Gjest Ingen skal få! Skrevet 12. februar 2012 #26 Skrevet 12. februar 2012 Aha, men det er jo ikke logisk!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #27 Skrevet 12. februar 2012 Mannen var ikke i fare, men hun manglet en finger ja Er det et hevnmotiv? Hadde kvinnen gjort noe mot mannen en gang? Har mannen ansvar for at kvinnen manglet en finger? Har de vært nær hverandre tidligere i livet? Familie eller forhold? Slapp mannen å sone fordi han ble ansett som uskyldig? Eller hadde han så gode grunner til å begå drapet at det ikke er å se på som en forbrytelse?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #28 Skrevet 12. februar 2012 Kvinnen er mannens ekskone. Mannen trodde han livet av henne for en god tid tilbake og kuttet av henne fingeren for å få av henne ringen. Når kvinnen tar hanskene av ser han at hun mangler en finger og innser at det er ekskonen. Plottet i historien er at mannen allerede er dømt og har sonet for drapet på kvinnen, men siden hun ikke var død så kunne han drepe henne uten å sone. Man kan ikke sone for den samme forbrytelsen 2 ganger! Denne høres enda mer logisk ut, hehe.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 12. februar 2012 #29 Skrevet 12. februar 2012 Så flink dere er! Hun kuttet av seg fingeren selv, gravde den ned, og han ble tatt for "mordet" på henne og sonet dommen. Når han ser henne igjen, kjenner han henne igjen på den manglende fingeren og dreper henne. Men slipper fri siden han alt har sonet for drap på henne
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 12. februar 2012 #30 Skrevet 12. februar 2012 Ok, den er ikke logisk, logisk, men det kunne vel teknisk sett kanskje ha skjedd. I hvertfall i USA
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #31 Skrevet 12. februar 2012 Dette var gøy. Flere som har andre gåter?
ellen-propellen Skrevet 12. februar 2012 #32 Skrevet 12. februar 2012 Den har du vel stjelt fra frustrerte fruer? Nesten ihvertfall
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 12. februar 2012 #33 Skrevet 12. februar 2012 Den har du vel stjelt fra frustrerte fruer? Nesten ihvertfall Nei, denne hørte jeg for første gang da jeg var 16-17 år (er 31 år nå), så den er gammel Jeg kan mange slike. Elsker sånne gjettegåter, men er litt vanskelig over nett da. Gøyere på fest når alle er småfulle og skal gjette og kommer med de mest utrolige teorier, hehe... Ok, en til: Det ligger en død mann i ørkenen. Ved siden av ham ligger det en halv fyrstikk. Hva har skjedd? ps, om man tar disse med venner, så skal vennene kun stille ja/nei spørsmål.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 12. februar 2012 #34 Skrevet 12. februar 2012 Den har du vel stjelt fra frustrerte fruer? Nesten ihvertfall Nei, denne hørte jeg for første gang da jeg var 16-17 år (er 31 år nå), så den er gammel Jeg kan mange slike. Elsker sånne gjettegåter, men er litt vanskelig over nett da. Gøyere på fest når alle er småfulle og skal gjette og kommer med de mest utrolige teorier, hehe... Ok, en til: Det ligger en død mann i ørkenen. Ved siden av ham ligger det en halv fyrstikk. Hva har skjedd? ps, om man tar disse med venner, så skal vennene kun stille ja/nei spørsmål. Han trakk den korteste fyrstikken?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 12. februar 2012 #35 Skrevet 12. februar 2012 Han trakk den korteste fyrstikken? Ja, det er vesentlig, men hva mer har skjedd?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 12. februar 2012 #36 Skrevet 12. februar 2012 Han trakk den korteste fyrstikken? Ja, det er vesentlig, men hva mer har skjedd? Satser på at det var han som måtte hoppe ut av flyet eller noe
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 12. februar 2012 #37 Skrevet 12. februar 2012 Satser på at det var han som måtte hoppe ut av flyet eller noe Noe sånt, ikke fly. Og hvorfor?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 12. februar 2012 #38 Skrevet 12. februar 2012 Satser på at det var han som måtte hoppe ut av flyet eller noe Noe sånt, ikke fly. Og hvorfor? Nå ble det litt masete og jeg vet ikke. Sikkert noen andre som vet
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 12. februar 2012 #39 Skrevet 12. februar 2012 Vil logge av nå, så svarer med en gang Han og en venn fløy i luftballong, men begynte å synke. Først kastet de ut alle klær og annet utstyr, men til slutt innså de at en måtte hoppe for å redde den andre. Han trakk den korteste fyrstikken.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #40 Skrevet 12. februar 2012 Fra en luftballong, fordi dem mistet tyngden. Så alle måtte trekke fyrstikker og den som fikk enten den lengste eller kortest måtte enten hoppe eller bli kastet av...Vill gjetning.
