Gå til innhold

Hvor mye bør jeg bidra med på familiehytta?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannens foreldre har en hytte som de liker å bruke i sommerhalvåret. Vi (blant flere) er med innimellom. Foreløpig har vi ikke brukt hytta annet enn når foreldrene er der selv også.

 

Det er kjempefint der. Det er en hel masse arbeid som gjør at det er så fint. Det innebærer vedlikeholdsarbeid innvendig og utvendig av hytten og småhus, påbygging/utbedring, samt stor gressplen å vedlikeholde, frukttrær/busker/blomster, privat vei, fjære osv. Dette i tillegg til de mer dagligdagse ting som vasking inne, matlaging, oppvask for hånd mm.

 

Hvor mye bør egentlig jeg/vi bidra? Synes selv de "alltid" jobber med et eller annet, men selv synes jeg det er litt slitsomt å dra på hyttetur for å "jobbe".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest mulig, siden dere en dag arver ansvaret helt.

 

Jeg kunne klart meg uten :P Dessuten er det flere barn som vil være med på arven.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ville nok bidratt når jeg var der. Kan jo gjøre småting som er mest kos, slik at det ikke blir jobb. Matlaging, vasking, maling, stelle med trær og blomster osv.

 

Mine svigerforeldre har og en hytte, er ikke så mye vedlikehold på den enda, men vi hjelper til med dagligdagse ting når vi er der. Rydding, vasking, matlaging, ta inn ting til vinteren, eller ut etter vinteren, steller i hagen. Hadde vært unaturlig å ikke gjøre noe igrunn når vi er der.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre har en hytte vi bruker veldig lite, men vi er der noe. Jeg har en søster og hun har en egen hytte i nærheten som hennes familie vedlikeholder. Vi pleier sjelden å gjøre noe annet enn det daglige der, men det er litt fordi det meste av vedlikehold blir gjort i løpet av sommerferien og da er vi der maks 4-5dager og det er de eneste dagene det er barn der oppe, så da har alle ordentlig ferie de dagene. Når barna blir litt større blir det lettere for oss å bidra, så da kommer vi nok til å bidra mer enn vi gjør nå. Hvis hytta skal bli i familien er det jo vi som etterhvert må overta den også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...