for dette når jeg har snakket med henne om det. Men jeg kan gå flere netter på rad uten søvn da, og da går det til slutt rundt for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemelding får man av mange grunner, og man må ha tiltro til at legen skriver ut sykemelding dersom det er en legitim grunn til det. Slik som i ditt tilfelle!

 

Man trenger faktisk ikke ha en "fysisk" sykdom for å få sykemelding. Jeg ville tro at du rett og slett har en klok lege som ser "tegnene", og heller skriver ut en sykemelding på en eller to uker nå, framfor å skrive ut sykemelding etter sykemelding etter sykemelding på utbrenthet etter en stund. Jeg har selv erfart hvor utrolig viktig det er å ta kroppens signaler på alvor. Du skriver at du sliter med søvnmangel, nakkesmerter og hodepine: vel, i mine øyne ganske klassiske symptomer på at kroppen din trenger litt hvile. Det verste som tross alt kan skje, er at du trosser disse signalene fordi du skal være "flink jente", og så ender du opp med å møte veggen og blir borte fra jobben i flere måneder, kanskje år.

 

Nei, ta disse dagene med ro - og med GOD SAMVITTIGHET, for du trenger det. Så får de tro hva de vil på jobben din. Egen erfaring har vist meg at det stort sett er min egen "paranoia" som slår inn når man får slike tanker, for de fleste på jobben ønsker en faktisk alt godt :-)! God bedring til deg :-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk, at du trenger ikke å si til jobben din hvorfor du er sykemeldt. Sjefen din har ikke krav på å få vite det. Selv om det for de fleste av oss er en naturlig ting å fortelle hvis man har en noenlunde oppegående ledelse ved arbeidsstedet sitt, så er det greit å vite for de som har litt mer kommunikasjonsutfordringer med sjefen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om din lege har sykmeldt deg så er det akseptabelt.du behøver ikke fortelle noen hvorfor du er sykmeldt,det er mellom deg og din lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...