Gå til innhold

Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Mannen tok kvelertak på meg i sinne.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samtidig som han trua meg. Første gangen noe sånt har skjedd, har vært sammen i 7 år. Vi var begge påvirket av alkohol, og han hadde god grunn til å være forbanna (selv om det ikke burde ha noen betydning).

Det skjedde i går, og stemningen er veldig rar mellom oss, men vi har ikke snakket om det som skjedde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartbroken

Jeg tror du vet hva du må gjøre. Enten får dere hjelp hos psykolog/familievernkontor umiddelbart, ellers må du bryte opp og flytte fra han.

 

Det er totalt uakseptabelt å bruke vold uansett grunn! Tenk så fort det kunne gått skikkelig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som jeg gjorde med X-en, kastet han på døren... Nytter ikke om han har en "grunn", han har blitt heve ut...

 

X-en her ville skjære ungen min ut med kniv, da trusselen ble mer reell var det rett ut. Det er ikke vits i å samle på slike, for hva blir det neste de gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han ikke lagt seg helt flat hadde jeg helt klart gått.I det minste må dere snakke om det. Han har tråkket over en veldig veldig farlig

grense. Om det ikke tas tak i er det nok veldig stor sjangse for at det kommer til å skje igjen.Samme hvor sint man er er det aldri rett å gjøre hva han gjorde og han burde helt klart be om unskyldning og gjøre alt du ber han om for å gjøre opp for dette.

 

Om han ikke sier noe ser han ikke alvoret i det han har gjort og hvor langt ute på viddene han var, og om du ikke tar det opp med han heller så vil han anta at du aksepterer slik oppførsel og det er ikke langt til dit neste gang han blir sint. Eller enda verre.

Spiller ingen rolle hva du har gjort som har gjort han sint, utroskap, rotet til økonomien eller annet. Det finnes absolutt INGEN grunn god nok til å gjøre det han gjorde.Og om dere har så store problemer at det har skjedd noe som har gjort han så sint så burde dere vel samme hva minst ha terapi. Nei jeg hadde faktisk gått samme hva men det er jo meg da. Jeg har gått fra en

slik mann og han gjorde faktisk ikke noe så ille som å ta kveletak på meg.

 

Vær snill og ikke la dette ties ihjel. Om det så aldri skulle skje noe igjen som er beste senario, så vil forholdet være ødelagt for det vil ligge å gnage i deg og du vil være usikker på han. Og han vil (får man håpe) slite med dårlig samvittighet.

Og i verste fall gjøre han det igjen og hva om han da er så sint at han tar det et steg lengre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samtidig som han trua meg. Første gangen noe sånt har skjedd, har vært sammen i 7 år. Vi var begge påvirket av alkohol, og han hadde god grunn til å være forbanna (selv om det ikke burde ha noen betydning).

Det skjedde i går, og stemningen er veldig rar mellom oss, men vi har ikke snakket om det som skjedde....

 

Da går du. Uansett grunn og hvor sint man blir, er vold ALDRI akseptabelt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir litt "voldsomt" å si at du bare skal gå. Det er ikke alltid at det er Så svart/hvitt. Jeg mener at du må se på helheten her, og DET er det tross alt vanskelig for oss her inne å diskutere, for det er du som kjenner mannen din og hvordan han pleier å være. Er du jevnt over litt redd for ham? Var dette en slags "impulshandling" som han angrer seg for? Nå skjønner jeg jo at dere ikke har snakket om dette, og det synes jeg at du skal gå gjennom grunnene for. Er han skamfull? Sint fremdeles? Legger han skylda over på deg?

 

Altså: ALLE kan miste besinnelsen fra tid til annen. Det betyr ikke at det automatisk er gjentakelsesfare, selv om en barriere selvsagt er brutt dersom han ikke har gjort noe liknende før. Uansett må dere til bunns i hva som skjedde, og snakke skikkelig ut om det. Han BøR legge seg langflat for "egen maskin" (uansett hva du hadde gjort for å provosere ham) - og innse at handlingen han utsatte deg for var TOTALT uakseptabel. Få hjelp utenfra kan være en god mulighet.

 

Så alt i alt: dersom dette var en "engangsforseelse", og du aldri har opplevd noe liknende fra mannen tidligere, og du ikke er en anelse redd for mannen (både i forhold til deg og barna) så ville jeg nok sett situasjonen an og ikke brutt opp med en eneste gang. Dersom han derimot ikke viser anger på oppførselen sin, og synes at det han gjorde var helt akseptabelt, så ville jeg nok seriøst ha vurdert forholdet.

 

Lykke til :-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...