Gjest Heartbroken Skrevet 12. februar 2012 #1 Skrevet 12. februar 2012 Jeg er så barnslig at jeg elsker å få oppmerksomheter på bursdager, morsdag og til jul. Her inne skal man visst ikke forvente noe som helst og mange opplyser med stolthet at julegaver, nei det gir vi da ikke hverandre og morsdag er noe kommersielt tull! Jeg ser jo poenget med å vise omtanke og oppmerksomhet i hverdagen, og det er mannen min ganske flink til, men det er da gøy å bli gjort litt stas på ellers også? Mors/farsdag har jeg gode minner om fra da jeg var liten, og det har vært viktig for meg å gi barna mine samme minnene. Siden jeg har bursdag i februar har det aldri vært snakk om noen dyre gaver, men små oppmerksomheter har jeg alltid fått - og satt stor pris på! Til jul har jeg ansvar for alle gavene, både til min og hans familie, så da syns jeg det er koselig med en gave under treet som jeg ikke har hatt ansvar for. Bursdag har vært spesielt for meg helt siden jeg var liten, og jeg hadde nok blir barnslig skuffet om jeg ikke hadde fått en skikkelig fin gave på MIN dag Er jeg faktisk ganske alene om å forvente små oppmerksomheter og gaver på merkedagene gjennom året? Ps - Jeg forventer faktisk blomster på bryllupsdagen og
Diddels Skrevet 12. februar 2012 #2 Skrevet 12. februar 2012 Elsker også gaver, eller kort osv. Vanligvis skriver jeg til og med ønskelste før morsdagen men valentinsdag er ikke så nøye. En bursdag uten gaver hadde vært kjipt, da forventer jeg å bli nedrent av meldinger på både mobil og face. En jul uten julegave ifra mannen min er utenkelig! Og selvsagt vil jeg ha gaver når jeg føder barn også. Så på et annet forum at det var visst skikkelig neitakk! men jeg sier jatakk til gaver asså ^.^
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #3 Skrevet 12. februar 2012 Synes det er rimelig sært å forvente ja... har slutta å forvente bursdagsgaver, noe bra i julegaver og hvertfall ikke noe på andre merkedager. Det jeg ønsker meg oog vil ha kjøper jeg selv, så unngår man skuffelser. Er blitt mindre og mindre materialistisk opp gjennom årene, og ønsker heller at kjæresten gjør noe fint for meg ( typ, inviterer meg med å date) istedet for å kjøpe gaver. Jeg er kjempeung enda, men jeg hater gaver av en eller annen grunn..
Gjest Heartbroken Skrevet 12. februar 2012 #4 Skrevet 12. februar 2012 Synes det er rimelig sært å forvente ja... har slutta å forvente bursdagsgaver, noe bra i julegaver og hvertfall ikke noe på andre merkedager. Det jeg ønsker meg oog vil ha kjøper jeg selv, så unngår man skuffelser. Er blitt mindre og mindre materialistisk opp gjennom årene, og ønsker heller at kjæresten gjør noe fint for meg ( typ, inviterer meg med å date) istedet for å kjøpe gaver. Jeg er kjempeung enda, men jeg hater gaver av en eller annen grunn.. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har blitt skuffet over en eneste gave i hele mitt liv! Det at noen har tatt seg bryet med å tenke over hva som kan gjøre meg glad for så å gå ut og kjøpe/lage gjør hver gave spesiell. Og det ene utelukker da ikke det andre! Selv om jeg "forventer" å få gaver til merkedagene, betyr ikke det at vi ikke setter pris på hverandre i hverdagen i tillegg. Sier som Ole Brum - jatakk, begge deler
Himmel og hav Skrevet 12. februar 2012 #5 Skrevet 12. februar 2012 Jeg er så enig med deg, Heartbroken! Gaver er moro, og jeg elsker å bli overrasket. Det spiller faktisk mindre rolle hva som er inni gavene, det er mest det at noen har tenkt på meg og planlagt noe for å glede meg. Og glad blir jeg, barnslig glad faktisk Heldigvis har jeg mann og barn som ser det på samme måten, og derfor benytter vi gjerne anledningen til å gjøre stas på hverandre.
Gjest sug lut Skrevet 12. februar 2012 #6 Skrevet 12. februar 2012 Gaver er alltid stas. Uansett når og hva.
