Gå til innhold

Fy faen jeg hater virkelig regninger:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke hjelper det at man fikk endel mer i lønn denne måneden pga overtid og helligdagstillegg, regningene ryr jo bare inn i postkassen og som e-faktura i nettbanken:( Skulle virkelig ønske man kunne ta permisjon fra regninger i 3 måneder uten at de økte eller det kom inkassovarsel i posten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har mer utgifter enn inntekter, så bør du tenke litt over hva du bruker penger på. Hvis alt virkelig er skrapt inn til beinet (ingen abonnementer, trening, andre "luksusting"), så kanskje du bør tenke på å heve lønningsnivået. Ny jobb eller videreutdanning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få ned utgiftene da? :) Jeg har ikke hatt bil på 2 år feks. Og sparer det jeg før brukte på billån og bilutgifter, det jeg brukte på drivstoff kjøper jeg tog og busskort for :)

 

Gå gjennom matbudsjettet, kan dere kutte ned? Vi gikk fra å bruke 7500 til 4200 ved å bli mer bevisste og slutte med småhandling :)

 

Bytt strømlevrandør til en rimeligere?

Har dere de rette tlf abb`?

 

Kan dere ha med mindre kanalpakke, billigere nett?

Bytte forsikringsselskap?

 

Var kanskje ikke tips du var ute etter men :) det ga meg romsligere økonomi i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da naturlig at man må betale regninger! Det betyr jo at du må betale for noe du får.

 

Tips til å ikke bli frustrert over at regninger kommer: opprett en egen regningskonto som du (og evt. Mann/samboer) overfører automatisk fast beløp til rett etter at lønn/trygd er kommet inn på konto. Beløpet dere overfører regnes ut fra hva dere har i faste utgifter pr mnd. Budsjettskjema finner du på nett.

 

Deretter betales alle regninger fra denne kontoen og man trenger ikke bekymre seg for om man har penger til å betale regningene som som kommer.

 

Jeg og min mann har gjort dette siden vi flyttet sammen når vi var 19 og 20 år gammel og har aldri kranglet om penger. De pengene man har til overs på sin private konto disponerer man fritt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hjelper det at man fikk endel mer i lønn denne måneden pga overtid og helligdagstillegg, regningene ryr jo bare inn i postkassen og som e-faktura i nettbanken:( Skulle virkelig ønske man kunne ta permisjon fra regninger i 3 måneder uten at de økte eller det kom inkassovarsel i posten!

 

Kjenner den følelsen ja. Jeg er syk og har sykt barn. Alene med barna og bf har stukket til utlandet for å slippe å betale barnebidrag eller ha noe med barna å gjøre.

Problemet var at han stakk også av fra gjeld som han bl annet hadde tatt opp i mitt navn. men fordi jeg ikke kan bevise at det ikke var jeg som tok det opp og brukte pengene har jeg den gjelden jeg visste om, den han lagde og alle utgifter til behandlinger (alle går desverre ikke under folketrygden), alt barna trenger, husleie, bhg og alt annet.

 

Her strekker aldri pengene til. Jeg har ikke ting jeg ikke må ha. Men jeg går desverre i minus hver mnd.

Jeg er utrolig takknemelig for at vi bor i norge akkurat nå for ellers hadde vi overhode ikke klart det. Men det er jaggu ikke lett å holde hodet over vannet når man hele tiden må leve på minimum, hele tiden må se barna gå uten det "alle" andre har. Hele tiden ser at penga ikke strekker til.

Og ikke er frisk i tilegg.

 

Hver gang jeg bruker penger til behandling som er til meg føler jeg skyldsfølelse fordi jeg har regninger som må betales.

Men om jeg ikke gjør noe for helsa blir jeg ihvertfall ikke frisk og blir jeg ikke frisk (nok) så kommer jeg meg ikke ut i jobb igjen og da blir vi sittende fast der vi er nå. Og bare tanken på det er knusende. Både fordi det ville bety å leve på et minimum resten av livet. men også fordi jeg trenger og ønsker å gjøre noe for de pengene som kommer inn. Jeg vil jobbe.

 

Tenk om man kunne oppleve at det ikke kom regninger bare en mnd, eller at jeg ved et eller annet mirakel skulle få nok penger bare en mnd til at alt var betalt og jeg hadde litt ekstra igjen. Ja regninger er noe herk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...