Gå til innhold

Permisjonspenger?får man det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,vi vurderer nå sterkt et barn til,pga nedbemanning på jobben kan jeg risikere og bli arbeidsledig og motta dagpenger,har jeg da krav på permisjonspenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvis jeg velger 80% dekningsgrad, og jobber fulltid ut mai, og så får dagpenger mai-september når permisjonen starter - får jeg da kun 80 % av dagpenger, eller vil det telle at jeg har hatt høyere lønn frem til mai? At det regnes en gjennomsnitt av inntekt de siste 10 månedene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg velger 80% dekningsgrad, og jobber fulltid ut mai, og så får dagpenger mai-september når permisjonen starter - får jeg da kun 80 % av dagpenger, eller vil det telle at jeg har hatt høyere lønn frem til mai? At det regnes en gjennomsnitt av inntekt de siste 10 månedene?

 

Om du er arbeidsledig og får dagpenger når du går ut i permisjon får du regnet ut fra de 6 BESTE av de 10 siste mnd.

Det er uansett ikke lurt å velge 80% lønn i en slik situasjon.

 

Er du fortsatt arbeidsledig når permisjonen er over vil 80% i permisjonen trekke veldig ned på dagpengegrunnlaget etter permisjonen.

 

Det brant jeg meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke sånn at man må ha vært i jobb 6 av de 10 siste mnd lengre?

 

Du må ha en pensjonsgivende inntekt. Svangerskapspermisjon, inntekt pga arbeid eller dagpenger.

Andre trygdeordninger som aap, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at man må ha vært i jobb 6 av de 10 siste mnd lengre?

 

Du må ha en pensjonsgivende inntekt. Svangerskapspermisjon, inntekt pga arbeid eller dagpenger.

Andre trygdeordninger som aap, vet jeg ikke.

 

Sykepenger teller også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...