Mandalas Skrevet 12. februar 2012 #7 Skrevet 12. februar 2012 Jeg er en av de som ikke syns det er så viktig med gaver på morsdag, bursdag etc. Men det er likevel ikke ensbetydende med at jeg hater å få gaver generelt Gaver, og det å bli satt pris på er selvsagt veldig oppfriskende og herlig. Jeg er som deg og blir ikke skuffet over noen gaver, uansett hva det er. Likevel liker jeg ikke oppkonstruerte dager da det forventes ditt eller datt. Ikke fordi det er "en kommersiell dag der handelsstanden bare vil vi skal bruke penger", det argumentet kjører jeg sjelden med Jeg syns bare ikke om dager da man "må" være romantiske, glade, ekstra lykkelige etc. Kanskje fordi jeg selv er så elendig på å gjøre stas på andre på sånne dager og forstår at jeg derfor ikke kan forvente så mye av andre heller
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 12. februar 2012 #8 Skrevet 12. februar 2012 Jeg er en av de som faktisk forventer å få gave på visse dager, som f.eks til bursdager og jul. Forventingen ligger jo ikke i at jeg er grisk eller har et forvridd syn på at det er gaver alt handler om, men rett og slett fordi det er noe jeg alltid har fått og fordi det er en del av det sosiale samfunnet vårt å gi gaver til slike dager. Så for min del er det sært når noen sier at de ikke forventer å få noen gaver i det hele tatt til f.eks jul. Da tenker jeg for meg selv at enten så kan de ikke være vandt med det, eller så tenker vi på ordet forventing på litt ulike måter. For meg er det å ha en forventning at jeg regner med at noe skjer, og jeg regner jo faktisk med å få julegaver siden det er noe jeg alltid får. Hva legger dere andre i begrepet da? Ble kanskje litt på sidelinjen dette, men har lurt på det mange ganger når noen skriver at de ikke forventer noe som helst. Greit nok med morsdag, bryllupsdag ol, men bursdager og jul...?
Gjest Tullmusa83 Skrevet 12. februar 2012 #9 Skrevet 12. februar 2012 Digger gaver og oppmerksomhet. Bådde jul og bursdag. Dette er min første morsdag, men ville blitt skuffet om det ikke hadde vanket gave. Valentines skiter vi i, men så ble vi i lag 7 mars så ville blitt rart om vi skulle feiret valentines stort også feiret årsdage stort under 3 uker etterpå så vi prioriterer vår dag. Skal også nevnes at jeg i mange år som singel gledet meg til å ha type slik at valentines kunne være bare tull uten at jeg framsto som en bitter enslig dame
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 12. februar 2012 #10 Skrevet 12. februar 2012 Jeg synes gave hører til på jul og bursdag, og mottar gjerne også en på morsdag eller valentines,.men de to siste er ikke noe jeg synes er nødvendig. Kort hører med uansett, synes jeg. Jeg blir som regel altid glad for gaver, foruten hvis vi har dårlig råd og mannen kjøper noe jeg strengt tatt kunne klart meg uten.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #11 Skrevet 12. februar 2012 Gaver er alltid gøy, og det er som oftes de små gavene som er kosligst syns jeg. Julegaven jeg blir gladest for er tova ulltøffler, det får jeg hvert år av min mor så selv om det aldri er noen overraskelse blir jeg like glad. Min mor har hintet frempå at jeg kan godt ønske meg noe annet, men jeg ønsker meg det faktisk hver jul. Når de er åpnet og tatt på beina kommer julestemningen for fult. (jeg sliter ut mange slike par hvert år) Jeg forventer å bli husket på min bursdag, men noen stor gave forventer jeg ikke. Men feire meg selv er jeg ikke noe glad i, bursdager for andre er gøy å ordne til men ikke til meg selv. Så heldigvis er det flere barn i min familie som har bursdag rett rundt min, så min har jeg sluttet å feire. Blir ikke aktuelt å feire 3 bursdager på 3 forskjellige steder når vi bor ett stykke unna de andre, så jeg får gavene mine i de 2 andre bursdagene. (åpner de hjemme på min dag da) Idag har jeg fått kort fra minsta og hun plukket ned ett bilde på veggen hun har malt tidligere og pakket det inn til meg. Det var det fineste maleriet hun noen gang hadde malt, så hun ville gi det til meg. Men jeg ble kjempe glad, ett herlig kort med masse skrivefeil og pent pyntet pakke. Ei super stolt jente og mange gode koser. Skal ikke så mye til for å glede meg, syns det er hyggligere at ungene skriver ett kort enn at gubben kjøper ett eller annet ungene ikke aner hva er. Bryllupsdag merkeres ikke her, om jeg ikke plutselig husker på det. Har nok med å huske mine foreldre sine, for jeg må hjelpe pappa å huske på den. Mamma forventer seg nemlig gave, og jeg får høre klagingen om han har glemt det. Så for å slippe det så må jeg hjelpe han å huske. Samme med bursdag og jul... hehe. Så derfor har meg og min mann blitt enige om å glemme denne dagen, skulle vi huske det og vil gjøre noe så gjør vi noe ut av det men ingen av oss forventer noe.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #12 Skrevet 12. februar 2012 Elsker også å få gaver, men forventer ikke. Det gjør at jeg setter veldig mer pris på gaven når jeg får det. Så derfor har heller ikke jeg blitt skuffet av gavene jeg har fått...hvertfall hittil. Har flinke brødre og venner som kjøper det jeg ønsker meg. Fikk en liten gave av sønnen min i dag. Hadde ikke forventet det, så gleden ble ekstra stor da han kom med gaven
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå