Gå til innhold

Bare oss som ikke "feirer" morsdag?

Anbefalte innlegg

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

Ser ut som (både her og på facebook) at "alle" markerer morsdagen på en, eller gjerne flere, måter. -og at enda flere blir skuffet om mannen ikke skjemmer dem bort i dag.

Jeg er oppvokst med at vi ikke feiret denne dagen, men vi måtte jo alltid tegne kort til mamma (og pappa på farsdagen) på skolen da, så litt fikk de jo! Kan ikke huske noen annen markering, og selv har jeg aldri brydd meg om disse dagene. I løpet av de 11 årene jeg har vært mamma har jeg fått 2 kort, og det var fordi gutten var hos sin farmor som virkelig FEIRER alle sånne dager! :D

I dag var jeg på jobb noen timer fra morgenkvisten, og mannen min var hjemme med ungene, nå har vi bytta; mannen er borte med de to eldste ,og jag er hjemme med babyen. Senere skal vi spise restemiddag før vi skal i svømmehallen! En helt vanlig søndag altså! ;)

MEN takke seg til mors- farsdag da, framfor valentinsdag! Vis heller hver dag hvor mye kjæresten, ungene, mor og far og alle andre betyr! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi feirer heller ikke disse dagene. Skjønner ikke vitsen med det, er så mye bedre å ta vare på hverandre i hverdagen.

Skrevet

Vi feirer heller ikke disse dagene. Skjønner ikke vitsen med det, er så mye bedre å ta vare på hverandre i hverdagen.

Det går faktisk an å gjøre begge deler.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Ja, for vi som markerer morsdagen driter i hverandre resten av året!

Skrevet

Tydeligvis, siden dere trenger en fastsatt dag for å markere.

Selv har jeg aldri feiret morsdag, verken etter at jeg ble mor eller under oppveksten.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Selv har jeg aldri feiret morsdag, verken etter at jeg ble mor eller under oppveksten.

Jeg har alltid feiret morsdag, så for meg er det et godt barndomsminne og en god tradisjon å føre videre til mine barn.

Så trist for deg som har gått glipp av det!

Skrevet

Du er ikke alene. Kunne sikkert ha feira, men mest fordi jeg alltid har lyst på kake! ;)

Skrevet

Jeg har alltid feiret morsdag, så for meg er det et godt barndomsminne og en god tradisjon å føre videre til mine barn.

Så trist for deg som har gått glipp av det!

Synes absolutt ikke det er trist i det hele tatt!

Skrevet

Jeg så på barna idag at de synes det var kjempekjekt å få tegne til mamma og være med å lage god frokost til meg mens jeg sov.

Det husker jeg når det var farsdag også. De synes det var skikkelig gøy å tegne noe fint til faren og at vi koste oss sammen hele dagen.

For oss handler det ikke om penger eller gave, men barna synes det er gøy å lage stas på oss :)

Skrevet

Vi har ikke feiret det her i huset enda, men det er fordi ungen er så liten. I vår barmehage har de ikke slike dager heller, så det blir ikke laget kort der heller.

Men tenker at neste år blir det litt feiring- dvs at ungen får lage kort og servere mor (eller far på farsdagen) frokost på sengen. Pakke trenger jeg ikke, det betyr ingenting, men jeg husker selv at det var moro å "overraske" mamma med selvsmurte skiver og et kort på senga da jeg var liten.

I år ligger jeg nå her sylta i influensa, så mannen har tatt med seg jentungen til sine foreldre slik at jeg kan få slappe helt av i fred og ro- og det er presang nok for meg, hvertfall!:)

Selv ringer jeg bare min mor/far og gratulerer med dagen, gjør ikke noe voldsomt utav det. Jeg snakker jo med dem flere ganger i uka uansett, siden vi nesten er naboer.

Gjest Jenta til Henrik
Skrevet

Det er ikke akkurat voldsomt til feiring her i huset heller, men jeg har fått kort og blomster fra barna. Og eldstemann lagde frokost, mens jeg sov med ett øye åpent.

Har spist middag hos mamma'n min nå... Noe mer markering er det ikke hos oss.

Skrevet

I min barndom lagde jeg og broren min alltid frokost til mor/far på morsdag/farsdag. Min mor bakte alltid kake som vi dro til besteforelderne mine med på ettermiddagen. Vi hadde alltid en liten gave, stort sett hjemmelagd.

Etter at min mor døde, sluttet vi helt med feiringen. Delvis fordi jeg ikke lenger hadde en mor, og fordi svigers bor på en annen kant av landet.

I år kom 8åringen og spurte, eller kanskje mer forlangte, feiring av morsdagen. Jeg har selv laget småkaker og kjøpt is. Mznnen lager middag, som vanlig. Jeg ble overrasket med kort og tegninger av ungene, de hadde tom spart noen småpenger og kjøpt en sjokolade til meg.

Jeg ser at ungene synes det er gøy å gjøre stas for foreldrene sine, og da synes vi det er stas også! Uten det store kjøpepresset:)

Skrevet

VI elsker å feire i min familie. Idag har jeg blitt feiret. Lillegull ga meg blomster og et kort hun hadde skrevet selv. Ja til mer feiring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...