Gå til innhold

Slitne småbarnsmammaer, hva gjør dere for dere selv...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...for å føle dere bedre?

For å se bedre ut?

Hva gjør en forskjell i din hverdag?

 

Noe du har begynt med først etter at du fikk barn?

Noe du har kuttet ut etter barna kom til verden?

 

Noe du gjør du føler du Må gjøre?

Er du snill med deg selv i hverdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altfor lite egentlig, mammaoppgaven er hovedfokus i livet mitt akkurat nå og jeg skulle nok gjort mer bare for meg selv...

 

Men syklubben min er hellig, en gang i måneden samles 5 venninner og spiser kake mens vi skravler på innpust og utpust gjerne til godt over midnatt. Blir en trøtt dag dagen derpå, men det fikser vi greit etter det deilige påfyllet med venninnetid :)

 

Ellers går jeg turer i skogen helt alene et par ganger i uken og leser masse bøker etter at ungene er i seng om kvelden.

 

Resten av tiden fordeles mellom jobb og mine fire barn, restene av energi brukes på litt kos med mannen også er jeg tom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemor til 3-åring :)

 

- Trener hvis tid. Føler meg super etter det!

- Bruker sminke stortsett hver dag og nå snart skal jeg også til frisør..

- snuser ( Ikke bra, men det roer meg ned..)

- Drikker kaffe hver dag.. Studiestedet mitt er mitt fristed der ingen maser meg i øra eller maser på meg ;)

 

Snill med meg selv i hverdagen? Nei, jeg stresser for mye hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har forresten barnefri annenhver helg + en ettermiddag i uka, og da gjør jeg som jeg vil! Trener, sover lenge, rydder huset uten noen som maser ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker å få til trening fire dager i uken. Det er noe jeg begynte med etter siste ungen var ute. Har trent litt innimellom før også, men ikke så fast som siste året. Treningen gir meg energi og en stram og slank kropp som får meg til å føle meg mye bedre en da jeg var lett overvektig og dvask.

 

Ellers så er det jo normal hygiene, en lang dusj, børste håret, ta på lett make-up osv. Ca en dag i uken går jeg ut til en venninne, eller vi møtes et sted flere venner osv. Merker at det å være bare meg også er deilig :) Sen middag med vin, levende lys osv en gang i uken. Og så unner jeg meg tid til å lese bøker, noe som er det mest avslappende jeg vet om! Og kosetid med mannen. Man skal ikke undervurdere effekten av kroppskontakt (trenger ikke være sex, men bare å ligge i armkroken mens vi ser en serie el). Jeg er nok generelt veldig flink til å være snill med meg selv, har aldri vært en sånn snill "sier ja til alt"-pike som går rundt med kronisk dårlig samvittighet for alt. Jeg er en livsnyter, og selv fire barn kan ikke ta fra meg gleden av å også bare være meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor lite... Føler at det aldri er tid til meg lenger.. Men hvis jeg skal komme opp med ting som gjør at jeg føler meg bedre så er det å gå til frisøren (gjør jeg tre- fire ganger i året). I det siste har jeg også begynt å gå på ski! Gjøres 1 - 2 ganger i uken etter at barna er i seng for kvelden - gull for kropp og hode å være ute i frisk luft, bruke kroppen og nyte stillheten!

 

Ellers stresser jeg altfor mye hver dag... Bokstavelig talt løper mellom barnehage og jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altfor lite her og.. Jeg går noen turer i skog og mark med bikkja og Jenta i bæremeis. Det er den beste følelsen og stå oppe på fjellet og se på en fantastisk utsikt mens man puster inn herlig frisk luft! <3 DET får meg til og føle meg bra! :)

Ellers er det egentlig ikke noe annet :P Noen dager bruker jeg litt ekstra tid på badet og ordner meg mens tøtta sitter i stol ved siden av og leker med noe :)

Har ikke spesielt med venner her vi bor, siden det ikke er lenge siden jeg flyttet hit, så ingen turer på kafè, kino eller noe. Det savner jeg ganske mye.

Filmkvelder med forloveden er gull verdt.

Liker og bruke tid og pleie kjærligheten med han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker alene på kafe og leser aviser/bok etc. Kjøper dyr og deilig kaffedrikk, kanskje et kakestykke og sitter heeelt til jeg er "jordet" igjen. Er ofte sur før slike stunder, er mannen som "sender" meg ut. Og blid som ei sol når jeg kommer hjem igjen, etter 2-4 timer :) Ellers en og annen slarvekveld med gode venninner- uvurderlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Har ikke tid. Om jeg skulle få en time for meg selv er det likevel alltid noe husarbeid eller noe i den duren som må gjøres. Mannen derimot er veldig flink til å overse alt husarbeid og sette seg ned forran dataen/PS3/TV'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Går en times tur med bikkja hver dag etter ungen har lagt seg.

-Sminker meg hver dag.

-Farger håret, smører med bodylotion og skrubber jevnlig- mest bare for å føle meg litt bedre med meg selv.

-Nyter en liten bit sjokolade hver kveld.

-Koser masse med mannen, både seksuelt og "bare for kos"- vi ser mye tv-serier sammen mens vi ligger tett sammen i sofaen, det er kanskje ikke så spennende, men det gjør underverker for samholdet.

- Går på "dameforening" jevnlig, 2 x annenhver mnd (2 ulike gjenger)

- Drar på lønningspils med jobben en gang innimellom

- Er med på jentetur til utlandet med damene på jobb en gang i året

- Jobber. (Jada, vet mange mener det ikke teller, men jeg stortrives på jobb, vi har et fantastisk miljø, og jeg ler meg halvt ihjel flere ganger om dagen på jobb. I tillegg er det herlig å snakke med andre voksne mennesker på daglig basis, og føle at man er til nytte for noe utenom mann og barn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...