Gå til innhold

Hva koster det å ta celleprøve hos en gynekolog?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en fantastisk fastlege, dyktig og engasjert, som jeg kommuniserer veldig godt med. Men nettopp derfor makter jeg ikke å gå til ham for å ta celleprøve. Han er sikkert superprofesjonell i forhold til det, men det er ikke jeg. Ville synes det var så flaut at jeg ikke ville klare å se ham i øynene igjen. Kanskje barnslig av meg, tobarnsmor som jeg er, men slik er det bare. Kan godt gå til mannlig lege til GU, men ikke fastlegen.

 

Det er tiden for å få tatt celleprøve nå. Jeg får ikke time hos noen andre leger på legekontoret, verken menn eller kvinner, så da må det bli en privat gynekolog. Er student, og skjelver litt for utgiften. Vet noen hva det koster, sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg betalte 400 og noe for celleprøve pluss en undersøkelse til... men da var jeg henvist fra fastlegen. Det har sikkert noe å si kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan be legen din om henvisning til gynekolog for å ta disse prøvene. Legen har ingen problemer med å forstå at jeg heller vil til en gynekolog for å sjekke dette enn at han skal gjøre det.

 

Forrige gang gadd jeg ikke bestille time først hos fastlegen for å få henvisning også gå til gynekologen. Jeg ringte bare den gynekologen jeg har vært hos før og siden han hadde hatt meg som pasient før kunne jeg få time uten henvisning. Forsto det som at de tar litt høyere sum når man kommer uten henvisning, men det spiller jo ingen rolle siden jeg slipper honoraret til fastlegen for å få henvisning først. Jeg betalte 500kr for full sjekk, da tok han innvending ultralyd av forplantningsorganene og celleprøve.

 

Mamma gjør forresten akkurat det samme, hun har en kronisk sykdom som gjør at hun ganske ofte er hos legen så for henne er det helt uaktuelt å la en mann hun snakker med om alt og ingenting omtrent hver måned skal ta celleprøve av henne. Hennes fastlege skriver bare henvisning til gynekolog når det er tid for ny undersøkelse nedentil. Ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...