Gå til innhold

Hva føler du barnet ditt lærer mest av?


Novadona

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva du synes barnet ditt lærer av? Vi har hatt en diskusjon hjemme, hvor pappa har Så lyst på fanzy fisher - Price play'n Learn opplegg. Vi har kanskje fire slike elektriske leker, hvor man trykker og utforsker (alle i prisklasse 3-600 kroner) Jeg synes det er nok til vår lille på 15 mnd, og føler heller vi burde investere mere tid i bøker og høytlesning for å stimulere læring. Ja, og tid med barnet hvor vi snakker og gjør vanlige gjøremål.

 

Typen ble vel egentlig enig, men hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar, det blir vel samme som vi mener. Og typen, etter litt prat. Han har ikke vokst opp med noen restriksjon på dette i sin oppvekst, men de hadde ikke mye av det heller. Tror jeg har det i fra oppveksten at mest mulig naturlig er best. Jeg tror at kreativiteten bare blir bedre med banale leker. Kanskje til og med mere "lat" om man får disse fanzy lekene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke en eneste slik elektrisk leke til vårt barn på den alderen. Jeg tror mye heller på kommunikasjon mellom barnet og andre. Lese, leke osv.

Vårt barn hadde faktisk et begynnende ordforråd ved 15 mnd. Vi leste og sang ekstremt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke begge deler?

 

Jenta mi som ble 3 år i dag (hurra :)) er kjempeglad i å lese bøker, vi leser med henne hver eneste dag. Hun er også veldig glad i rim og regler, og elsker å synge. Hun lærer forbausende fort nye sangtekster og regler, blir rent imponert rett som det er.

 

Men hun lærer også av elektriske duppedinger. Hun fikk Fisher Price sin laptop til barn da hun fylte 2 år og det tok ikke lang tid før hun kunne hele alfabetet, hun kjenner alle bokstavene og vet hva de heter, det har hun lært av den laptopen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere allerede har fire av denne sorten, så ville jeg tenke at dette holder. Tenk på alt det elektriske søppelet dette skaper!

 

Barn lærer masse av å bli lest for og å bli lekt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere allerede har fire av denne sorten, så ville jeg tenke at dette holder. Tenk på alt det elektriske søppelet dette skaper!

 

Barn lærer masse av å bli lest for og å bli lekt med.

 

Var ikke egentlig ute etter flere dårlige argumenter for hva jeg er i mot, vi er jo enige!

Men takk for svar: -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irismor

Vi leste, tegnet (strekmennesker, .. , - det er hele xxx fjes), trillet ball, gikk turer i skogen og pekte å fortalte hva som var hva.

Hun hadde også en del elektriske leker, men synes det var mye mere moro å bli lest for og tegnet med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder på barnet har litt å si for min del ,en 15 mnd tenker jeg at samspill med dere, og leker som kan brukes på mer enn en måte kan stimulere til videre utforskning og fantasi:)

Selv er jeg mest opptatt av å gi barna mine gode samspillsopplevelser og at de "lærer" gjennom å gjøre seg erfaringer. Synes ikke en plastleke som sier "hus" når man trykker på den kommer i nærheten av det. Men jeg er ikke totalt imot slike leker altså, mener bare at det som regel blir altfor mange av dem til slutt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...