Gå til innhold

Her er en gåte på en måte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gammel gåte, og mange har sikkert hørt den før. Ikke avslør svaret hvis du kan den.

En mann og hans sønn er ute for en bilulykke. Mannen blir drept og gutten blir hardt skadet. Han blir fraktet til sykehus, hvor han må opereres. Legen som skal foreta operasjonen kommer inn på operasjonssalen, får se gutten som ligger på bordet og sier: «Denne jobben greier jeg ikke; jeg kan ikke operere min egen sønn.»

Hvordan kan det henge sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Doktoren er moren. Grøsser av at det skal være en gåte i 2012. Som om kvinner ikke kan utdanne seg til å bli leger?!

Skrevet

Lege er mammaen :)

En annen:

En mann og en kvinne sitter i samme vogn på et tog. Kvinnen tar av seg hanskene, og toget kjører inn i en tunnel. Da de er ute av tunnelen er kvinnen drept. Mannen blir arrestert, men blir senere sluppet fri til tross for at det ikke er noen tvil om at han er morderen. Hvordan kan det ha seg?

Skrevet

Tok dere den så lett, eller gikk dere glipp av det om å ikke avsløre svaret hvis man hadde hørt den før?

Skrevet
En mann og en kvinne sitter i samme vogn på et tog. Kvinnen tar av seg hanskene, og toget kjører inn i en tunnel. Da de er ute av tunnelen er kvinnen drept. Mannen blir arrestert, men blir senere sluppet fri til tross for at det ikke er noen tvil om at han er morderen. Hvordan kan det ha seg?

Er det vesentlig, dette med at kvinnen tar av seg hanskene?

Skrevet

Tok den så lett. Er det virkelig vanskelig for mennesker å tenke at når faren var med sønnen og legen ikke kunne operere sønnen sin, så var legen moren? Virkelig?

Skrevet

Det med lege-gåten tok en lærer da vi gikk på ungdomskolen, bare at han formulerte siste setningen: men det er jo sønnen min.

Da satt vi en gjeng og gjettet: stefar, adoptivfar etc. Tenkte ikke på at det er moren.

Men gåten til Alva: har ikke peiling.

Skrevet

Ja, at hanskene blir tatt av er vesentlig ;)

Skrevet

Ja, at hanskene blir tatt av er vesentlig ;)

Hun utfordret ham til duell og tapte ?

Skrevet

Nei

Skrevet

Tror det samme som Annie nr 9, hun hadde en pistol eller noe inni hanskene; dermed handlet han i nødverge?

Eller..?

Skrevet

Nope, hun tok bare av seg hanskene ;)

Skrevet

Kvinnen og mannen er samme person?

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Mannen tar på seg hanskene. Ergo ingen fingeravtrykk

Skrevet

Mannen tar på seg hanskene. Ergo ingen fingeravtrykk

Høres mer logisk ut ja :)

Spent på hva svaret er!

Skrevet

Nei, dere er ikke en gang i nærheten, hehe.. Svaret er på en måte logisk og ordentlig, men man må nok tenke litt utenom boksen likevel.

Hint: Mannen kjente plutselig igjen kvinnen

Skrevet

Hadde hun et kjennetegn på hendene? En ring? Et arr? Manglet en finger?

Var mannen i fare? Drepte han henne i selvforsvar?

Skrevet

Mannen var ikke i fare, men hun manglet en finger ja :)

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Og da bare måtte han drepe henne? Siiiiiii det

Skrevet

Neeeeeiiiii, moroen er jo å gjette litt da! :P

Ok, tenk litt da. Han kjente henne igjen fordi hun manglet en finger. Hvorfor manglet hun en finger? Hvorfor slapp han fri etter å ha drept henne?

Skrevet

Jeg tenker at hun må ha dødd av et uhell forårsaket av mannen, siden han ble sluppet fri til tross for at han er morderen.

Sluppet fri -> han hoppet av toget

Det med hanskene har jeg litt problemer med...

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Kvinnen er mannens ekskone. Mannen trodde han livet av henne for en god tid tilbake og kuttet av henne fingeren for å få av henne ringen. Når kvinnen tar hanskene av ser han at hun mangler en finger og innser at det er ekskonen.

Plottet i historien er at mannen allerede er dømt og har sonet for drapet på kvinnen, men siden hun ikke var død så kunne han drepe henne uten å sone. Man kan ikke sone for den samme forbrytelsen 2 ganger!

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Var hun en kjent morder? Aner ikke, det her er ulogisk. Om du ikke skriver det her så pm meg. Jeg har lungebetennelse og orker ikke tenke mer!

Skrevet

Hun hadde facket sin egen død tidligere,og hun hadde allerede sonet drap på henne men da uskyldig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...