Gå til innhold

Jeg lurer på hvor mye man bør ha i samlet inntekt når man skal søke om lån på 3 mill.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Inntekt x 3 ier de vel, så ca 1 mill? Om man har et godt forhold til banken og viser at man er økonomisk av seg, så kan man sikkert få et slikt lån med en samlet inntekt på 750 000 - 800 000 kr også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samlet inntekt på ca 650tusen, og har huslån på 2.4, pluss endel andre lån så vi er oppe i lån på totalt 2.9

 

Ikke noe luksus, men det går :) Har alt vi trenger og litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er veldig forskjellig fra bank til bank, hvilket forhold du har til banken (ingen inkasso,tidligere gjeld, stabilitet i økonomien din) og hvordan du fremstår når du søker lån.

Jeg er student og lever på lån fra lånekassen, og min sambo tjener kanskje 350.000 i året, og vi fikk innvilget et lån på 3.4 mill.

Før møtet hadde vi regnet ut et budsjett på forhånd hvor mye vi ville "tåle" av nedbetalingsavdrag og renter, og vi fikk vist dem at vi hadde tenkt igjennom dette mer enn hundre ganger og reflektert over vår fremtidige situasjon med et slikt stort lån.

En studievenninne av meg fikk også uka etter innvilget et lån på 3.3mill, på omtrent samme inntektsgrunnlag.

 

Møt personlig opp i banken,for å prate med dem. Du trenger ikke å søke på en fast sum, men bare ha et møte for å få oversikt over hvordan du/dere ligger ann og hvor mye dere eventuelt kan få i lån. De er som regel veldig hyggelig og behjelpelig.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har for tiden en inntekt på 650 000, egenkapital på 350 000-400 000 og får lån på 3 mill.

Jeg skal i jobb igjen til høsten og da får vi trolig mer i lån om vi vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samlet inntekt på ca 650tusen, og har huslån på 2.4, pluss endel andre lån så vi er oppe i lån på totalt 2.9