Gå til innhold

Min mor liker ikke...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

..navnet vi har valgt på jenta vi venter. Har lufttet navnet for alle i familien og noen venner og alle liker det bortsett fra mamma, hun klarer det ikke og syns ikke det er et ordentlig navn. Min mann og jeg elsker navnet, men nå klarer jeg liksom ikke beholde navnet når jeg vet at min mor ikke liker det. Og jeg vet hun ikke vil venne seg til det heller, for hun likte ikke min bror sitt navnevalg og det står hun for enda. Så hva gjør jeg ? Noen som har holdt på navnet uansett ? hvordan har det gått og hvordan føler du det er å bruke navnet ? Jeg er så nær min mor at det betyr veldig mye for meg at hun liker navnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm litt vanskelig å si hva du skal gjøre, kan jo hende navnet er så jævli at jeg hadde holdt med moren din liksom. Du må nesten fortelle hva navnet er, og navnet til nevøen din. Er begge jævlige så har du kanskje en fornuftig mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var heller ikke spesielt begeistret for navnet til datteren min, men det var aldri aktuelt å la det få noe å si for valget. Gå for det dere liker, det er dere som skal velge. Hun har valgt navn til deg og dine søsken, det får da holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er litt dårlig gjort av mora di å si sånn jeg.det er jo deres valg og det burde hun respektere og ikke "ødelegge" navnet ved å si sånn. Vi har valgt et litt utradisjonellt navn, Lilje. Og noen liker det, mens andre ikke. Moren min har sagt at hun venner seg til det. Så hun falt ikke for det med en gang, men som de fleste navn man ikke liker med en gang, så blir man vant med det. Og til slutt så kunne det ikke vært noe annet navn.

 

Jeg bryr meg også om hva andre mener, litt for mye noen ganger. Så er ikke no koselig å bruke et navn som noen ikke liker. Spesielt noen så nære som moren din. Syns hun burde holdt det for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet vi har lyst på er Meline og min bror sitt navnevalg var Nicklas. Ikke de mest utradisjonelle navnene, selv om mitt kanskje er litt mer uvanlig, noe vi synes var kosli, at ikke alle het det.

 

Vil liksom ikke at mamma må venne seg til navnet.. uff, dette er vanskelig!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du voksen og mamma snart, så nå er det virkelig på tide å slutte å la mor dominere. Det er du, barnet og mannen som teller og dere har et navn som dere liker. At moren din det hele tatt får seg til å si at hun ikke liker navnet dere har valgt, sier meg at hun er temmelig lite fintfølende; hun er direkte hensynsløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine foreldre gjorde det på meg. Farmor likte ikke navnet mitt i det hele tatt. Om hun gjør det nå sånn ærligtalt aner jeg ikke, aldri hørt noe om fra henne :-p

 

Heter Wenche forresten. Ikke så spesielt at det gjør noe synes jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet vi har lyst på er Meline og min bror sitt navnevalg var Nicklas. Ikke de mest utradisjonelle navnene, selv om mitt kanskje er litt mer uvanlig, noe vi synes var kosli, at ikke alle het det.

 

Vil liksom ikke at mamma må venne seg til navnet.. uff, dette er vanskelig!

 

HI

 

Har hørt verre navn, men for meg så minner navnet veldig om melena (blodig avføring). Jeg skjønner egentlig at moren din ikke liker navnet. Men hun kunne kanskje holdt det for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi gjorde navnevalget på våre barn på en grei måte. Jeg og barnefaren ble enig om navn like før fødselen til barna våre, og det valget var hemmelig til barna var ute av magen. Da presenterte vi barnet til jordmor og leger med navn. Og deretter sendte barnefar melding til familien med navnet til nyfødte, vekt og mål. Vi skal gjøre det slik nå også. Jeg vil ikke at resten av familien og venner skal være med og bestemme navnet, men nå kan det hende at vi hører litt på storesøster på 10 år. Men ellers mener jeg at det ikke er noe som andre har noe med.

Jeg synes dere skal stå for det navnet dere har valgt. Og det er egentlig ikke ingen andre enn dere som foreldre, som kan bestemme noe som er så viktig.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Navnet vi har lyst på er Meline og min bror sitt navnevalg var Nicklas. Ikke de mest utradisjonelle navnene, selv om mitt kanskje er litt mer uvanlig, noe vi synes var kosli, at ikke alle het det.

 

Vil liksom ikke at mamma må venne seg til navnet.. uff, dette er vanskelig!

 

HI

 

Hei, jeg syns absolutt ikke det var stygge navn, aldri hørt Meline før, men skjønner ikke hvorfor hun skal legge seg slik opp i noe som er deres valg. Egentlig ganske respektløst. Kall henne det DERE vil. Meline er kjempe fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet er jo noe som du og barnefar skal bestemme, Syns meline var kjempefint(Nicklas også for den saks skyld), og syns det er dårlig gjort av moren din at hun legger seg opp i det, og sier noe så respektløst.Det er noe som heter "navnet skjemmer ingen"..

Stå for d valget dere har lyst til å ta, d er tross alt DERES barn, om hun ikke venner seg til navnet får bli hennes problem.

Har alltid bestemt navnet uten å røpe det før barnet er født, spør ikke om den og den syns d er pent navn, vi er voksne og greier å ta egne og kloke avgjørelser.

 

Lykke til:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt navn alle de eldre i familien har hatt problemer med. Men de venner seg til det ihvertfall;) Om de liker navnene eller ikke bryr jeg meg ikke om,-VI liker dem:) Nei, vi må gjøre våre egne valg og kutte navlestrengen. Det er det det handler om, å bli voksen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Familien vår fikk vite navnet etter at ungen var født. Det hjelper ikke HI, men er kanskje tips til andre her? Vi valgte relativt tradisjonelt, men tror ingen hadde protestert om vi var litt mer kreative heller, når ungen først har fått navnet blir alle fort vant til det.

 

Jeg like ikke Melina så godt, men det er fordi det er for likt melena - latin for svart (blodig) avføring. Men nå er jeg lege, så er vel litt miljøskadet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på deres valg, blås i hva moren din mener. Hun blir vant til det!

 

Jeg er selv "offer" for navnebytte som følge av at min farmor ikke kunne fordra navnet foreldrene mine valgte til meg først.

De valgte å høre på henne, og byttet navn på meg da jeg var noen uker gammel.

 

Fortsatt mener både moren min og jeg at jeg hadde passet LANGT bedre til det navnet de først hadde valgt til meg.

(Navnet de hadde valgt var et tøft, men gammelt og tradisjonsrikt navn - mens det jeg endte opp med var et gørrkjedelig trendnavn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får også assosiasjonen Melena (også miljøskadd), men hadde det ikke vært for jobben -så hadde det vært fint. :)

 

Enig med andre her, ikke la deg dominere av mor. Elsker dere navnet, så er det riktig for dere.

 

Vi har også valgt å ikke gå ut med endelig navnevalg, spesielt fordi dette ikke er første gangen noen skriver om familie som "hater" valget deres....

 

Håper det løser seg for HI! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...