I scream for icecream! Skrevet 12. februar 2012 #41 Skrevet 12. februar 2012 Jeg har en gåte! Idét mannen parkerer bilen foran hotellet, skjønner han at han har gått konkurs. Hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #42 Skrevet 12. februar 2012 Gammel gåte, og mange har sikkert hørt den før. Ikke avslør svaret hvis du kan den. En mann og hans sønn er ute for en bilulykke. Mannen blir drept og gutten blir hardt skadet. Han blir fraktet til sykehus, hvor han må opereres. Legen som skal foreta operasjonen kommer inn på operasjonssalen, får se gutten som ligger på bordet og sier: «Denne jobben greier jeg ikke; jeg kan ikke operere min egen sønn.» Hvordan kan det henge sammen? Tenkte automatisk at det var litt sært om mora fortsatt var på jobb om mannen var død. Sikkert en fin gåte p¨å 50tallet da menn var leger og kvinner sykesøstre. I dag vil svaret også kunne være at legen er en homofil mann og at han og den døde har adoptert gutten sammen.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #43 Skrevet 12. februar 2012 Så flink dere er! Hun kuttet av seg fingeren selv, gravde den ned, og han ble tatt for "mordet" på henne og sonet dommen. Når han ser henne igjen, kjenner han henne igjen på den manglende fingeren og dreper henne. Men slipper fri siden han alt har sonet for drap på henne Er ikke det nøyaktig det som skjedde på frustrerte fruer?
Cimorene Skrevet 12. februar 2012 #44 Skrevet 12. februar 2012 Jeg har en gåte! Idét mannen parkerer bilen foran hotellet, skjønner han at han har gått konkurs. Hvorfor? Hotellet er brent ned?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #45 Skrevet 12. februar 2012 Jeg har en gåte! Idét mannen parkerer bilen foran hotellet, skjønner han at han har gått konkurs. Hvorfor? Hotellet er brent ned? Gjetter på dette jeg også.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #46 Skrevet 12. februar 2012 Jeg fant denne: En mann og hans kone drar på en biltur. Uheldigvis går bilen tom for bensin. Mannen drar for å hente hjelp, men før han drar, sier han til kona at hun ikke skal åpne døra for noen, ikke en eneste en, selv om det er en bekjent, bortsett fra mannen selv. Kona hører på ham. Dørene blir låst. Når mannen kommer tilbake, er kona død og en fremmed er i bilen. Spørsmålene er: Hvordan døde kona? Hvordan kom den fremmede inn? Hvem er den fremmede? Bilen har ikke fått noen skader.
I scream for icecream! Skrevet 12. februar 2012 #47 Skrevet 12. februar 2012 Nei, hotellet er ikke brent ned.
Gjest Ganske Skrevet 12. februar 2012 #48 Skrevet 12. februar 2012 Flere som har spillt Mind Trap her inne ja
kroi Skrevet 12. februar 2012 #49 Skrevet 12. februar 2012 Om den bilen - jeg tror mannen har betalt en leiemorder til å drepe kona. Han var gjemt i bagasjerommet med inngang til kupeen.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #50 Skrevet 12. februar 2012 Om den bilen - jeg tror mannen har betalt en leiemorder til å drepe kona. Han var gjemt i bagasjerommet med inngang til kupeen. tenkte også at noen har gjemt seg i bilen. Men hvis det er en leiemorder, hvorfor skulle mannen komt tilbake? Og da er det jo ikke egentlig en "fremmed"? eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå