Gå til innhold

Noen her som har fullammet baby til 6 mnd uten å måtte amme ofte om natta?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Babyen min er nå 5,5 mnd. Hun ammes 5 ganger om dagen og 1 gang om natta og greier seg fint med dette, legger på seg som hun skal.

 

Er det uvanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minstejenta mi ble ammet en gang om natta fra hun var 5-6 uker gammel og frem til hun var ca 15 mnd gammel, da gadd hun ikke ta puppen lenger.

 

Fra hun var ca 6-7 mnd gammel begynte vi introdusere fast føde, men hun ble ammet 2-5 ganger på dagtid helt til vi sluttet å amme.

 

Nattavvente henne aldri, for det plaget meg overhodet ikke å amme henne i 5-10 min en gang i løpet av natta. Jeg løftet henne tilbake i hennes seng etterpå og både jeg og henne sovnet greit igjen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstegutten min ammet jeg en gang om natta fra han var ca 3mnd. Han ble også fullammet til 6mnd uten problemer med vekta. Jeg orket heller ikke tanken på å styre med nattamming, men ved at jeg ga smokken den ene gangen han våknet fast på natta da han var ca8mnd, sovnet han igjen med en gang og etter 2-3netter var "uvanen" hans med å våkne borte.

 

Yngstemann derimot er en helt annen historie, men han også ble fullammet til han var ca6mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mellomste ble fullammet i 6 mnd. Hun sov hele natten uten å våkne (ca 12 timer) fra dag 1. Hun ble aldri nattammet - sett bort i fra kanskje 10 netter tilsammen på de 16 mnd jeg ammet henne;) Hun la likevel på seg det hun skulle og enda mer til.

 

Jeg vil si vi er heldig som slipper å amme en gang i timen, både natt og dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde pre- og dysmatur baby og "fullammet" (jeg måtte pumpe og gi på flaske en del fordi hun var for svak i starten til å få alt direkte). Ved 3,5 mnd fant hun ut at hun skulle hoppe over et måltid på natten og da ble det 6 timer mellom hver av disse ammingene på den tiden av døgnet. Ved ca 5 mnd var det vel oppe i litt over 7 timer uten mat. Hun vokste seg likevel stor og var bare litt lettere enn gjennom snitt, men innenfor normalen ved 1 år. Hun nattavvente seg selv videre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...