Gå til innhold

Er så lei av at foreldrene mine behandler min søsters unge som sin egen, mens de aldri gjør noe for meg!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir helt sjokkert over hvor mye de stiller opp for min søster og mannen mens de aldri passer mine unger! Jeg tror det er to år siden de passet mine barn en kveld, mens ungen til søstera mi blir tatt med over alt.. Skal de besøke oss tar de med ungen til søstera mi (for de trengte jo litt fri stakkars...).

 

De kommenterer stadig at jeg ser så sliten ut, men da kan de vel for f... spørre om jeg og mannen kanskje kunne trengt en helg for oss selv??? Jeg vet at jeg på mange måter kan skylde meg selv fordi jeg aldri spør - men jeg er født med dårlig samvittighet og når skal jeg kunne be om at de skal passe mine barn når de alltid er barnevakter fra før av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en slik venninne også. Som satt og hele tiden forventet at andre skal lese tankene hennes og spørre om å passe barna fordi hun er sliten. Istedenfor å spørre selv...

 

Hi...SPøR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres urettferdig ut!

 

Går det ikke an å legge inn noen hint? "xx er heldige som har så mye barnevakt, for min del så kunne jeg aldri tenkt meg å spørre om noe slikt for å plage dere selv om jeg er dritsliten!" Eller det var kanskje ikke så mye hint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Forskjellen er vel at din søster spør og du spør ikke. Dine foreldre tror sikkert at dere ikke trenger barnevakt og hjelp når du aldri spør om det. De er ikke tankelesere så om du vil ha hjelp så ber du om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemor og lillefrøken

Forskjellen er vel at din søster spør og du spør ikke. Dine foreldre tror sikkert at dere ikke trenger barnevakt og hjelp når du aldri spør om det. De er ikke tankelesere så om du vil ha hjelp så ber du om det.

 

For min del så kunne jeg ikke tenkt meg å spørre, fordi jeg ikke ber folk om tjenester med mindre det er absolutt nødvendig. Og synes det er like mye andres jobb å tilby seg hjelp, evt spørre om å få låne ungene.

 

Da ville jeg heller tatt det opp med dem. Jeg kunne sagt noe slik til min mor, at jeg ikke ønsket å be om hjelp, men at jeg syntes det var urettferdig behandling. Dette her betyr jo også at barnebarna kan føle seg urettferdig behandlet fordi noen kjenner besteforeldrene mye bedre og får være der mer på besøk, at de tror de bryr seg mer om de andre. Og det er jo en forståelig tolkning av et barn også.

 

Hilsen nr 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er nettopp det noe av det mest irritrende, søsteren min spør ikke en gang.. Sist vi var sammen spurte jeg om søsteren min jobbet siden de hadde med gutten deres? Neida de skulle bare slappe av, men de tenkte de kunne få slappe av litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Nå er nettopp det noe av det mest irritrende, søsteren min spør ikke en gang.. Sist vi var sammen spurte jeg om søsteren min jobbet siden de hadde med gutten deres? Neida de skulle bare slappe av, men de tenkte de kunne få slappe av litt...

 

Da er det urettferdig og du burde ta det opp med dem. Ikke hint, men si det til dem at du syns det er urettferdig at de tilbringer mer tid med dine søsters barn enn med dine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...