Gå til innhold

Her er en gåte på en måte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig, virkelig greid gåten på linken. Noen andre?

Jepp, tyskeren eide fiskene, (linken)

å her kom jeg frem til at det var tyskeren som eide sebraen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en til. :)

På loftet er det tre lyspærer. På veggen i etasjen under er det tre lysbrytere. På loftet har det gått en lyspære. Hvordan skal man klare å finne ut hvilken lysbryter som hører til denne pæra hvis man bare får lov til å gå og sjekke én gang? :)

Skrevet

Den med husene og forskjellige nasjonaliteter osv har jeg grubla over leeeenge, finnes en link til den på nettet som går det litt "enklere" for da kan man flytte gjenstandene til forskjellige hus, lettere å holde orden da. Men har fortsatt ikke svaret.. Skal se om jeg finner linken.... (mistenker at det er et latterigt enkelt svar, at vi egentlig ikke trenger å drive å flytte ting til rett hus?)

Jeg laga kolonner, og fylte inn etterhvert... husker ikke svaret lengre, og brukte ganske lang tid. Men mener kolonnene ble 5x5. Er einstein som laga den om jeg ikke tar feil?

Skrevet

Først slår du på to av lysbryterne, venter en stund før du slår den av igjen. Deretter skrur du på den siste lysbryteren, og går opp på loftet. Den lyspæren som er kald og slukket er lyspæren som er gått?

Skrevet

Den med husene og forskjellige nasjonaliteter osv har jeg grubla over leeeenge, finnes en link til den på nettet som går det litt "enklere" for da kan man flytte gjenstandene til forskjellige hus, lettere å holde orden da. Men har fortsatt ikke svaret.. Skal se om jeg finner linken.... (mistenker at det er et latterigt enkelt svar, at vi egentlig ikke trenger å drive å flytte ting til rett hus?)

Jeg laga kolonner, og fylte inn etterhvert... husker ikke svaret lengre, og brukte ganske lang tid. Men mener kolonnene ble 5x5. Er einstein som laga den om jeg ikke tar feil?

tror ikke det er en annen måte enn å nøste opp infoen nei...

Skrevet

Hotellet er ikke brent ned, det er brent opp og bilen er nedbrent og katten stakk av han hoppet i undergrunnen , mens mannen ble forkullet i det bortbrente toget, var bare fingrene med hanskene som overlevde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...